SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt AVC-R fråga

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23681
    Gilarski
    Deltagare

      Har en fråga gällande hur AVC-R reglerar wastegaten, är lite konfunderad. :confused:

      Jag har ställt ladd på 0,6 bar, resten är resettat till ’factory’. Jag förväntade mig att AVC-R skulle börja reglera laddet runt 0,5 bar och dessförinnan skulle ingen luft styras tillbaka till Wastegaten men tyvärr verkar det inte så. Redan vid 0 bar börjar den ’smattra’ -> öppna för att returnera laddtrycksluft till wastegaten, varför & är det verkligen rätt ? :confused:

      Ovan medför i min värld att turbon inte får spoola upp ordentligt innan wastegaten öppnas.

      Min setup:
      En solenoid öppnar & för luft till Wastegaten, recirkuleringen till insugssidan innan turbon är pluggad. Duty Cycle är ställd på 20% över hela registret. Jag har den där lilla ärtan med hålet i (orginal).

      Har jag missat nåt ?

      Just nu känns den slöare än tidigare & det enda jag uppnått är att jag kan höja laddet, är det verkligen såhär det funkar 😮

      #204910
      Gilarski
      Deltagare

        Har hittat några bra siter så nu ska jag nog lyckas, verkar som jag gjort det för enkelt för mig själv -> mycket att ställa in 😮

        #204909
        Adam K
        Deltagare

          Som sagt, mycket att ställa in.
          Egentligen ska restriktorn inte användas till den, men det kanske blir bättre ändå.
          När du väl ställt in dut cycle och laddluftstryck kurvorna så gälelr det att göra en massa acceleratíoner och låta den lära sig och inte vara på o pilla för snabbt om det inte blir perfekt. Fast du bör försöka få den perfekt med bara duty cycle först, då har den lättare att lära sig.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.