› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjullager fram Type R = samma som GT?
- Detta ämne har 14 svar, 1,166 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av
Grusdraparn.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2010 kl. 02:59 #23487
alrik
DeltagareÄr det samma lager fram på gammel STI som på GT av samma årsmodell?
Bilen i fråga är min Type R -99.
/Mikael
8 juni, 2010 kl. 12:02 #203320griml0ck
DeltagareLagret tror jag är samma men navet är inte det. Jag har en drivaxel över sedan mitt lilla byta nav projekt om du behöver en 🙂 För mig sprack ju navet så då bytte jag det till en från en GT men då passade ju inte drivaxeln så bra längre. Så… good luck with that! 🙂 Pbz kan hitta grejer till våra bilar rätt fort från england är ett bra tips!
8 juni, 2010 kl. 13:33 #203329Turbovin
DeltagareJag kör med GT-nav utan problem på min Type R?
8 juni, 2010 kl. 13:50 #203323alrik
DeltagareDå bör det bara vara att handla lagar och pressa ur skiten och sedan pressa i ett nytt.
Mekonomen ska ha 1500kr st. Ska kolla hos den lokala lagerhandlaren vad han kan tänkas ta för ett lager. Brukar generellt vara billigare.
/Mikael
8 juni, 2010 kl. 15:22 #203333Fricke.w
DeltagareJa brukar generelt var mycket billigare också 😉
8 juni, 2010 kl. 22:08 #203330Turbovin
DeltagareHar ett nytt hjullager fram liggandes som blev över då jag bytte komplett nav om det kan va intressant. Subaru original som för övrigt var billigare än Mekonomen.
9 juni, 2010 kl. 01:52 #203324alrik
DeltagareHar ett nytt hjullager fram liggandes som blev över då jag bytte komplett nav om det kan va intressant. Subaru original som för övrigt var billigare än Mekonomen.
Har inte hunnit förbi Subaruhandlaren ännu men det är ju trevligt att dom var billigare än mekonomen. Vet du vad du gav för lagret och vad vill du ha?
Tungt att skicka så det kanske går på ett ut…
Sitter lagrena så jävla hårt så att det är jobbigt att byta eftersom många byter hela navet?
9 juni, 2010 kl. 10:03 #203331Turbovin
DeltagareProblemet är väl att navet/spindeln antingen spricker eller att det blivit helt nernött p.g.a. raset. Mitt ras var så rejält att spindeln inte gick att rädda.
Ja jag vet inte, är inte så desperat av att bli av med det så det kan lika gärna ligga å skräpa i garaget. Men kolla vad handlaren ska ha och lämna ett bud sen. Så värst tungt är ju inte ett litet lager dock.
9 juni, 2010 kl. 10:28 #203321Grusdraparn
DeltagareJag bytte också till en gt-hub utan bekymmer, betydligt enklare än att pressa lager.
/Klas9 juni, 2010 kl. 12:17 #203325alrik
DeltagareÄr det samma hub till alla imprezor av samma årsmodell eller skiljer det sig mellan GL, RX och GT?
9 juni, 2010 kl. 18:16 #203332Mumin
Deltagaretror jag betlade 1000 för lager med packboxar och ringen. ifs inköpspris 😮 sen har du tillgång till press så är det ganska smidigt. men om inte så är ju beggad eller ny hubb kanon!
9 juni, 2010 kl. 21:17 #203328kamikaze
DeltagareEfter vårat bekymmer med rasat lager så har jag sett att det skiljer på ABS kransarna mellan 99 och 00, 99 sitter kransen kvar i hubben och på 00an så sitter den på drivaxeln
Men eftersom du har en Type R så kanske det inte är någon ABS alls9 juni, 2010 kl. 21:17 #203327challe
DeltagareFaan brorsan va liiiiiiite snabbare på att posta 🙂
10 juni, 2010 kl. 02:26 #203326alrik
DeltagareLutar åt att köpa lager själv och pilla med skiten. Press och värme finns att tillgå så det bör gå hyffsat smärtfritt.
1038kr gav Tommy (Fea) för lager och bägge packboxar vilket låter som ett OK pris.
Men först ska jag skruva av hubbarna och undersöka så att dom är friska vilket jag tror dom är.
10 juni, 2010 kl. 09:30 #203322Grusdraparn
DeltagareEfter vårat bekymmer med rasat lager så har jag sett att det skiljer på ABS kransarna mellan 99 och 00, 99 sitter kransen kvar i hubben och på 00an så sitter den på drivaxeln
Men eftersom du har en Type R så kanske det inte är någon ABS allsStämmer, kransen kan man skippa till type R då den inte har ABS.
/K -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.