SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Impreza GT/Haltech och MSD= hjälp ;)

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24933
    Munken
    Deltagare

      Hej å hå alla boxer meckare där ute!!

      jag köpte på mig en Impreza GT av nån pulnisse i skogen bilen höll i en å en halv vecka sen gav tändningen upp och ny tändmodul kostade 5lakan och det kändes fel att slänga ut så mycket pengar på skit som inte skulle palla nån effekt.

      så sagt å gjort beställde haltech och MSD och har lödat som en idiot när jag har tid.
      Jobbar i Stockholm å bilen står hemma i Leksand (så ca en dag i veckan om man har tur och inte polarna ringer å vill ut å festa)

      nu en fråga: tändföljd på EJ20 motorn är det samma som på en gammal volvo (1,3,4,2)?!
      nån som gjort detta förut kan vara snäll å tipsa om grundmapp o.s.v.

      Tack på förhand MVH Emil

      #216428
      Kvarnis
      Deltagare

        ouch Halteh är inte många om mappar på Subaru..
        tändföljden är det ja, men vilken årsmodell har du?

        MSD spolar kärver ju oftast cdi oxå, om nu inte tändsteget i Halteh klarar avdet dvs

        #216429
        Kvarnis
        Deltagare

          Du kan ju alltid ladda ner ex autronics mjukvara och grund mapp så ser du ju tänkd kurvan om inte annat

          #216434
          Munken
          Deltagare

            årsmodell-96 och jag kör MSD DIS-4 PLUS
            och Haltech E6X jag får väl slänga upp lite bilder om jag orkar sen:)
            Tack Kvarnis för svar :thumbright:

            #216432
            HighLevelOfSweden
            Deltagare

              Munken: Annars kan du ju alltid köra på detta system: http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=606406#post606406 ;0)

              #216435
              Munken
              Deltagare

                om jag inte får haltechet att lira (vilket är minst troligt) så köper jag ditt.. eller nya kolvar om jag får härdsmälta 😉

                #216436
                Munken
                Deltagare

                  Hur mycket av all övrig el är inkopplat på original ECU? förutom motorstyrningen menar jag.
                  hellvetes dryg kabelhärva btw…

                  #216433
                  HighLevelOfSweden
                  Deltagare

                    om jag inte får haltechet att lira (vilket är minst troligt) så köper jag ditt.. eller nya kolvar om jag får härdsmälta 😉

                    He he he…….. Det går nog bra för dig!!

                    #216437
                    Munken
                    Deltagare





                      #216438
                      Munken
                      Deltagare

                        jaha nu vill den nästan gå men den går bara på ca 1000rpm och med 15% TPS.
                        stiften ser ut som följer: 1 och 3 är blöta och luktar VPower. stift 2 och 4 är sotiga som satan (gått fett).

                        jag kör med MSD DIS-4 steg med dubbla tändspolar potentiometrarna på steget är satt på Default WS (Waist Spark).

                        jag har precis fått mailkontakt med Mats Ivarson (Boost242.se)han bad mig skicka över filen. får se vad jag har gjort för miss.

                        Fråga: är det möjligt att få boxermotorn att gå på WS med andra ord har 2 kolvar samma övre dödpunkt?

                        #216430
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Ja det funkar vissa modeller kör med WS

                          #216431
                          gzon
                          Deltagare

                            Haltech gör idag väldigt trevliga sprut med bra mjukvara och plugNplay för Subaru. Så om E6X inte fungerar i ditt fall, döm inte ut Haltech helt för det. Ett PS1000 är ett mycket bra val till en GT.

                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.