› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Monteringsanvisning dragkrok Impreza 2009
- Detta ämne har 13 svar, 3,337 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 1 månad sedan av
exclusive.
-
FörfattareInlägg
-
1 februari, 2011 kl. 09:43 #25061
exclusive
DeltagareHar köpt orginal dragkrok med elsats i Tyskland vilket gör att instruktionen är på Tyska. Det funkar hyfsat men skulle gärna vilja ha både instruktionen för montering och elkoppling på svenska för att undvika misstag. Är det möjligtvis någon som har dom och kan tänka sig att scanna in dom skulle jag vara oerhört tacksam.
Är det någon som ska köpa dragkrok så kan jag tipsa om att köpa den i Tyskland. Fast dragkrok + elsats kostade 292 Euro med moms jämfört med drygt 4000 i Sverige.
1 februari, 2011 kl. 10:04 #218337Bumble bee
DeltagareSå vilken krok är det då, Brink, Kovli annan? Sen brukar det bara vara att gå in på tillverkarens hemsida och ladda ned.
1 februari, 2011 kl. 14:01 #218332NickeH
DeltagareJag köpte en avtagbar monoflex dragkrok till min GT lokalt här i skellefteå, tror jag betalade 5000kr för den, sjukt enkel att montera iaf. Monoflex har sina manualer på sin hemsida.
Kom i håg att man måste ha en monteringsanvisning med på reg bes annars godkänns inte kroken.
1 februari, 2011 kl. 19:43 #218335Björk
DeltagareNär du monterar fast ”balken” för draget måste du skrapa bort underredsmassan först, sen montera skiten. De fick då jag lov att göra. Fick nedslag på besiktningen, men de kanske är olika vad vet jag..
Kletade givetvis dit ny underredsmassa sen…:p1 februari, 2011 kl. 19:47 #218338Bumble bee
DeltagareNär du monterar fast ”balken” för draget måste du skrapa bort underredsmassan först, sen montera skiten. De fick då jag lov att göra. Fick nedslag på besiktningen, men de kanske är olika vad vet jag..
Kletade givetvis dit ny underredsmassa sen…:pJa dom vill ju inte att du ska tappa draget, sen stod det för övrigt i monteringsanvisningen du uppenbarligen inte läst, fort o fel ;0) Rostskydda efteråt är att rekommendera.
2 februari, 2011 kl. 09:32 #218333NickeH
DeltagareNär du monterar fast ”balken” för draget måste du skrapa bort underredsmassan först, sen montera skiten. De fick då jag lov att göra. Fick nedslag på besiktningen, men de kanske är olika vad vet jag..
Kletade givetvis dit ny underredsmassa sen…:pHehe sorry det borde ju jag ha gjort så klart, men du fick ett bra pris på bilen :-).
Men jag tror det är en av de minst rostiga GT -00 man hittar, den har ju stått avställd i varmgarage de första 6 åren./N
2 februari, 2011 kl. 09:35 #218334NickeH
DeltagareJa dom vill ju inte att du ska tappa draget, sen stod det för övrigt i monteringsanvisningen du uppenbarligen inte läst, fort o fel ;0) Rostskydda efteråt är att rekommendera.
Nån risk för att tappa draget var det inte, men visst kunde det blivit lite rost. Ja hade tänkt lämna in blien på en underredsbehandling dvs komplett rostskydd men nu blev det försäljning istället.
2 februari, 2011 kl. 16:01 #218339Bumble bee
DeltagareNån risk för att tappa draget var det inte, men visst kunde det blivit lite rost. Ja hade tänkt lämna in blien på en underredsbehandling dvs komplett rostskydd men nu blev det försäljning istället.
Ja det var inte så jag menade, om du har underredsmassa/rostskydd mellan draget och infästningen så lossnar det tillslut, därför det ska skrapas innan montering.
2 februari, 2011 kl. 17:00 #218336Björk
DeltagareHehe sorry det borde ju jag ha gjort så klart, men du fick ett bra pris på bilen :-).
Men jag tror det är en av de minst rostiga GT -00 man hittar, den har ju stått avställd i varmgarage de första 6 åren./N
Hehe lugnt, inte värre än att lossa å montera tillbaks!
Nää den är verkligen fin! Tvättar den direkt efter e4:a turer osv..2 februari, 2011 kl. 19:50 #218342exclusive
DeltagareMitt drag är orginal Subaru som i o f s säkert är tillverkat av någon underleverantör som ni nämnt. Ingen av Monoflex, Brink eller andra tillverkare har lagt ut monteringsanvisningar på svenska eller engelska till Impreza 2008 -. Det var därför jag tänkte att någon snäll människa hade kvar en kopia på orginal, eller andra tillverkares, monteringsanvisningar på Svenska. Jag har googlat som f-n på både svenska och engelska utan att hitta en monteringsanvisning till den nyaste Imprezan. Det kanske inte är nån som har ett drag på nyare Impreza trots att det måste vara en optimal dragbil?
2 februari, 2011 kl. 20:38 #218340Bumble bee
Deltagarehttp://www.thuletowingsystems.com/index.php?action=changeland&tid=9&lid=9&land=9
http://www.thuletowbars.com/Manuals/508770(5829).pdf
Sen om det är rätt krok är ju svårt att svara för eftersom du inte själv vet =)
3 februari, 2011 kl. 08:12 #218343exclusive
DeltagareSuper, då har jag i alla fall nått att gå på vad gäller själva dragkroken. Finns det även ett kopplingsschema där ute nånstans måntro? Det känns som det skulle kunna krångla mest.
3 februari, 2011 kl. 11:25 #218341Bumble bee
DeltagareFör kontakten då antar jag att du menar? Det står där när du valt märke, modell, modellår så kommer krokarna upp och när du valt o klickar nästa så får du välja 7 eller 13 poligt med manual även här.
3 februari, 2011 kl. 21:44 #218344exclusive
DeltagarePerfekt, tack så jättemycket för hjälpen! Jag var inne där själv tidigare men hittade aldrig fram till manualerna. Nu såg jag dessutom att monteringsanvisningen för draget även var på svenska och det var bara för e-satsen som var bara på tyska. Lite trevligt pyssel till helgen med andra ord. Först ska maskintvättsreporna poleras bort så den svarta lacken glänser!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.