› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjälp med Inköpslista! :) (Importimageracing.com)
- Detta ämne har 44 svar, 5,778 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
4 december, 2010 kl. 12:45 #24687
Jocke.T
DeltagareTjena!
Nu är det snart dax att beställa grejer från staterna till min Scooby 🙂
WRX STI -05Målet är runt 400hk med mappning av mitt Simtek med annars orörd motor och original spridare (565cc??).
Jag behöver då lite hjälp med inköpslistan. Har knåpat ihop en som i mina ögon ser bra ut, men jag behöver ändå lite synpunkter på förbättringar och sånt.
Fast Motorsports Stealth One Piece Headers for 02-07 WRX/STi
Invidia Divorced Catted Downpipe for 02-07 WRX/STi Har Invidia Cat-back nu
Blouch Dominator 2.5 XT-R ”Polka Pickle” Full Ball Bearing Turbo WRX/STi Med Walbro soppapump! (Kit)
APS Black DR 725 FMIC for 02-07 WRX/STI
ACT 6-puck Heavy Duty Sprung Clutch for 04+ STI
Då till mina frågor!
Företaget Importimageracing.com, finns det någon som vet något om det företaget? Seriösa? Problem?Räcker detta till +400hk?
Borde jag köpa svänghjul med kopplingen?
Något mer jag borde lägga till?
Trevlig helg allesammans!!
Mvh JockeEDIT: Vad säger bilprovningen om FMIC?
4 december, 2010 kl. 13:15 #214625Steewe
Deltagare4 december, 2010 kl. 14:09 #214630Myzkoo
DeltagareInte haft något med importimageracing.com att göra, men däremot http://www.nolimitmotorsport.com/ kan jag varmt rekommendera om det skulle uppstå några problem!
4 december, 2010 kl. 14:59 #214619Fricke.w
DeltagareJag handlade mycket av mina delar till mit motorbygge från dom, alltså joshua på importimageracing, kan vell ge dom en blandad recension, de är riktigt bra priser där, samt att han brukar vara sjyst nog att låta dig själv bestäma priset på kvittot om du snackar med han, men första leveransen gick hur smidigt som helst, förutom att min cosworth olje pump och meganracing motorkuddar fatades, leverans nummer 2 när dom saknade delarna skulle komma med, kom dock bara cosworth pumpen med, och han skyllde då på att meganracing kuddarna var ur lagger, men fick tillbaks pengarna för dom i alla fall, så kan ju inte säga att han är en lurendrejare i alla fall, men annars så skulle jag vilja säga att extremepsi.com är riktigt bra, då du kan se själv när du beställer från dom vad som finns i lagger och vad som är restat, samt att dom har grymt snabb leverans.
MVH
Fredrik4 december, 2010 kl. 15:10 #214636Jocke.T
DeltagareKanske passar?
http://www.impreza.nu/forum/showthread.php?t=87433
Mvh Stefan
Det är inte helt omöjligt att det passar men jag är ute efter ett UNequal lenght grenrör just för att bevara det sköna ljudet 😉
4 december, 2010 kl. 15:14 #214637Jocke.T
DeltagareJag handlade mycket av mina delar till mit motorbygge från dom, alltså joshua på importimageracing, kan vell ge dom en blandad recension, de är riktigt bra priser där, samt att han brukar vara sjyst nog att låta dig själv bestäma priset på kvittot om du snackar med han, men första leveransen gick hur smidigt som helst, förutom att min cosworth olje pump och meganracing motorkuddar fatades, leverans nummer 2 när dom saknade delarna skulle komma med, kom dock bara cosworth pumpen med, och han skyllde då på att meganracing kuddarna var ur lagger, men fick tillbaks pengarna för dom i alla fall, så kan ju inte säga att han är en lurendrejare i alla fall, men annars så skulle jag vilja säga att extremepsi.com är riktigt bra, då du kan se själv när du beställer från dom vad som finns i lagger och vad som är restat, samt att dom har grymt snabb leverans.
MVH
FredrikJaa, priserna är ju riktigt bra 🙂 Vet du hur mycket frakten kan landa på i runda slängar?
Okey okey, så att kolla om grejerna finns inne är nog rätt bra innan jag beställer.
Tack4 december, 2010 kl. 17:06 #214631Myzkoo
DeltagareJag handlade mycket av mina delar till mit motorbygge från dom, alltså joshua på importimageracing, kan vell ge dom en blandad recension, de är riktigt bra priser där, samt att han brukar vara sjyst nog att låta dig själv bestäma priset på kvittot om du snackar med han, men första leveransen gick hur smidigt som helst, förutom att min cosworth olje pump och meganracing motorkuddar fatades, leverans nummer 2 när dom saknade delarna skulle komma med, kom dock bara cosworth pumpen med, och han skyllde då på att meganracing kuddarna var ur lagger, men fick tillbaks pengarna för dom i alla fall, så kan ju inte säga att han är en lurendrejare i alla fall, men annars så skulle jag vilja säga att extremepsi.com är riktigt bra, då du kan se själv när du beställer från dom vad som finns i lagger och vad som är restat, samt att dom har grymt snabb leverans.
MVH
FredrikExtremepsi.com är de värsta företaget jag varit i kontakt med, och 9 av 10 prylar på deras hemsida som de står finns i lager, finns inte i lager..
4 december, 2010 kl. 18:18 #214620Fricke.w
Deltagareja alla har vi olika erfarenheter av företag, men jag personligen har alldrig haft några problem med xtremepsi, har haft mina delar efter 4 dagar, så kan inte klaga 🙂
Ja frakten från importimageracing beror ju på hur mycket delar du köper, samt hur mycket dom väger, har för mig att mit sissta packet därifrån betalade jag strax över 1000:-SKR i bara frakt avgift 🙁 men frakten blir ju i regel lika från alla firmor.
