› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › kort recension större tmic på gt
- Detta ämne har 4 svar, 1,197 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 1 månad sedan av
Gilarski.
-
FörfattareInlägg
-
18 september, 2010 kl. 09:22 #24177
AET
DeltagareEfter många svordomar har jag nu skohornat ner en lite större ic i gt:n! Hade inte förväntat mig någon skillnad mot orginal utan bytte mest för att den gamla var så sunkig, vad gör man då ? Köper ny orginal för $$$ eller lägger dom pengarna på en eftermarknadspryl? 🙂
Hursomhelst, hörde redan när jag körde iväg på provtur lite lugnt att turbon lät annorlunda, spöar den fullt några repor och det är en märkbar effektskillnad, har alltid upplevt att bilen mattats av runt 5,5k rpm nu fortsätter den att dra mycket längre =) Och ljudet!
Kan inte säga annat än att jag är positivt överraskad!:D
18 september, 2010 kl. 09:34 #210754specialized
DeltagareHärligt 🙂
Hoppas du kollat med bredbandslamda eller mappat om för den bara.
Om inte, så så gör det.
Byta IC utan att att mappa om …..KAN leda till att motorn går snålt och rasar.19 september, 2010 kl. 13:34 #210755Svindle
DeltagareSer lite trångt ut men riktigt snyggt.
Här kommer ett gäng frågor:
Får man fråga vad det är för märke/tillverkare på intercoolern samt var du köpt den?
Har du modifierat oljebehållaren till kopplingen?
Har du byggt någon matchande undertray?
Går det att få dit en newage orginaldump ?
Passar GTns orginal skruvade slanganslutningar på undersidan av intercoolern
Stötte du på några stora bekymmer vid monteringen?
19 september, 2010 kl. 17:24 #210757AET
DeltagareSer lite trångt ut men riktigt snyggt.
Här kommer ett gäng frågor:
Får man fråga vad det är för märke/tillverkare på intercoolern samt var du köpt den?
Har du modifierat oljebehållaren till kopplingen?
Har du byggt någon matchande undertray?
Går det att få dit en newage orginaldump ?
Passar GTns orginal skruvade slanganslutningar på undersidan av intercoolern
Stötte du på några stora bekymmer vid monteringen?
Tjo! Inte mappad än men det är på g om ett par veckor!
Har inte en susning om tillverkare, antar att det är nå kina grejjer hursomhelst så är det seriösa svetsar o invändiga kylflänsar så det duger åt mig! Ang dumpen så var det för new age så jag fick införskaffa en ny, så om nån behöver en öppen forge till GT så äre bara o hojjta till;)
Sammanfattningsvis så var hela monteringen ett enda jävulskap ic:n är för stor för bilen, först fick jag inte igen huven ens, så det är omyggda fästen och som du nämde kapad oljebehållare, det var väldigt svårt o få allt att gå fritt från bilen, har iaf fått till allt efter många vändor men det e mycket bök, still worth it though;)
Mer planer är väl ett större scoop och som sagt, matchande undertray !19 september, 2010 kl. 18:13 #210756Gilarski
DeltagareTjusigt, bra uppgradering 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
