› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Lite funderingar ang laddtryck
- Detta ämne har 9 svar, 1,168 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 9 månader sedan av
knotan.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2011 kl. 17:42 #24957
TomK
DeltagareFrågan är hur mycket man vågar blåsa på i en smidd maskin (semi-closed) 2 liter?
22 januari, 2011 kl. 12:11 #216553knotan
Deltagareså länge det är välmappat å alla delar är ”smidda” så är det väll turbon som säter begränsningen, typ nya BW aggen funkar ju bra upp till ca 3 bar.
äldre agg brukar intelöna sej att gå över 2.522 januari, 2011 kl. 21:12 #216550TomK
Deltagareså länge det är välmappat å alla delar är ”smidda” så är det väll turbon som säter begränsningen, typ nya BW aggen funkar ju bra upp till ca 3 bar.
äldre agg brukar intelöna sej att gå över 2.5Hehe 3 bar skulle vara ballt! 😀
Tycker väl att 2 bar på lagom stor snurra borde väl ge en 500 hk safe iaf.
22 januari, 2011 kl. 22:20 #216548Kvarnis
Deltagare3bar…näääMen 2bar och kanske 1.7 på topp varv lr var lagomt på den snurran du köpt
22 januari, 2011 kl. 22:22 #216551TomK
Deltagare3bar…näääMen 2bar och kanske 1.7 på topp varv lr var lagomt på den snurran du köpt
Ja det känns som det.
Tror nog att det blir sc46 snurran. Känns som om den är lagom till den uppgiften.23 januari, 2011 kl. 11:21 #216554knotan
Deltagaresc46 är precisionsagg?? baserad på en t3/4 lagerdel med skruvat 360 lager, runt 2 bar på en sån är ungefär max vad som rekomenderas om det ska hålla ihop….
rent effektmässigt har jag dock ingen större koll på vad det resulterar i, borde räcka till för 500 utan problem iallafall;)
23 januari, 2011 kl. 11:29 #216552TomK
Deltagaresc46 är precisionsagg?? baserad på en t3/4 lagerdel med skruvat 360 lager, runt 2 bar på en sån är ungefär max vad som rekomenderas om det ska hålla ihop….
rent effektmässigt har jag dock ingen större koll på vad det resulterar i, borde räcka till för 500 utan problem iallafall;)
Scoobyclinic sc46 billet turbo
http://www.scoobyclinic.com/products_turbo.htm23 januari, 2011 kl. 15:18 #216555knotan
Deltagare2.5 bar är nog ganska safe med en sån
23 januari, 2011 kl. 18:02 #216549Kvarnis
Deltagare2.5 bar är nog ganska safe med en sån
Du ska nog ta oh läsa igenom trådarna som Kev postat innan du börjar uttala dig om vad som är safe att ladda.
Vad som är safe och inte måste den som mappar bilen uttala sig om då det är upp til lhonom att märka när snurra börjar vara bottnad.
För en gat bil är ytterst ovanöigt att man laddar 2.5bar om vi inte pratar absolut tryck dvs
26 januari, 2011 kl. 15:57 #216556knotan
DeltagareDu ska nog ta oh läsa igenom trådarna som Kev postat innan du börjar uttala dig om vad som är safe att ladda.
Vad som är safe och inte måste den som mappar bilen uttala sig om då det är upp til lhonom att märka när snurra börjar vara bottnad.
För en gat bil är ytterst ovanöigt att man laddar 2.5bar om vi inte pratar absolut tryck dvs
jag trodde frågan handlade om vad turbon som sådan klarade av för laddtryck,
att bilen/motorn är välmappad anser jag som ett självklart kapitel,
om den inte är mappad för det så ska man inte använda laddtryck eller ens köra bilen 😎EDIT, jag läste nog frågan lite snabbt första gången.
jag såg nu att han undrade vad den specifikt skulle klara på en viss motor…
jag hittade inga inducer/exducerangivelser i produktbeskrivningen så då är det ju svårt att ge nått bra svar tyvär… men det kanske går att hitta info i länken om man orkar läsa igenom alla sidorna -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
