› SSC › Allmänt snack › Träffar › Speed Weekend, Orsa 11-12 mars 2011
- Detta ämne har 38 svar, 6,389 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
Garagekungen.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2010 kl. 22:24 #24660
Garagekungen
DeltagareSåg ingen tråd om detta då jag ögnade genom 3 sidor – så jag öppnar denna.
Skulle jag missat något så hojta till eller flytta/stryk detta inlägg.http://landracing.se/?T%E4vlingsinformation:Speed_Weekend_2011:Anm%E4lan%2FInbjudan
Jag har kollat resultatlistorna från tidigare år – inte en enda Impreza… :confused:
Hur kan detta vara möjligt… (mycket snack och lite trädgård…? :p)Såååå… hur många tänker åka denna vinter ?
Nu är det iaf. dags att anmäla sig om man vill komma undan lite billigare.Det enda jag känner som lite osäkert är att vid 250km/h krävs fast monterad skyddsutrustning i bilen (befogat naturligtvis – men inte i linje med SBP alla gånger).
Jag har skrivit och frågat Glenn om vad som händer om man åker över den hastigheten – väntar på svar. Återkommer så snart jag hör av honom.
Själv tänker jag åka (har dessutom utmanat kompisen som får köra min bil så vi har samma förutsättningar) – förutsatt att man inte blir avstängd bara man ”råkar” köra lite för fort i förhållande till sin skyddsutrustning. Jag vill kunna ha kul i två dagar om jag åker upp.
😀Det borde finnas några här med mer ”klös” och som redan har all skyddsutrustning monterad – vad väntar ni på…??? 😉
29 november, 2010 kl. 22:27 #214415Mojfen
DeltagareVar upp i augusti å körde en 830hp chevelle där.
Först fick vi inte köra under 10sek då ingen av oss hade nån racesert.
Men dem sa bara att om vi skulle åka under 10sek så skitsamma.30 november, 2010 kl. 06:48 #214401Garagekungen
DeltagareVar upp i augusti å körde en 830hp chevelle där.
Först fick vi inte köra under 10sek då ingen av oss hade nån racesert.
Men dem sa bara att om vi skulle åka under 10sek så skitsamma.Nååå – hur blev det ??? (har man sagt ”A” får man säga ”B”… 😉 )
Låter svårt att köra en nia med totalt ”bara” 830hp, om det är en bil (som kan köras ”legalt” på gata) vi talar om…
…dock med plastkaross och rörram är det en annan saga.För att inte spåra ur tråden.
Kan meddela att Glenn lovar att inte skicka hem nån av oss bara för att vi kör lite för fort…
…så nu blir jag lite nyfiken – hur många ”törs” lägga korten på bordet och visa hur fort bilen går/man törs köra…?Å säg inte att ni inte läst denna tråd – för det vet jag att ni gör… :p
😀 😀 😀Jag tycker att vi som tänker köra siktar på att göra en kul grej av detta – samlad depå och liknande.
Gissar att ni bättre förstår frågan om I/C-spray på vintern nu… 😎30 november, 2010 kl. 20:17 #214385Fricke.w
DeltagareInte för att jag vill spåra ur och förstöra för en med åkare 😉 men de är inte lätt att sätt höga hastigheter på isen, var många föra året som satte ganska halv dåliga hastigheter, trots rejält med mos under huven och 4wd, som sagt snön går tungt, samt vill man förbättre fästet med is dubbat, så bromsar ju de sorjligt nog toppfarten radikalt också, så kommer du upp i 250km/h får du nog känna dig riktigt nöjd 🙂
Funderar själv på att eventuelt åka upp i år och prova för kul, men blir med vanliga haka vinter däck 😀 haha så förväntar mig inte några under.Garagekungen Hur ser din mod lista ut för bilen du ska köra med?
MVH
Fredrik1 december, 2010 kl. 23:56 #214402Garagekungen
DeltagareInte för att jag vill spåra ur och förstöra för en med åkare 😉 men de är inte lätt att sätt höga hastigheter på isen, var många föra året som satte ganska halv dåliga hastigheter, trots rejält med mos under huven och 4wd, som sagt snön går tungt, samt vill man förbättre fästet med is dubbat, så bromsar ju de sorjligt nog toppfarten radikalt också, så kommer du upp i 250km/h får du nog känna dig riktigt nöjd 🙂
Funderar själv på att eventuelt åka upp i år och prova för kul, men blir med vanliga haka vinter däck 😀 haha så förväntar mig inte några under.Garagekungen Hur ser din mod lista ut för bilen du ska köra med?
