SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor laddtrycks problem!?!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2339
    nisse
    Deltagare

      har kört med dawes i ett halvår och laddat 14.0psi nu när jag tog bort den ikväll ladda den bara 9 psi!!! det kan väl endå inte stämma?

      tankar om detta någon????

      #51292
      Niklas
      Deltagare

        Min laddade 12PSI innan jag stoppade i min Dawes. Har du fått i alla slangar som de satt innan du monterade din Dawes? Har du nollställt ECUn?

        #51287
        nisse
        Deltagare

          nollade ecu:n men fortfarande 0.9… vad kolla vad göra?

          #51291
          Rogga
          Deltagare

            Min ladda 8 Psi…..Om nu mätaren stämer!

            Rogga ”Kombimaffian”

            http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

            #51285
            OzO
            Deltagare

              >nollade ecu:n men fortfarande 0.9… vad kolla vad göra?

              I din första post säger du 9 psi och nu säger du 0.9 (okänd enhet). Vad menar du? 😉

              Utan Dawes bör du ladda cirkus 12-14 psi dvs. 0,83 – 0,97 bar.

              _______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

              #51288
              nisse
              Deltagare

                förlåt… det ska vara 9.0 PSI!

                vad kan va fel… solenoid?

                #51286
                Kvarnis
                Deltagare

                  ecu behöver lära om sig när du haft Dawes, sedan så kan du ha skitt i solenoiden

                  Trasig nja prova att koppla direkt från WG’n å se vad du får för laddtryck då

                  iofs så brukar endast Wg fjädern’s tryck resultera i 7-10psi oftast

                  #51289
                  nisse
                  Deltagare

                    inga felkoder… inget!

                    mer hjälp med felsökning vore vänligt!

                    #51283
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Kolla att slangarna sitter rätt, och inte är spruckna först – och att den lilla restriktorn sitter i slangen mellan t-korset och nippeln på turbons utlopp. 🙂

                      ”Kopplingsschema”:

                      Turbons utlopp -> slangstump med nippel -> t-kors -> 2 slangar -> den ena går till wastegateklockan, den andra till solenoiden vid höger fjäderbenstorn.

                      Fungerar det ändå inte skulle jag prova att låna en solenoid av en lämplig impreza-polare. 🙂

                      /J

                      #51284
                      SecretAgentMan
                      Deltagare

                        Slangstump med restriktor skall det stå…

                        /J

                        #51290
                        nisse
                        Deltagare

                          tack SAM nu är det fixat… hade bytt slangar och glömt bort restriktorn;( men NU, NU jävlar går den som ett monster!

                          Tack för hjälpen

                          -nisse ”varsnyårslöfteärattspenderamertidframförssiforumettydeärminaändavänner”
                          lestander

                          GOTT NYTT ÅR

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.