SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Blir så less :( LMM

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25247
    Fricke.w
    Deltagare

      Ja dessa eviga satans lmm, köpte mig en ny från uk, som jag stopade i efter de att jag lyfte i nybygda motorn, chek engien lampan började ju förstås lysa direkt efter att första uppstarten hade gjorts, men la inte mer energi på de då, då jag förmodade att de vart nå vajsing på värdena med nya fmic monterad, men ju mer jag rotat i grejerna efter fel, ju mindre säker på felet blir ja, var till subaru med bilen för att dom skulle få titta om dom kunnde släka lampan, detta gick inte då de vart fel kod på luft temp samt luft massan, började då att mistänka att den jag köpt var paj redan vid anländande, och så värkar fallet vara tyvär,bilen går bra på tomgång och så vidare, men de gör den också med kontakten ur, köpte därför yterligare än från skroten som endast hade rullat 1200mil på en 08ans forester med orginal filter, fick hem denna och med den monterad så blir tomgången kass efter att man gassat upp bilen, den hittar inte liksom tomgång då, nästan dör och sen hoppar upp och ner innan den hittar tomgång, och lika här drar jag ur kontakten så går bilen bra.
      Så nu undrar jag om de inte är så att den drar tjuvluft någonstans, för blir samma fenomen med 3st andra lmm jag prövat, förutom den nya från uk då som verkar helt paj, så bilen går på felsäkert läge direkt med den.
      men har gåt i genom alla slangar i dag och hittar inge läckage, men där emot bygde jag ju om vevhus ventilationen om de är de som är felet, men alla anslutningar på insug och turbo röret där den gåt in för är plugat?
      Men hur funkar den förbanade avgas pumpen då? finns ju bara en slang som löper från dom båda till huvud pumpen, så min fråga hur är funktionen på denna, förstår mig inte riktigt på den.
      Sen kan de ha någon betydelse med lmm och mappcensorn, att mapcensorn får fel tryck värden i förhållande till luft från lmm i och med dom långa rören till fmic, var ska jag lämpligast fortsäta mit letande efter felet, blir galen 🙁

      MVH
      Fredrik

      #219534
      goffemannen
      Deltagare

        gör som jag. köp eftermarknadsprut å släng den där LMM åt helvete =)

        #219529
        Fricke.w
        Deltagare

          Jo man börjar bli bra jäkla lockad av de kan jag säga, de dumma är ju att jag lagt ut för ett sprut på bara lmm under 1.5års tid 🙁 hade man spart dom pengarna hade man haft ett link nu.
          Men tror tyvär inte att de är lmm de är fel på denna gång, måste vara nå annat? men frågan är ju om bilen blir stabil på tomgång om man har ett läckage någon stans och drar ur kontakten till lmm, man tycker ju inte att så skulle vara fallet, men efter som bilen helt struntar i värdena då och går på en för instäld mapp, så kannske den inte blir störd av en läcka då?

          #219527
          Kvarnis
          Deltagare

            Du hade bytt spridare eller?

            Det låter lite som du har läkage där, startgas är din vän 😉 😀

            #219535
            goffemannen
            Deltagare

              Jo man börjar bli bra jäkla lockad av de kan jag säga, de dumma är ju att jag lagt ut för ett sprut på bara lmm under 1.5års tid 🙁 hade man spart dom pengarna hade man haft ett link nu.

              Precis så ja tänkt. Bättre att köpa sprut direkt istället för att byta LMM stup i kvarten.

              #219530
              Fricke.w
              Deltagare

                Kvarnis jag kör på orginal spridare och orginal btr tryck.
                Men om jag har ett sug läckage på nogon slang eller så, ska bilen verkligen bli helt okej om jag drar lmm kontakten då? för den blir ju fin på tomgången då och vill inte sjunka jätte lågt i varv efter en liten upp gasning?
                Blir galen på de här.

                #219531
                Fricke.w
                Deltagare

                  Satt och lädte mina gammla inläg nu, och såg att jag hade ju samma problem med bilen på tomgång då också innan jag lyfte ur motorn, den gången var de ju orginal dumpen som läkte, så får nog inrikta mig på att kola över hks dumpen också mm :).

                  #219528
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Lmm blir tokig om du få in omätt luft, + att utan lmm går bilen tok rikt

                    #219532
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      Höll på i går som en galning och letade efter läckage, men tycks inte hitta på något 🙁 har varit på alla slangar jag komit åt och kan tänkas vara, men nä då, lika så dränkte jag de mästa med startgas utan resultat 🙁 ska vara att dumpen öppnar lite för tidigt, så fort de blir ändring på vacum i insug, och på så sätt suger in luft där, för gasar jag väldigt försiktigt med jämn gas upp till 2000r/min så hostar den inte till och dippar på tomgång, utan bara när man gasar till snabt?

                      #219533
                      Fricke.w
                      Deltagare

                        Hittade i alla fall de tomgångs relaterade felet i dag, gud så mycket lätare de går om man är 2 🙂 bad i alla fall damen min att gasa lite försiktigt medans jag stog under huven och vola när jag höl för hks dumpen så upphörde motorn att vilja dö, men de är ju märkligt de tycker ja, då bilen är mappad från början med öppen dump?
                        Men min teori då måste ju vara att de blir mer luft som försviner i och med alla långa rör och ytan på den stora fmic kittet som är på nu, så de blir mer uppmät luft som på så sätt alldrig kommer in i gen.

                        Och när jag var till subaru värkstaden i dag för att släka motor lampan för lmm, då jag skaffat en annan så nog fan fans där en ny felkod nu som inte gick att släcka, dena gång var de (presur censor high in pout) och med de menas vell mappcensorn antar jag, men att de skulle vara högt värde är ju skumt efter som bilen förlorar luft vid dumpen, men den kan ju vara trasig så blir vell till att försöka hitta en annan.

                        Fredrik

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.