Detta ämne har 2 svar, 1,986 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 8 månader sedan av Mumin. Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt) Författare Inlägg 9 mars, 2011 kl. 23:37 #25344 niku2188Deltagare Kamremmen rök tidigare i veckan, tur att man har 2.2 litern. Så nu är motorn blottad och redo för ny kamrem, dock är det här problemen börjar. Varken den nya eller gamla kamremmen har några markeringar för korrekt montering, motorn står i Top Dead Centre. Har ni några tips och ideér för att inte få några grader fel tändning ? 10 mars, 2011 kl. 04:25 #220186 Christian SDeltagare det spelar ingen roll om remmen har markeringar eller inte då det viktiga är att du nollar motorn mot markeringarna (vevaxeln samt kamaxlarna). 30 mars, 2011 kl. 20:00 #220185 MuminDeltagare det spelar ingen roll om remmen har markeringar eller inte då det viktiga är att du nollar motorn mot markeringarna (vevaxeln samt kamaxlarna). Njo blir ju enklare med markeringar.. utan dom vet han inte om remmen är slak och kan kugga ett snepp fel.. Författare Inlägg Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt) Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.