SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ecutek eller Possum Link och vem ska få äran…..

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2596
    Subba
    Deltagare

      Tjena,

      har jagat hela semestern efter någon som kan mappa bilen åt mig, men mer eller mindre seriösa har de varit så än är det inte ordnat. Ni som har ”fixat” era bilar var har ni vänt er?
      Har en STI -02….

      Vad ska man betala för en Ecutek inkl mappning respektive en Possum inkl mappning. Det enda som är gjort med min bil är att jag monterat avgassystem från turbon o bak….

      #53276
      Micke81
      Deltagare

        Jag kör med EcuTek i min bil. Fanns inte ens tankar på nåt annat när jag skulle byta mitt piggybacksystem. Plus att bilen går bättre nu än tidigare, beror väl iofs på vem som mappar också.
        Vet inte riktigt vad det kostar, mappningén tar ju olika lång tid till olika bilar.
        Ring Rikard (JRM) på 073-44 33 202 och fråga vetja. Tror vi har nån klubbrabatt där också.

        /Micke

        #53273
        Kvarnis
        Deltagare

          tror inte link finns till Sti’n … som pn dvs

          Så det är ecutek lr gems alt Utec som gäller frö en Sti 02
          Gems&ecutek fixas via JRM i Svergie.

          #53277
          Manu_Sti
          Deltagare

            Snart ska jag prova Ecutek i min Sti 04, efter det ska jag veta om det är värt…

            #53274
            Kvarnis
            Deltagare

              rätt mappat med 3″ utan kat, så ska man landa på närmare 350Bhp 🙂

              #53281
              rallymarkus
              Deltagare

                har planer på o byta avgas på min med race kat o så ecutech..
                🙂
                men som sagt undra hur mycket driftsäkerheten minskar?

                #53275
                Kvarnis
                Deltagare

                  Ska ni mappa om så kolla in
                  http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=7479&mesg_id=7479&listing_type=search

                  Andy har lång erfarenhet av att mappa&bygga bilar,
                  Han har åkt 10.7 med sin subba utan gas, dyratse investeringen var en dogbox ~30-40K 😮

                  #53278
                  Subba
                  Deltagare

                    Tjena,

                    då var det klart. Bilen har nu fått 3″ från turbon + uppipe + Ecutek 3 + Walbro. Nu är den som den borde vara från fabrik, alltså bara att fortsätta…….

                    Blev Jrm Prospeed som fick äran…

                    Mvh David

                    #53272
                    Wiklundh
                    Deltagare

                      Har dom bromsat något liknande på JRM för att se effekt?
                      Vad mycket laddar den nu och vad var det innan?
                      Hur känns den mot förut?

                      #53279
                      Subba
                      Deltagare

                        Resultatet blev 288hk på hjulen med de modifieringar jag har gjort. Det är den högsta effekten de fått ur en Sti med liknande mods. Tror jag satsade på rätt system. Kör med Invidia hela vägen från turbon + deras uppipe. Var ”lite” mek att få dit fick lyfta motorn för att få dit uppipen, så mkt fetare är det än original. Jämför man andningsvägarna undrar man nästan hur motorn orkat andas överhuvudtaget. Känns som en helt ny bil. Skillnaden går inte att beskriva, men att rekommendera 🙂

                        /David

                        #53280
                        Subba
                        Deltagare

                          Glömde din andra fråga….

                          Körde aldrig med turbotrycksmätaren så länge bilen var original men tror den laddar ca 0,9 då, nu laddar den ca 1,2 och peakar på 1,4 på högre växel och lägre varvtal….

                          /David

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.