MVH
FredrikJo, Glenn har redan varnat mig för att det inte är lätt – och att det går en magisk gräns vid ca 200 km/h…
…så vad har man att förlora :rolleyes:
Jo, jag gissar att han med Evo´n från JRM tänkte åka betydligt fortare än 220 km/h… :rolleyes:Jag tänkte inte att vi skulle lägga ut alla knep öppet – då har man ju inget övertag på Evo-killarna kvar… hoppas på att kunna få ihop några här på forumet som man kan bolla lite ideér med och även kanske åka lite testkörning tillsammans innan själva helgen i Orsa.
Sedan är det naturligtvis skoj om ”vi” kan få ihop så det blir en depåplats med några stycken Impreza – det blir dessutom nått för publiken att titta på.Bilen – tja, det är den jag åker med till vardags, tänkte inte ens ta av ljusboxen (vet att det själ aerodynamik). Maskin är i princip original, så det kommer att finnas massor kvar att göra i framtiden om man önskar lyfta resultatet.
Börjar man i den änden så kan man bara bli bättre till nästa gång… 😀Angående däck så tänkte jag börja med att prova på Hakka jag med – har fått lite tips från Nokian som jag tänkte följa upp ;).
Vore riktigt kul om du hänger på, särskilt om du åker ”vanliga” Hakka !
Då blir vi två med sådana däck… 😀2 december, 2010 kl. 09:14 #214386Fricke.w
DeltagareJo visst är de så, Evon som åkte föra året var nog inte mer än steg 1 trimmad i alla fall, lät inte överdrivet vass i alla fall.
Jo jag har ju tänkt kört på mina hakka dubbade i sådana fall, hoppas bara att allt går bra med mit motor bygge, men har fåt deadline från min motorguru att den ska vara i hop till jul, för de ända som jag väntar på nu är ju att han ska ha tid att porta mina toppar samt i med förstärkta ventilfjädrana och mäta in ventil spelet + lite mera, samt slipa in ring gapet på kolv ringarna, för botten i sig är ju i hop och uppmät med racelagren samt smida stakarna 🙂
2 december, 2010 kl. 10:17 #214398Mäki
DeltagareOch jag kör med dubbade hakka 4 😉 ska. Nog kunna vara med bara bilen är kvar, är ungefär då jag tänkt sälja den liksom. 🙂
2 december, 2010 kl. 14:10 #214387Fricke.w
DeltagareHa ha okej, du kannske kan sälja den på plats efter sissta repan 😀
2 december, 2010 kl. 16:23 #214390Magnus666
DeltagareKommer köra och är anmäld. Var på plats och kollade sist och det såg jäkligt kul ut.
2 december, 2010 kl. 19:46 #214399Mäki
DeltagareHa ha okej, du kannske kan sälja den på plats efter sissta repan 😀
Hmm.. Tar du en omväg via Sandviken hem då då? :p
2 december, 2010 kl. 20:14 #214391Magnus666
DeltagareÅker förmodligen bara förbi..
2 december, 2010 kl. 21:18 #214403Garagekungen
DeltagareÅker förmodligen bara förbi..
…ja, va-f@n tror du vi andra tänker syssla med…
…parkeringstävling…?!?!?!
😀 😀 😀
Muhahaha !!!(skojar bara lite)
En stund hinner du säkert stå med i Impreza-depå´n och snacka lite skit…
😉3 december, 2010 kl. 10:44 #214388Fricke.w
DeltagareHmm.. Tar du en omväg via Sandviken hem då då? :p
Haha 😀 ja jag får vell göra de 😉
10 december, 2010 kl. 21:59 #214392Magnus666
DeltagareHar lite funderingar runt däcksval.. Har kört fort med Hakka 7 på is å det kan bli lite väl spännande. Kört på rally dubb å det suger fast sååå in i helv.. Någon med erfarenhet av så kallade ”Monte Carlo däck”?
10 december, 2010 kl. 22:34 #214389Fricke.w
DeltagareMenar du dom som satt orginal på SAAB 99 rally montecarlo?
Nä då bara skämta, jag har ingen anning faktist 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.