SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Lite trim ;)??

  • Detta ämne har 3 svar, 1,072 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av Subba4Ever.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24459
    Subba4Ever
    Deltagare

      Hej på er alla! 🙂

      Har precis köpt min första Impreza GT (kombi) och antar att min fråga kommer låta som ”grundkurs 1A”… men men, frågar man inget får man inget veta ;).

      Som så många andra skulle jag vilja få lite mer ”krut” i bilen…, men vi pratar inte om nåt toktrim för att bli kung på strippen. Vilka är dom absolut enklaste samt säkraste stegen till lite mer klös (i just en Impreza GT) utan att man riskerar saker och ting runt i kring (som är orginal)! Jag är lite av en ”lagomkille” så runt 270-300hk är väl mitt mål!

      MVH: Micke

      #212910
      hermelinen
      Deltagare
        #212909
        FeA
        Deltagare

          * 3″ avgassystem med racekat, för att slippa byta aga vid bes.
          * Dawes devive, för att få ett stabilt laddtryck.
          * Laddtrycksmätare, justera in dawes’en på 1,1bar – inte mer, för vid 1,2bar slår laddtrycksspärren i.

          Det där är verkligen steg 1 till Imprezan, som dom allre flesta börjar med. Du kommer inte att få några 300hk, men den går fullt tillräckligt.

          Nästa steg blir att byta bränslepump till en Walbro 255 l/h, och en EcuTek mappning av JRM eller Autotec.

          #212911
          Subba4Ever
          Deltagare

            Härligt å höra, tackar för enkla tipsen! 🙂

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.