› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › check engine
- Detta ämne har 7 svar, 822 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
Jensa.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2004 kl. 14:59 #2520
Jensa
DeltagareMin check engine lampa har börjat lysa, körde lungt i 110 när jag titta ner och då tändes den
Stannade genast och öppnade motorhuven och kollade det jag kunde, olja, läckage, slangar, startade sen bilen och lampan slocknade..
Körde igen nästa dag samma sak där körde lungt och lampan tänds
stannar, kollar startar bilen, nu lyser den hela tiden
bilen går bra, jag har ingen laddtrycks mätare installerad så att jag kan kolla laddtrycket..
Kan det ha att göra med att jag har bytt dpn, allt annat är orginal..
22 maj, 2004 kl. 15:25 #52775dlehtihet
DeltagareSatte du dit kablaget på nya DP efter bytet (gänga)? Är du säker på att lambdasonden sitter på plats?
M v h
Danne
>Min check engine lampa har börjat lysa, körde lungt i 110
>när jag titta ner och då tändes den
>
>Stannade genast och öppnade motorhuven och kollade det jag
>kunde, olja, läckage, slangar, startade sen bilen och lampan
>slocknade..
>
>Körde igen nästa dag samma sak där körde lungt och lampan
>tänds
>
>stannar, kollar startar bilen, nu lyser den hela tiden
>
>bilen går bra, jag har ingen laddtrycks mätare installerad så
>att jag kan kolla laddtrycket..
>
>Kan det ha att göra med att jag har bytt dpn, allt annat är
>orginal..
>
>22 maj, 2004 kl. 17:18 #52776Jensa
Deltagaredet var inte jag som bytte dpn det var U-A avgasteknik
såg att lambdan satt på den anndra katten
22 maj, 2004 kl. 18:11 #52780Niklas
DeltagareLamdan sitter väl inte på katten? Lamdan sitter fäst ca 15cm från turbon på ovansidan av downpipen vinklad mot vänster. Du ser enkelt om den är monterad bara genom att öppna huven och kika bakom turbon.
http://www.shellkonto.nu/alien/gallery/040103/01.jpg
Kolla den lindade downpipen, där sitter min lambdakontakt monterad.
När började lampan lysa och när monterades downpipen? Du bör omedelbart installera en laddtrycksmätare.
Om den börjar lysa vid 110km/h så kan det vara då turbon börjar ladda fast då borde den kunna lysa på lägre växlar om du varvar längre än 3000rpm.
22 maj, 2004 kl. 18:24 #52777Jensa
DeltagareDen började inte lysa samma dag som jag byte DPn. utan dan efter
det finns ett utag men det utaget är pluggat??
Var en polare som kollade under bilen och sa att lambdan satt på den andra katen..
Har varvat mer än 3000 och då tändes den inte .
Bilen är en WRXo1a om det är någon skillnad på dom olika modelerna vet jag inte..
ska instalera men eftersom jag är lika bra på att meka som en påtänd gorilla så låter jag bli .:D
22 maj, 2004 kl. 19:05 #52774syke
BlockeradJag hade samma symptom då min lambda pajade .. fast då slocknade den (CE-lampan) också lite då och då.
22 maj, 2004 kl. 22:03 #52778Jensa
Deltagareska lämna in den på måndag så får dom köra en diagnos på den ..
🙁
23 maj, 2004 kl. 15:27 #52779Jensa
DeltagareHissade upp bilen och kollade då hade sladarna till lambdasonden legat mot kardan 🙁 så på en av sladarna var plasten avskalad, men den var inte av så jag isolerade den och drog om kabeln till sonden
Jag nollade bilen genom att ta av ena batteripolen??
Men checkengine lamban lyser fortfarande jag tror att lamdan har pajat ska iaf lämna in den..Vad kan en ny lambda kosta??
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.