› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Ecutek eller Possum Link och vem ska få äran…..
- Detta ämne har 10 svar, 1,255 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 11 månader sedan av
Subba.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2004 kl. 10:15 #2596
Subba
DeltagareTjena,
har jagat hela semestern efter någon som kan mappa bilen åt mig, men mer eller mindre seriösa har de varit så än är det inte ordnat. Ni som har ”fixat” era bilar var har ni vänt er?
Har en STI -02….Vad ska man betala för en Ecutek inkl mappning respektive en Possum inkl mappning. Det enda som är gjort med min bil är att jag monterat avgassystem från turbon o bak….
14 augusti, 2004 kl. 10:25 #53276Micke81
DeltagareJag kör med EcuTek i min bil. Fanns inte ens tankar på nåt annat när jag skulle byta mitt piggybacksystem. Plus att bilen går bättre nu än tidigare, beror väl iofs på vem som mappar också.
Vet inte riktigt vad det kostar, mappningén tar ju olika lång tid till olika bilar.
Ring Rikard (JRM) på 073-44 33 202 och fråga vetja. Tror vi har nån klubbrabatt där också./Micke
14 augusti, 2004 kl. 11:09 #53273Kvarnis
Deltagaretror inte link finns till Sti’n … som pn dvs
Så det är ecutek lr gems alt Utec som gäller frö en Sti 02
Gems&ecutek fixas via JRM i Svergie.15 augusti, 2004 kl. 10:37 #53277Manu_Sti
DeltagareSnart ska jag prova Ecutek i min Sti 04, efter det ska jag veta om det är värt…
15 augusti, 2004 kl. 11:13 #53274Kvarnis
Deltagarerätt mappat med 3″ utan kat, så ska man landa på närmare 350Bhp 🙂
3 september, 2004 kl. 16:12 #53281rallymarkus
Deltagarehar planer på o byta avgas på min med race kat o så ecutech..
🙂
men som sagt undra hur mycket driftsäkerheten minskar?3 september, 2004 kl. 19:36 #53275Kvarnis
DeltagareSka ni mappa om så kolla in
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=7479&mesg_id=7479&listing_type=searchAndy har lång erfarenhet av att mappa&bygga bilar,
Han har åkt 10.7 med sin subba utan gas, dyratse investeringen var en dogbox ~30-40K 😮17 september, 2004 kl. 11:41 #53278Subba
DeltagareTjena,
då var det klart. Bilen har nu fått 3″ från turbon + uppipe + Ecutek 3 + Walbro. Nu är den som den borde vara från fabrik, alltså bara att fortsätta…….
Blev Jrm Prospeed som fick äran…
Mvh David
17 september, 2004 kl. 12:14 #53272Wiklundh
DeltagareHar dom bromsat något liknande på JRM för att se effekt?
Vad mycket laddar den nu och vad var det innan?
Hur känns den mot förut?17 september, 2004 kl. 16:33 #53279Subba
DeltagareResultatet blev 288hk på hjulen med de modifieringar jag har gjort. Det är den högsta effekten de fått ur en Sti med liknande mods. Tror jag satsade på rätt system. Kör med Invidia hela vägen från turbon + deras uppipe. Var ”lite” mek att få dit fick lyfta motorn för att få dit uppipen, så mkt fetare är det än original. Jämför man andningsvägarna undrar man nästan hur motorn orkat andas överhuvudtaget. Känns som en helt ny bil. Skillnaden går inte att beskriva, men att rekommendera 🙂
/David
17 september, 2004 kl. 16:35 #53280Subba
DeltagareGlömde din andra fråga….
Körde aldrig med turbotrycksmätaren så länge bilen var original men tror den laddar ca 0,9 då, nu laddar den ca 1,2 och peakar på 1,4 på högre växel och lägre varvtal….
/David
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.