SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Rostfritt eller inte???

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2450
    Morpheus78
    Deltagare

      Har nyligen köpt en Subaru Impreza GT 00a och tänkte uppdatera den lite med ett nytt 3″avgassystem…
      Eftersom jag åxå ska låta JRM mappa om den med en Ecu TeK så frågade jag dom om dom kunde rekomendera något bra avgassytem…
      De var absolut nöjdast med HKS sytemen….Bra passform, bra effektmässigt, bra ljud och utseende…..
      Men det var inte rostfritt
      🙁

      Har det någon betydelse eller tycker ni att jag ska lägga pengarna på något annat system i så fall vilket??

      Tacksam för snabba svar MVH Andreas.

      #52131
      Morpheus78
      Deltagare

        Upp…

        #52127
        Rogga
        Deltagare

          Tro inte det går nå fortare att få svar om du skriver upp då inte ens en dag gått 😉

          Men ferrita är att rekomendera om du vill ha rostfritt, har även rabatt där genom klubben.. Så ska du ha bilen länge så satsa på rostfrit. ferrita för att dom ha bra garantier!!

          Rogga ”Kombimaffian”

          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi711

          #52132
          Morpheus78
          Deltagare

            ”Tro inte det går nå fortare att få svar om du skriver upp då inte ens en dag gått”

            Första gången jag skriver i detta forum, vart lite förvånad när mitt inlägg hamnade längst ner på listan… men det var ju jag som såg fel Sorry……

            Tack för svaret iaf…
            Men många skriver ju att HKS systemen är så bra, hur kan det vara det om det inte är rostfritt??
            Ett bra system ska enligt mig hålla i många år och inte börja rosta efter första vintern men det kanske det inte gör heller, har bara kört med rostfria system innan så jag är ganska okunnig på detta område….

            #52129
            RISKOKARE
            Deltagare

              Riskokare

              Ljud mässigt så får du bättre ”klang” med rostfritt, sen kostar d ju som sagt lite mer.

              #52126
              skytiskapilen
              Deltagare

                Du besvarade nog din egen fråga, gå på rostfritt!

                /Andreas
                http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
                – Original Gangster –

                #52124
                Dawn
                Deltagare

                  Rostfritt med racekat Rostfritt med racekat Rostfritt med racekat Rostfritt med racekat Rostfritt med racekat Rostfritt med racekat
                  😛 😛 😛 😛 😛 😛

                  #52130
                  Mujo84
                  Deltagare

                    eller så köper du icke rostfritt och lägger på lite rostskydd…funkar bra det också…inte lika länge som rostfritt då men det är defenetivt billigare

                    //mujan

                    #52133
                    Morpheus78
                    Deltagare

                      Är det inte någon som kan rekomendera ett rostfritt system som ser bra ut och låter bra ( inte för högt ).
                      Har läst på detta forum att det är många som kör med ”blitz” vad är det för system och vilka säljer det??

                      #52123
                      OzO
                      Deltagare

                        >Är det inte någon som kan rekomendera ett rostfritt system
                        >som ser bra ut och låter bra ( inte för högt ).
                        >Har läst på detta forum att det är många som kör med ”blitz”
                        >vad är det för system och vilka säljer det??
                        —–

                        Du har redan fått rekommendation… 😉

                        Rogga: ”Men ferrita är att rekomendera om du vill ha rostfritt, har även rabatt där genom klubben.. Så ska du ha bilen länge så satsa på rostfrit. ferrita för att dom ha bra garantier!!”

                        Jag rekommenderar även Ferrita. Kostar, men fungerar samt får du en katalysator vilket gör livet enklare hos SBP och på flygande besiktningar.

                        Eller så köper du DP och slutburk och behåller mittdelen (med katt). Jag kör Scoobysport DP och Scoobysport slutburk, givetvis rostfritt. Magnex fungar lika bra. Blitz kan du också köra (rostfritt), köpes via Plogen genom Takakaira. Den är dock utan katt. Man kan givetvis köpa katt separat genom våra sponsorer. Sen måste du köpa en DP, t.ex. Magnex eller Scoobysport.

                        Kika gärna andra trådar i ämnnet. Sök…. 😉

                        _______________________________________________________________________________
                        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

                        #52134
                        Morpheus78
                        Deltagare

                          Har nu efter många om och men bestämt mig för att det blir ett Blitz
                          Nur Spec R system…..
                          Har även fixat en ”högglanspolerad” racekat.
                          Så fattas det bara en downpipe som matchar…
                          Fick ju förslag på Magnex eller Scoobysport, är någon av dessa typ polerade eller finns det nå andra dp som är det…
                          Någon som har nå bilder så man kan se hur dom ser ut??

                          #52125
                          Janne248
                          Deltagare

                            Morpheus78:
                            Du är ute efter samma som jag. Jag har Blitz Nur Spec R, vill ha downpipe + fullflödekat.
                            Jag lurar på att Uppsala avgasteknik skall få bygga en med katen i. Det blir dock inte högglanspolerat.

                            Vart tänker du sätta din kat? I DPn? Eller kapa mellan röret från Blitz’en & sätta den där?

                            #52135
                            Morpheus78
                            Deltagare

                              Hade väl tänkt mig på downpipen jag åxå… vet inte om det har nån betydelse vart man sätter den, kanske någon annan som vet??

                              #52128
                              Reaperman
                              Deltagare

                                Igentligen spelar det ingen roll vart du sätter katten.
                                Men ju snabbare den blir varm ju snabbare börjar den jobba optimalt.
                                Därför biltillverkare sätter den så nära motorn som möjligt.
                                Men om du har den längre bak i systemet se bara till att varmköra bilen innan du åker på besiktningen så ska det inte vara några problem.

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.