SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Fel på min laddtrycksmätare

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2492
    2cool4school
    Deltagare

      Kolla här!

      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/Insidan/boost

      Detta kan ju omöljigtvis stämma… Lider av lite svajjande laddtryck,
      dawesdevice är beställt, men den här mätaren kan ju inte må så bra heller… Har försökt letat läckor i slangen men som det verkar ska den vara tät…

      bilden togs under gaspådrag på 5:an.

      vh

      #52596
      thehook
      Deltagare

        Eller kolla med Deltadash! 🙂

        Mvh / Krooken

        #52597
        moken
        Deltagare

          >Hej !
          >
          >Jag hoppas inte att den inte visar rätt ;(. Läckage borde väl
          >resultera i att ett lägre tryck visas än vad det faktiska
          >trycket är!!? Du kanske har samma märke på laddmätare som
          >Moken, det skulle även förklara hans höga laddtryck (sorry,
          >kunde inte låta bli Moken :P).
          >
          >Om din bil går som ett troll, så är det säkert bara mätaren
          >som visar fel. Om din bil går som ett troll som går på ”speed”
          >samt har hinkat i sig raketbränsle, så lever din motor
          >farligt.
          >
          >Svajande laddtryck kan du uppleva med bytt avgassystem, och
          >fixax med Dawes eller en regulator (typ Festo?).
          >
          >Mitt tips är att byta mätare innan du monterar Dawes:en.
          >
          >mvh Mats N

          Ser inte vilket märke han har, fast min är gradrad i bar iofs och går bara till +1,5bar så samma lika är det inte:-)

          #52590
          OzO
          Deltagare

            Photoshop?? :o;):+

            _______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

            #52589
            syke
            Blockerad

              >Photoshop?? :o;):+

              Vafalls! Jag trodde jag var på imprezaforumet, men det verkar vara zatzy! 😀 :+

              #52600
              Niklas
              Deltagare

                >Photoshop?? :o;):+

                Nej, då hade där varit lysdioder i mätaren och annat bling bling.

                #52601
                Niklas
                Deltagare

                  Han borde se skillnad på 1.5 och 15 (dvs om där är en decimal eller inte) men man vet aldrig… 😉

                  Jag ställde ner min till 1.1 som den var orginal och jösses så seg bilen blev. Upp till 1.5 igen illa kvickt. 🙂

                  #52598
                  Reaperman
                  Deltagare

                    >Han borde se skillnad på 1.5 och 15 (dvs om där är en decimal
                    >eller inte) men man vet aldrig… 😉
                    >
                    >Jag ställde ner min till 1.1 som den var orginal och jösses
                    >så seg bilen blev. Upp till 1.5 igen illa kvickt. 🙂

                    Dice har du standard ECU?

                    #52591
                    Wiklundh
                    Deltagare

                      Den kan säkert visa rätt.
                      Nu visar den typ 18.5 PSI och det kan du kanske få om du byter till 3″ system utan kat och kör med originalboxen kan jag tänka mig.
                      Har du bytt annat som turbo med så skenar det ännu mera.
                      Vf30 snurra och 3″ system med originalbox som jag hade när jag besiktade min bil peaka på 25 PSI typ. 😀

                      #52602
                      Niklas
                      Deltagare

                        Reaperman: Jupp, standard.

                        #52595
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          >Den kan säkert visa rätt.
                          >Nu visar den typ 18.5 PSI och det kan du kanske få om du
                          >byter till 3″ system utan kat och kör med originalboxen kan
                          >jag tänka mig.
                          >Har du bytt annat som turbo med så skenar det ännu mera.
                          >Vf30 snurra och 3″ system med originalbox som jag hade när
                          >jag besiktade min bil peaka på 25 PSI typ. 😀

                          Micke körde du inte med en VF23:a …? 😀

                          #52592
                          Wiklundh
                          Deltagare

                            Jo det stämmer.
                            Måste vara full när jag skrev det,haha. 😀
                            Eller bara lite senil. 😀

                            #52593
                            Manor
                            Deltagare

                              Hej !

                              Jag hoppas inte att den inte visar rätt ;(. Läckage borde väl resultera i att ett lägre tryck visas än vad det faktiska trycket är!!? Du kanske har samma märke på laddmätare som Moken, det skulle även förklara hans höga laddtryck (sorry, kunde inte låta bli Moken :P).

                              Om din bil går som ett troll, så är det säkert bara mätaren som visar fel. Om din bil går som ett troll som går på ”speed” samt har hinkat i sig raketbränsle, så lever din motor farligt.

                              Svajande laddtryck kan du uppleva med bytt avgassystem, och fixax med Dawes eller en regulator (typ Festo?).

                              Mitt tips är att byta mätare innan du monterar Dawes:en.

                              mvh Mats N

                              #52599
                              Niklas
                              Deltagare

                                Autometer (ser loggan i bottnen av mätartavlan), ser ut som en Phantom mätare (silverfärgad logga ovanför centrum). Dvs samma som jag har. De är graderade i PSI och visar på 18 vilket är ungefär 1.24bar vilket låter lite för högt. Bör inte gå över 16, själv kör jag på 15.

                                #52594
                                Manor
                                Deltagare

                                  >Autometer (ser loggan i bottnen av mätartavlan), ser ut som
                                  >en Phantom mätare (silverfärgad logga ovanför centrum). Dvs
                                  >samma som jag har. De är graderade i PSI och visar på 18
                                  >vilket är ungefär 1.24bar vilket låter lite för högt. Bör inte
                                  >gå över 16, själv kör jag på 15.

                                  Moken…kan inte detta vara förklaringen på dina höga värden!!? Det kanske är 15 PSI och inte 1.5 bar som din mätare visar? Om du i så fall ställde ner den till 11 PSI, så förstår jag om den kändes slö.

                                  mvh Mats N

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.