› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Lappi VM2E, 10/65 16"
- Detta ämne har 17 svar, 4,786 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
tendency.
-
FörfattareInlägg
-
16 november, 2010 kl. 11:44 #24569
ronnyh
DeltagareHittade 4 uppsättningar på en auktionssite. Vad är ett bra pris?
16 november, 2010 kl. 11:51 #213773andreaswrx
DeltagareHandla väl om hur mkt dubb som är kvar! Hur mkt ss-mil dom gått och hur mkt grus som varit frame!
Kolla gummit om det är hårt samt känn på dubbarna om dom sitter fast och inte rör sig!
16 november, 2010 kl. 11:55 #213783ronnyh
DeltagareDom verkar vara spritt nya..
16 november, 2010 kl. 12:20 #213786Garagekungen
DeltagareAaah, det kunde väl ha varit 17″ istället…
…när det nu var 4 hela set !!!
😉16 november, 2010 kl. 14:43 #213774andreaswrx
Deltagaredom som ligger på pn-trading menar du!
är inget roligt mönster att ha på en 4wd bil
kolla hur gamla dom är vilket år dom är tillverkade! om dom är ”nya” fast legat några år så kan limmet och gummit blivit dåligt och dubben flyger all värdens vägnytt 16 kostar 2620:-
http://www.mrf-rallytyres.se/16 november, 2010 kl. 17:57 #213787Garagekungen
Deltagaredom som ligger på pn-trading menar du!
är inget roligt mönster att ha på en 4wd bil
kolla hur gamla dom är vilket år dom är tillverkade! om dom är ”nya” fast legat några år så kan limmet och gummit blivit dåligt och dubben flyger all värdens vägnytt 16 kostar 2620:-
http://www.mrf-rallytyres.se/PN-trading är väl endast ett set = 4st…
…eller åker vi på ett hjul nu ?!?
:p(TS säger sig hittat 4 set lr…?)
17 november, 2010 kl. 06:08 #213784ronnyh
DeltagareJag tror dom duger till några timmars isåka.. om dom inte är urgamla.
Har mailat säljaren.. får se vad/om dom svarar.
26 november, 2010 kl. 12:10 #213778tendency
Deltagareär inget roligt mönster att ha på en 4wd bil
Varför inte det?
26 november, 2010 kl. 12:46 #213785ronnyh
DeltagareVerkar vara en gammal auktion.. tror inte dom finns kvar.
26 november, 2010 kl. 14:28 #213775andreaswrx
DeltagareVarför inte det?
för att till 4wd bil åker man detta mönster där du ha yterklacken som styrklack och inner delen som driver på!
http://img93.imageshack.us/i/falgisdacktp4.jpg/
och detta mönster används bara när det kommit mkt snö för då rensar det däcken mkt bättre!
http://media.photobucket.com/image/isd%2525C3%2525A4ck/olsn/DSC00237.jpg
sen kan ni även testa och åka på 5.5, 6.5 elelr 7.5 mm dubb grym skillnad! enda nackdelen med 7,5 är att det äter fort sönder dom om det är mkt grus frame samt att man tappar tophastighet med dom pga av att dubben går längre ner i isen!
bästa underlaget att åka med isdäck på är på fruset grus! jävla vilket grepp men däcken dör rätt fort:)
26 november, 2010 kl. 15:30 #213779tendency
DeltagareKör du rally eller något själv eftersom du verkar ha lite koll på isdäck?
Anledningen till att jag frågade var för att isdäcken jag har tänkt att köra på i vinter är 2st Michelin GER62 och 2st Lappi WM2. Så då ska jag köra med Michelin fram för bättre styr, och montera WM2 bak? Jag kör en STi Type R med ställbar diff, så jag lär väl leka lite med den och växla mellan öppet läge med 35/65-drivning och låst läge med 50/50-drivning.. Sen är man ju amatör som bara ska köra för skojs skull, så då kanske det ändå spelar mindre roll.
Mönstret på WM2 ser inte ut som på den andra bilden du länkade till, men du kanske bara visade den som ett exempel. Mina däck ser du nedan:
27 november, 2010 kl. 10:04 #213776andreaswrx
DeltagareKör du rally eller något själv eftersom du verkar ha lite koll på isdäck?
Anledningen till att jag frågade var för att isdäcken jag har tänkt att köra på i vinter är 2st Michelin GER62 och 2st Lappi WM2. Så då ska jag köra med Michelin fram för bättre styr, och montera WM2 bak? Jag kör en STi Type R med ställbar diff, så jag lär väl leka lite med den och växla mellan öppet läge med 35/65-drivning och låst läge med 50/50-drivning.. Sen är man ju amatör som bara ska köra för skojs skull, så då kanske det ändå spelar mindre roll.
Mönstret på WM2 ser inte ut som på den andra bilden du länkade till, men du kanske bara visade den som ett exempel. Mina däck ser du nedan:
jobbat ett år åt subaru rally team norway (östberg)
jag hade inte blandat dom däcken! kan vara olika höjd på dom och då säger det skramel i drivlinan samt att du kan ha bättre fäste på två hjul och sämre på två och dra mellandiffen för det!
27 november, 2010 kl. 11:49 #213772OzO
Deltagareför att till 4wd bil åker man detta mönster där du ha yterklacken som styrklack och inner delen som driver på!
http://img93.imageshack.us/i/falgisdacktp4.jpg/
och detta mönster används bara när det kommit mkt snö för då rensar det däcken mkt bättre!
http://media.photobucket.com/image/isd%2525C3%2525A4ck/olsn/DSC00237.jpg
sen kan ni även testa och åka på 5.5, 6.5 elelr 7.5 mm dubb grym skillnad! enda nackdelen med 7,5 är att det äter fort sönder dom om det är mkt grus frame samt att man tappar tophastighet med dom pga av att dubben går längre ner i isen!
bästa underlaget att åka med isdäck på är på fruset grus! jävla vilket grepp men däcken dör rätt fort:)
Ah, bra info! Tackar!! 🙂
27 november, 2010 kl. 19:50 #213780tendency
Deltagarejag hade inte blandat dom däcken! kan vara olika höjd på dom och då säger det skramel i drivlinan samt att du kan ha bättre fäste på två hjul och sämre på två och dra mellandiffen för det!
Jag får väl mäta höjden och se ifall det är någon skillnad. 🙂
Men kan det verkligen göra så mycket om det skulle vara lite olika grepp i däcken? Det skulle ju innebära att om det t.ex flyger loss lite dubb från bakdäcken, så kan man inte fortsätta köra. 😮 Om man bara kör öppet läge på mellandiffen då? Greppet är väl ganska likartat mellan dessa tillverkare, det är ju ändå likadana dubbar, men att klackarna och fördelningen ger olika egenskaper. Jag är inte så kunnig på området isdäck, men..
27 november, 2010 kl. 20:48 #213777andreaswrx
DeltagareJag får väl mäta höjden och se ifall det är någon skillnad. 🙂
Men kan det verkligen göra så mycket om det skulle vara lite olika grepp i däcken? Det skulle ju innebära att om det t.ex flyger loss lite dubb från bakdäcken, så kan man inte fortsätta köra. 😮 Om man bara kör öppet läge på mellandiffen då? Greppet är väl ganska likartat mellan dessa tillverkare, det är ju ändå likadana dubbar, men att klackarna och fördelningen ger olika egenskaper. Jag är inte så kunnig på området isdäck, men..
det är inte den stora faran! största faran är olika profiler! lappina är rätt höga och michlinen är lite lägre!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.