Något att tänka på!!!!
En kille här hemma köpte en subaru för ett tag sedan
som laddade 1,2 med orginal turbo inte höjt bränslet något
resultatet blev att kolvarna smälte fick köpa ny motor
26000:- så tänk på det höj inte laddtrycket för mycket utan att
fixa med bränslet:o
Det är nog en bra tumregel 😉 Men många här laddar väl runt 1,1bar med dawes och dylikt, och ingen verkar ha haft några problem direkt.
Var det en -00 eller var det någon äldre modell? De äldre har väl lite snålare bränslemapp original tror jag.
Men du, för 26,000:- får man ingen ny motor 😮 det måste kosta mer än så…eller gör Subaru världens billigaste motorer??
Nu är högst osannolikt att enbart laddtryckshöjningen har med saken att göra, för i så fall går subaru väl på gränsen om 0.2 bar är skillnad mellan död motor och hel motor. 😉
Och nästa problem är att laddtrycksspärren går i vid 1,2 bar – vilket betyder att har han verkligen kört 1,2 bar så har det pillats med spärren, vilket är klart dumt om trycket skulle få för sig att skena av någon anledning. 🙂
Jag hoppas att de bytte ut lmm:en när de bytte motor… 😉
_______________________________________________________________________________ :::::ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile:::::
Författare
Inlägg
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.