SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Parallel fuelrail mod

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24980
    TomK
    Deltagare

      Någon som har moddat sin fuelrail för parallel matning?
      Finns några bra guider på Nasioc som jag tänkte ge mig på.
      Någon som har lite input??

      #217887
      Kvarnis
      Deltagare

        byter du fuel rails är det tämligen enkelt 🙂

        #217898
        TomK
        Deltagare

          Nej tänkte modda orginal

          #217888
          Turbovin
          Deltagare

            Jag kapade av mina rör och använde ett dubbelkoningsverktyg för att få kragar på ändarna. Ska dock bygga om till riktiga AN-kopplingar när det blir nytt bränslesystem.

            #217899
            TomK
            Deltagare

              Ja det var det jag tänkte. Svetsa på an ändar på den kapade railen sen är det väldigt enkelt.

              #217900
              TomK
              Deltagare

                Tänkte mig något så här ungefär.

                #217901
                TomK
                Deltagare

                  AN6 bör väl räcka? eller ska man köra på AN8?

                  #217892
                  MaXiZZ
                  Deltagare

                    AN6 räcker nog. fast beror väll på hur stora spridare du ska köra med..

                    #217902
                    TomK
                    Deltagare

                      Tänkte köra 1000cc.
                      Var i garaget och hämtade orginal railen, vilket tunt skit.
                      Blir att beställa en ny istället.

                      #217908
                      Garagekungen
                      Deltagare

                        Det ser galet läckert ut ! 😀

                        Här ett tips – när du verkar göra jobbet seriöst (sneglade i din byggtråd 😉 ).
                        Tänk på att man bör undvika att ligga med en bränsletrycksmätare som är direkt kopplad mot bränslet hela tiden.
                        Risken för läckage ökar med flera 100% – kolla inne i en mätare så förstår du vad jag menar.

                        Antingen har man en avstängningsventil mellan (som man håller stängd utom när man mäter trycket – glöm inte att göra mätaren trycklös mellan gångerna) eller så använder man en mätare som kopplas in via ett membran där sedan själva tryckslangen är fylld med icke brandfarlig vätska vilken mätaren känner trycket från.
                        Sådan installation kan man med fördel ha om man vill se trycket inne i kupén.

                        #217897
                        Mäki
                        Deltagare

                          Det ser galet läckert ut ! 😀

                          Här ett tips – när du verkar göra jobbet seriöst (sneglade i din byggtråd 😉 ).
                          Tänk på att man bör undvika att ligga med en bränsletrycksmätare som är direkt kopplad mot bränslet hela tiden.
                          Risken för läckage ökar med flera 100% – kolla inne i en mätare så förstår du vad jag menar.

                          Antingen har man en avstängningsventil mellan (som man håller stängd utom när man mäter trycket – glöm inte att göra mätaren trycklös mellan gångerna) eller så använder man en mätare som kopplas in via ett membran där sedan själva tryckslangen är fylld med icke brandfarlig vätska vilken mätaren känner trycket från.
                          Sådan installation kan man med fördel ha om man vill se trycket inne i kupén.

                          Senaste förslaget där var ju otroligt smart!

                          #217903
                          TomK
                          Deltagare

                            Det ser galet läckert ut ! 😀

                            Här ett tips – när du verkar göra jobbet seriöst (sneglade i din byggtråd 😉 ).
                            Tänk på att man bör undvika att ligga med en bränsletrycksmätare som är direkt kopplad mot bränslet hela tiden.
                            Risken för läckage ökar med flera 100% – kolla inne i en mätare så förstår du vad jag menar.

                            Antingen har man en avstängningsventil mellan (som man håller stängd utom när man mäter trycket – glöm inte att göra mätaren trycklös mellan gångerna) eller så använder man en mätare som kopplas in via ett membran där sedan själva tryckslangen är fylld med icke brandfarlig vätska vilken mätaren känner trycket från.
                            Sådan installation kan man med fördel ha om man vill se trycket inne i kupén.

                            Kommer inte köra med mätare inkopplad hela tiden.
                            Trycket blir inställt sen får det vara så. Tar och pluggar det hålet sen.

                            #217904
                            TomK
                            Deltagare

                              Blir att beställa ny rail i veckan samt lite kopplingar och slangar. Mycke enklare än att modda orginal.
                              Visst man kan kapa rören och sätta slangar med klammor men det känns så där..

                              #217889
                              Turbovin
                              Deltagare

                                Visst känns det sådär men de sitter ju faktiskt med slangklämmor från fabrik konstigt nog. Så bara man eftersträvar att få lika bra kragar på ändarna så ska det nog gå bra. Beror ju dock på hur höga bränsletryck man tänkt köra. Hur som helst ska jag bygga om bara för att.

                                #217905
                                TomK
                                Deltagare

                                  Visst känns det sådär men de sitter ju faktiskt med slangklämmor från fabrik konstigt nog. Så bara man eftersträvar att få lika bra kragar på ändarna så ska det nog gå bra. Beror ju dock på hur höga bränsletryck man tänkt köra. Hur som helst ska jag bygga om bara för att.

                                  Jo det är klart håller gör det nog.
                                  Känns mer rätt med gängor och fina AN kopplingar 😀

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.