Vad menar du med hackar?
Går motorn ojämnt, eller menar du att kopplingen ”hugger”?
Bägge delarna är tämligen normala saker, åtminstone på en GT.
När bilen är kall så smårycker motorn en del, och väldigt många har problem med att kopplingen ”hugger” lite, speciellt när det är kallt och fuktigt ute.
Lösningen kan vara att mappa om bilen med exempelvis Ecutec, men det kostar en del och den som mappar brukar nog mest satsa på de delar av mappen som är involverad vid mer effektuttag.
Slirar man lite med kopplingen så försvinner ”huggandet” ett tag, men detta sliter såklart en del på kopplingslamellen. Jag tyckte att man vande sig vid detta, och man kommer iväg bra om man håller ett lågt varv. Byte till en annan koppling än original lär väl också lösa detta irriterande problem, men absolut inte en sinter-koppling där kan man prata om problem att komma iväg smidigt :D.
Jag kan ju dock vara fel ute…det är kanske inget av ovanstående du menar när du säger ”hackar”.