4 december, 2010 kl. 18:19 #214610Kvarnis
DeltagareNågra påpekande ang val av delar.
Koppling, totalt overkill för en 2.0l med runt 400bhp
grenröret , nä köp et GT-spec i stället finns för rätt pnegar från uk där det gtå att få en bättre up-pipe som är låmngt bättre än det som följer med för den effekten du är ute efter.Turbon.. igen fel turbo för den effekten du är ute efter, en 18/20G billet skulle jag satsa på alt. en MD321T.
IC’n bra, men dyr ex en Hybrid från UK är billigare och funkar till 700bhp.
Förslag, köp grenrör+ speial up-pipe och fmic från UK, skulle gissa på ca 11k med frakt.
Turbu välj en TD05-18 alt 20G billet. du bär köpa en bränsle regulator om du ska ha glädje av tubo bytet.
Du håller inte igen på delarna så köpa sprdare på en gång är mitt tips.Skulle gissa att du med råge kommer klara dig med icke HD organisk koppling, sinter är inte så kul.
SBP oh fmic, lotteri
5 december, 2010 kl. 19:57 #214638Jocke.T
DeltagareNågra påpekande ang val av delar.
Koppling, totalt overkill för en 2.0l med runt 400bhp
grenröret , nä köp et GT-spec i stället finns för rätt pnegar från uk där det gtå att få en bättre up-pipe som är låmngt bättre än det som följer med för den effekten du är ute efter.Turbon.. igen fel turbo för den effekten du är ute efter, en 18/20G billet skulle jag satsa på alt. en MD321T.
IC’n bra, men dyr ex en Hybrid från UK är billigare och funkar till 700bhp.
Förslag, köp grenrör+ speial up-pipe och fmic från UK, skulle gissa på ca 11k med frakt.
Turbu välj en TD05-18 alt 20G billet. du bär köpa en bränsle regulator om du ska ha glädje av tubo bytet.
Du håller inte igen på delarna så köpa sprdare på en gång är mitt tips.Skulle gissa att du med råge kommer klara dig med icke HD organisk koppling, sinter är inte så kul.
SBP oh fmic, lotteri
Jaså, så original kopplingen pallar såpass mycket effekt? 😮
Men jag vill nog hålla mig på den säkra sidan så att om jag i framtiden vill fläska på med mer effekt inte behöva byta redan bytta delar. Typ som intercoolern.Behöver jag byta grenröret alls eller räcker det med up-pipen?
Intercoolern tänker jag köpa mest för att jag vet att exakt en sån har suttit på bilen innan hos föregående ägare och passar klockrent.
Jaa, spridare köper jag nog också. Men vilken storlek? Om jag köper större än vad jag behöver i nuläget, påverkar det något?
Vad är en Icke HD organisk koppling? 😮
Sinter vill jag inte ha, är inte kul att se ut som en känguru i varje rödljus 😛5 december, 2010 kl. 21:07 #214611Kvarnis
DeltagareKopplingen du länkade är en 6 puckad sinter !!
HD = Heavy Duty ännu hårdare tryck platta det komemr du föga behöva.
En act med normal tryck plata pallar väl ca 650nm, med normal lammel.Tycket du ska köpa ett grenrör oh en anppasad up-pipe som funkar bra.
800cc’s räcker långt :), mappat så spelar det inte så stor roll.Sen som sagt skulle inte andla den snurran, du får tänka på att du har en 2.0l maskin och inte en 2.5l som jänkarna har
6 december, 2010 kl. 12:42 #214639Jocke.T
DeltagareOJ! Det visste jag dock inte 😮
Om jag inte är helt ute och cyklar så borde denna vara rätt då?
http://www.importimageracing.com/p/ACT-Heavy-Duty-Street-clutch-kit-STI.htmlJag är helt ny på Subaru, har bara hållt på med Saab innan och har därför väldigt dålig koll på vad som är bra och inte bra.
Jag såg att dom hade ett UNequal length grenrör på Importimage för en lagom peng.
http://www.importimageracing.com/p/GT-Spec-Unequal-Length-Header-WRX-STi-LGT.htmlOK, 850cc It is! 😉
Angående turbovalet så har jag faktiskt funderat på en MD321T så det tycker jag blir toppen 🙂
Nu har jag knåpat ihop en ny lista, Dock utan turbo då Importimageracing inte har MD snurror:
DeatschWerks side Feed 850cc Injectors & Walbro 255lp
ACT Stage 1 clutch kit + ACT Prolite flywheel 04+ STI combo
APS Black DR 725 FMIC for 02-07 WRX/STI
Invidia Divorced Catted Downpipe for 02-07 WRX/STi
GT Spec Unequal Length Header for 02-10 WRX/STi/LGT
Jag hoppas att denna listan passar mina behov bättre.
Förresten, Tack Kvarnis för att du har lust att hjälpa mig 🙂EDIT…
6 december, 2010 kl. 12:56 #214633TomK
DeltagareOK, 850cc It is! 😉 Side feed?
Du ska nog till 100% ha Top feed spridare om du inte har en US modell.
*edit* Såg att du har en 2.0l. Så du ska nog ha Top feed.
6 december, 2010 kl. 13:00 #214640Jocke.T
DeltagareOhh, My bad!
EDIT: Not my bad? 😛
6 december, 2010 kl. 14:32 #214653Eiiiiik
DeltagareHur snart är du på gång att beställa Jocke?
Vi kanske kan beställa lite tillsammans? Om jag köper shortblock så behöver jag ju lager, oljekyl osv osv. Köper jag allt nytt behöver jag säkert stakar, lager, vev osv.
Vad tror du?
Mvh Erik
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.