› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur felsöker man org dumpen?
- Detta ämne har 6 svar, 862 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
Fricke.w.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2010 kl. 17:51 #23888
NickeH
DeltagareMisstänker att orginal dumpen är nåt fel på, det går iaf inte höra att den dumpar nåt alls.
Nån som vet hur man kan felsöka den? Den är lös nu har en annan dump i bilen.
Tänkte prova med tryckluft men dumpen är väl vacuum styrd om jag fattat det rätt.
9 augusti, 2010 kl. 17:57 #206622Vince
KeymasterMisstänker att orginal dumpen är nåt fel på, det går iaf inte höra att den dumpar nåt alls.
Nån som vet hur man kan felsöka den? Den är lös nu har en annan dump i bilen.
Tänkte prova med tryckluft men dumpen är väl vacuum styrd om jag fattat det rätt.
Original dumpen är väl återcirkulerande så den dumpar inget ute i luften och då hörs det väl inget dumpljud heller!!!??? (rätta mig om jag har fel)
9 augusti, 2010 kl. 18:48 #206618Kvarnis
Deltagarehör du kvitter från turbon?
9 augusti, 2010 kl. 23:04 #206619NickeH
DeltagareTycker bara det är konstigt att den inte hörs, på GT:n hördes det tydligt när den dumpade även med org dump. På STI:n lyckas jag inte höra nåt från dumpen förutom nu när jag kör med hks dump.
11 november, 2010 kl. 13:13 #206620NickeH
DeltagareNu kör jag utan insugsdämparen, eller med en liten dyr plastböj istället, men dumpen hörs ändå inte.
Kan man felsöka genom att koppla vaccumslangen till en turbotryckmätare istället för till dumpen? Hur mycket vaccum behövs för att öppna dumpen?
Eller tänker jag helt fel.
Sent from my X10i using Tapatalk
11 november, 2010 kl. 15:55 #206623Rillle
DeltagareMin org dump på min wrx – 02 låter inte ett dugg… o inga fel på den alls! Däremot om ja sätter på ett öppet filter så ”pyser” den väääldigt lite! Så kan nästan lova att de inte är nått fel på den alls! 🙂
11 november, 2010 kl. 16:27 #206621Fricke.w
DeltagareSom kvarnis skrev, funkar inte din orginal dump, så skulle du höra kviter från turbon, då luften som ska ut ur dumpen och tillbaks in i insug mot sugsidan på turbon, i stället skulle studsa mot impelern på turbon på trycksidan.
Så den är nog hel 😀 är du nojig kan du ju alltid ta lös den och ta en vacum tesstare och pumpa upp vacum i den för att se så kolven rör sig, är den trasig kommer du inte kunna byga nå vacum i den, har du prövat att sugit med munen på vacum nipeln? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
