› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Nu är det min tur att ha motorproblem!
- Detta ämne har 24 svar, 1,841 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Sternborn.
-
FörfattareInlägg
-
29 juni, 2010 kl. 18:06 #23631
Snofi
DeltagareTjosan
Var och tvättade bilen igår, när jag skulle köra iväg så drog jag lätt på 1an och sen i med 2an och där hackar bilen i accet som att jag har tappat typ 30 häst eller nått och det forsätter uppåt i resten av växlarna. Laddtrycket har inte gått ner eller nått. Tomgången är kanonbra, vad kan det vara?
Min första tanke var LMM vad tror ni om det?-3″ Blitz Nur Spec R Exhaust
-Ninja Downpipe with 100 cells fast flow cat
-Dawes Device laddtrycksstyrning
-Fmic kit Hybrid GT2
-Apexi konat/öppet luftfilter
-Borttagen luftsnorkel
-Walbro 255 l/h bränslepumpTacksam för svar
Mvh Kristofer
29 juni, 2010 kl. 18:17 #204255Fricke.w
DeltagareDu har inte fåt in vatten på något oönskat ställe? de är min första tanke efter som de vart efter tväten som du beskriver 🙂 nu ligger ju boxer motorn ner, annars skulle jag nog sakt vatten i tändstifts gångarna, men så är nog inte fallet nu 😀
29 juni, 2010 kl. 18:28 #204259Snofi
DeltagareDet var en gör det själv tvättstation, men jag får undersöka det med stiften.
29 juni, 2010 kl. 19:07 #204256Fricke.w
DeltagareHar du motor tvättat bilen? annars kan nog felet ligga just där, för tändnings detaljer kan vara väldigt känsliga för vatten och fukt, om de kryper in någon stans.
29 juni, 2010 kl. 19:10 #204254karlzzon.
DeltagareJag gissar att det är tändkablarna som fått lite fukt på sig!!! Speciellt om dom är gamla
29 juni, 2010 kl. 19:36 #204260Snofi
DeltagareSka jag både byta stift och kablar då? eller går det att fixa ?
29 juni, 2010 kl. 19:54 #204268Gilarski
DeltagareOm du inte blåst på med högtryck i motorutrymmet tror jag inte det är kopplat till tvätten. Majoriteten av alla kontaktdon är täta och IP-klassade för att klara en viss mängd vatten.
Frågan är om Dawes kan påverka något men du säger att den laddar normalt :confused: Enda sättet att få mer effekt är ju att ladda mera och om den nu laddar normalt låter det för mig som du har nåt problem med tändningen, som nån påpekade, så testa & torka rent vid resp. kontakt in till tändspolen.
Tändstiften sitter oerhört skyddat i en Boxer, det är mycket värre med en rak 4 t.ex där hattarna sitter upptill & då kan vatten mycket lättare ’rinna ner’ och ligga ovanför tändstiftet.
29 juni, 2010 kl. 20:15 #204261Snofi
Deltagarene sprutade bara av bilen lte snabbt med alla dörrar och huv stängd.
29 juni, 2010 kl. 20:45 #204262Snofi
DeltagareVad ska vara dom första tecknen på att LMM har gett upp? vad jag vet är svajjande tomgång, laddet går ner på 0,5 för att skona motorn? men om man har dawes så funkar inte det antar jag?
Vilka mer tecken?
29 juni, 2010 kl. 21:00 #204269Subbhenke
DeltagareOm din lmm är paj, så rycker bilen och går allmänt dåligt väl, Testa o låna någon impreza polares lmm eller något? annars så kolla stiften? =) jag hade typ samma problem dårå, bilen började rycka och ”lagga” vid laddtryck, men du hade ju inte ett sånt problem vad jag förstod.. Jag hade kollat stiften iaf ^^
29 juni, 2010 kl. 21:01 #204257Fricke.w
DeltagareOm det skulle vara lmm, så borde laddet sjunka, och de gör de vell oavset om du har en daves eller inte, för de ända den gör är vell att lura magnetventilen att de inte flödar så mycket som de gör, och den ställer vell du manuelt eller med elektrisk dito, så även om lmm skulle fela så sjunker ju grund laddet, och de kan inte pysventilen göra något åt, så då skulle du i alla fall se om laddet sjönk på mätaren 🙂 tror på tändningen ja om de uppkomer när laddet bygs upp, och den börjar hacka då.
29 juni, 2010 kl. 21:01 #204263Snofi
DeltagareVad var felet på din?
29 juni, 2010 kl. 21:04 #204270Subbhenke
DeltagareVad var felet på din?
på min var det stiften
29 juni, 2010 kl. 21:07 #204264Snofi
DeltagareOk, jag ska åka till mumin imorgon så får vi felsöka skiten.
29 juni, 2010 kl. 23:42 #204251Turbovin
DeltagareLMM kan va lite dålig och leana ut i blandningsförhållandet när man kollar med bredbandslambda. Så man ska inte förutsätta att motorgången blir ”kass” när LMM börjar bli dålig.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.