Hade inne bilen för hjulinställning igår efter snedslitet däck, visar sig att jag dragit i en håla i marken lite för hårt vilket skadat fälgen, och gett mig felaktig camber. Däcknissen sa att det kan inte ha justera, utan jag måste skaffa ett stag för att justera cambern… känner mig ganska lost, vad menar han? :S
Är inte den översta bulten i fjäderbenet excentrisk då? Det är den iaf på en GT, men du hade väl en type r?
Då är det ju bara att lossa den lite grann ( även den undre kan vara bra att lossa) och sen skruva på bulten inte muttern för att justera camber.
”Stagen” han menar är nog ställbara bärarmar. Genom att justera längden på övre eller undre bärarmarna ( bak alltså ) så kan du ställa camber som du vill.
Detta görs ju som tidigare nämnts annars med camberbultar eller genom att helt enkelt gå ned en dimension på övre bulten och utnyttja ”glappet”
Såna här ungefär, fast för camberinställning.
Författare
Inlägg
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.