› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp! Vad fan är felet?
- Detta ämne har 10 svar, 1,487 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 6 månader sedan av
Mumin.
-
FörfattareInlägg
-
11 maj, 2010 kl. 18:52 #23318
Mumin
DeltagareKort historia.
2 veckor sedan så drog jag på och poff sa det.. LMM dog.. 8000mil med öppet filter fine tänkte jag.. 2 dagar senare smackade dit en ny lmm och funkade kanon tills jag skulle upp till dalarna.. kom 30 mil poff.. lmm nr 2 död.. en ny smackade jag dit igår… körde hem gick som en klocka… och i morse startar skiten och den går som en påse nötter?!?!?!
Orginal burk osv nu dom senaste 2 LMM!Har kollat detta idag. tändkablar, bytte alla nada skillnad. Sen blev det prov och se om någon topp hade gått, svar nej. Kollade avgasvärderna… HC 3500?? Låter som en LMM för mig igen eller en öppen spridare som flödar fullt hela tiden? ett stifft plockade jag bort var svart.. känns som bilen misständer men svårt att säga. alla vakumslangar insugs slangar täta! inga felkoder för att det är subaru.. Kollade med datorn lamda värden osv helt normala. Har iaf fått låna LMM + tändspole av min goda vänn Henke och min reservdels bil 😀 Vet inte vad jag ska ta mig till.. Stiften är från jrm hks hr 8 eller vad dom nu heter.. ska testa byta dom imorgon.. tappade lusten totalt??
Så några tips? eller ska den hamna på tippen? Kokardoktorer tänk nu!!!!
Tack på förhand!11 maj, 2010 kl. 20:00 #202246Lirkus
DeltagareKänns igen me de svarta stiftet 🙂 har dock besiktat min utan problem.
å den skottar på bra, men smårycker vid ”normal” belastning!!12 maj, 2010 kl. 08:54 #202252Fricke.w
Deltagareja du får gärna komma på en lössning :), då jag är ine på min 4 lmm själv också, och då har sissta gåt med orginalbox och filter ;( blir inte klok på de här, men en teori kan ju vara att man har olja från vevhus i slangar och dyligt, som pofar bak på lmm vid turbo stötar, som jag hör att jag har vid vissa varvtal, tror hks dumpen är lite hårt stäld.
så därför ska då i alla fall jag gå i genom allt och göra rent, när motorn ska ur, och sedfan köra med dubbla katchtanks hade jag tänkt.MVH
Fredrik12 maj, 2010 kl. 10:54 #202244Kvarnis
DeltagareLMM är tok lätt att kolla är ju bara att koppla lös den och nottera skillnaden.
Sen VARFÖR I ÄNDA In I H-VTE KÖ DU med 8 er ???
Har du +400Bhp lr ?
Byt omg till PFR7B NGK stift, allt annat än ngk under 400bhp är att be om problem.
HKS är ju bara att betala för ett märke…Iridium m.m funkar apa.
NGK racing stift är fina med med dom kostar sjukt mycket.Annars om lmm är hel så låter det som trasig y-ipe på ic’n alt. någon slang till som är lös.
Någonting gör ju att mätt luft inte stämmer med det som går in.
Spridare brukar inte börja läka/gå söndern utan anledning om du inte varit och bytt etcVa sa du att du jobbade du nu igen 😉 😀
13 maj, 2010 kl. 11:41 #202247Mumin
DeltagareLMM är tok lätt att kolla är ju bara att koppla lös den och nottera skillnaden.
Sen VARFÖR I ÄNDA In I H-VTE KÖ DU med 8 er ???
Har du +400Bhp lr ?
Byt omg till PFR7B NGK stift, allt annat än ngk under 400bhp är att be om problem.
HKS är ju bara att betala för ett märke…Iridium m.m funkar apa.
NGK racing stift är fina med med dom kostar sjukt mycket.Annars om lmm är hel så låter det som trasig y-ipe på ic’n alt. någon slang till som är lös.
Någonting gör ju att mätt luft inte stämmer med det som går in.
Spridare brukar inte börja läka/gå söndern utan anledning om du inte varit och bytt etcVa sa du att du jobbade du nu igen 😉 😀
Kvarnis anledninen att jag kör med hr8 för att jag fick dom 😀 men varför i hela friden flödar den fullt? con +10% hc +3500 😛 kollat alla vakunslangar IC insug allt inget lekage 😛
därimot var slangen från insuget till BTR borta 😮 men nu återstäld. stifften var sotiga så ska byta dom på måndag men har svårt att tro detta om stifen! men du kanske har rätt en engåing till 😛
Som sagt visst jobbar jag med skiten men man står och kliar sig i huvet då och då 😛13 maj, 2010 kl. 14:30 #202245Kvarnis
DeltagareSlangen till btr gör ju att du får högre tryck tills du når icke vakuum.
Stiften behöver det inrte alls vara men dom är på tok för kall för en lätt trimmad bil.
Det gör inte att den går rikt möjligtvis ojämt.13 maj, 2010 kl. 18:00 #202248Mumin
DeltagareSlangen till btr gör ju att du får högre tryck tills du når icke vakuum.
Stiften behöver det inrte alls vara men dom är på tok för kall för en lätt trimmad bil.
Det gör inte att den går rikt möjligtvis ojämt.sant men har funkat kanon i en månad.. men som sagt.. efter den månade SMACK alla problem på samma gång!
17 maj, 2010 kl. 15:44 #202249Mumin
Deltagarebytte till orginal stifft idag iaf.. hungrig och trött är man och kommer fram till att den går lika dant fast kanske lite bättre…
Vad ska man göra härnäst? eller kan det vara så här kul att min LMM pajjade på upp en gång och på i falun dvs åkte från sthlm så iaf 30mil med pajj LMM villken gav motorn förlite soppa villket ledde till hål i kolv = dålig komp = bläh? eller något i den stilen? Eller om man har typ tur och att okq8 har tankat diesel i en bensin pump? har ifs hänt men vad är oddsen? går ungefär som man har tankat fel 😮
17 maj, 2010 kl. 21:27 #202253Gilarski
DeltagareOm du kopplar ut LMM så borde bilen gå in i Limp-home, vilket kan medföra hyggligt normal performance. Värt att testa om du vill ’utesluta’ LMM.
F@n, tycker synd om dig grabben 🙁
17 maj, 2010 kl. 21:45 #202250Mumin
Deltagaredragit ur lambdand och LMM nada skillnad..
körde idag bilen laddare 1 bar men går dårligt som fan 🙁
men men 2.5 åker in på svarvning imorgon och ny lager så… tur i oturen 😛
18 maj, 2010 kl. 16:27 #202251Mumin
DeltagareSå nu skiter jag i det här.. antagligen så har en topplockspackning gått åt fan så motor och låda åker ner på tors kanske.. om jag örk 😛 får 2.5 torsdag så kanske sätter ihop den.
sak samma 2.5 ska i snarast!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
