SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Remap-otroligt nöjd

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2534
    Wallinen
    Deltagare

      Så har jag äntligen fått min -00:a ommappad eller Tek3:ad om ni så vill.
      Vet att det diskuterats en hel del om Ecutek sista tiden och nu har jag egna erfarenheter som jag tänkt dela med mig av.

      Modifieringar är VF34 turbo, Hyperflow tmic, Walbro soppapump, FPR, portat grenrör och APS 3″avgas med racekat.

      Åkte till JRM i fredags och lämnade den i händerna på Jocce och Rikard.
      Fick tillbaka den och har kört ca 70 mil efter det.
      Har ju en bit att köra eftersom jag bor i Lund.
      Har alltså hunnit med långa pendlarmil och en del kortare sträckor.

      Det jag kan säga är att den går klockrent, inte en ryckning nånstans i registret!
      Jag beställde en säker mapp och vill inte pressa ut det allra sista ur mina valda modifieringskomponenter.
      Den går väldigt bra ändå och jag är väldigt nöjd med resultatet.

      Så för dom som undrar över Ecutek kan jag bara rekommendera att mappa för varje bils förutsättningar.
      Finns ingen risk att ni blir missnöjda.

      /W-nöjd nu

      #52874
      Strat
      Deltagare

        Kul! 🙂 Vad tycker du om turbon då, framför allt spoolen? Hur ser laddkurvan ut?

        #52880
        Roggan
        Deltagare

          Låter kanon! Laddkurva med max tryck för turbon skulle vara intresant att höra/se 🙂 Min GT laddar max 1.3 och tappar efter ca 5.000 och ebbar ut till ca 0.9 vid varvstoppet med org turbo.

          Har min bil ”chippad” men den går väldigt bra och inga ryck nån stanns, men för hållbarheten så är nog en mappning att rekomendera.

          Vad kostar det att göra en mappning på en GT 00’a? Och vart kan man göra det i Sthlm’s trakten?

          #52877
          Kvarnis
          Deltagare

            Det gick bra med ev boost creep hoppas jag Walle 🙂

            Kul att du blev nöjd, Jrm lär ju börja få snurr på mappningarna nu när det börjar bli en del som mappat bilar med större Turbo&IC 😀

            #52878
            Wallinen
            Deltagare

              Strat o Roggan,
              jag har ingen laddkurva att visa och inga exakta varvtal men den laddar ca 1 bar vid ca 3200 på trean.
              Mer exakt info kommer när jag har fått bilen loggad via delta dashen.
              Har ingen själv så jag vet inte när det kan bli av.

              Turbon känns precis så bra jag hade hoppats på, ingen lagkänsla alls utan bara betydligt mer kraft genom hela registret jämfört med orginalsnurran.

              Kvarnis, var har du fått Walle ifrån? Det kallades jag för 100 år sen och inte sen dess, tack och lov får jag säga.
              Angående boost creepen slapp jag undan utan portning, skönt.
              Och ja, jag litar helt på JRM efter att ha varit där och fått det här gjort.

              Roggan, JRM finns i Södertälje så det kan vi väl kalla Stockholmstrakten:-)

              /W

              #52875
              Strat
              Deltagare

                Har ju en likadan snurra i min och jag har en rejäl spark strax innan 4000… Innan dess går bilen slöare än med originalturbon, enligt deltadashen. Kanske portningen av grenröret som gör lite där?

                Min turbo var tvungen att portas i wastegaten, då den annars kröp iväg till ~1.6 bar på höga växlar 😀

                #52879
                Lefty
                Deltagare

                  Låter härligt 🙂

                  Av ren nyfiken så undrar jag om ni kör omkring med original lådan ?
                  Om inte… vad kör ni med då ?

                  Ungefärlig effekt ? Över 300 antar jag men nån som har lite mer koll ? 🙂

                  #52881
                  Henka
                  Deltagare

                    Alltså egentligen så ska den ju bli piggare även från botten med protning. Grenröret är nog boven i dramat där – beroende på hur primärrören är avstämda så kommer den ju att ge mer eller mindre över registret relativt sett (korta rör mycket på toppen, långa rör mycket på botten). Portad wastegate? Är det ens möjligt? Möjligen så är den utbytt men portad? Låter skumt – utveckla. Är det du som gjort det? Hur gjorde du det?

                    #52876
                    Strat
                    Deltagare

                      Portad och portad.. Uppborrad kanske är ett bättre ord egentligen. Den flödar helt enkelt för lite original, så att trycket springer iväg. Beror ju på downpipe, filter och grejer om det behövs. Folk som bara bytt till öppet filter har fått boost-creep med nyare ihi-snurror.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.