SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Borra eller hona vid kolvbyte?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24584
    TomK
    Deltagare

      Bör man borra upp en öd eller räcker det med en honing vid byte till smidda saker på ett 11000 mils ej207 block? Toppar och block halvor ska ju endå in på planslip så man bör väl göra antingen ena eller det andra. 🙂

      Upptäckte precis att jag postar i fel forum del…

      #213912
      Myzkoo
      Deltagare

        Bör man borra upp en öd eller räcker det med en honing vid byte till smidda saker på ett 11000 mils ej207 block? Toppar och block halvor ska ju endå in på planslip så man bör väl göra antingen ena eller det andra. 🙂

        Upptäckte precis att jag postar i fel forum del…

        Borra först å hona sen, blir nästan ingen merkostnad med borrningen. Då får du en 100% rund cylinder, och är cylindern sliten så kan det bli så att det knappt finns material att ta av om du inte vill köra med större kolvspel är rekommenderat (om du bara honar).

        / Mattias

        #213915
        TomK
        Deltagare

          ok borra så jag kliver upp till 92,5mm kolvar ist för 92??

          #213913
          Myzkoo
          Deltagare

            Ja, men borra inte blocken förän du har kolvarna i handen och har mätt dem..

            #213916
            TomK
            Deltagare

              Ja men då blir det en dimension över som man beställer då.

              #213914
              Myzkoo
              Deltagare

                Ja om du inte har väldigt trasiga cylindrar så ska det räcka 🙂

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.