SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Trimma WRX

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2608
    jan14
    Deltagare

      Hej listan!
      Står i begrepp att köpa en ny WRX.
      Har tänkt mig att fila (låta nån som kan) lite på den när garantin gått ut (det är iofs ett tag dit, men i alla fall).
      Vad ska (bör/kan) man göra för att komma upp i 280-300 hk och vad kan det tänkas kosta?
      Ursäkta en newbie – men jag har inte hittat frågan förut i listorna.
      🙂

      #53374
      jan14
      Deltagare

        Tack!
        Då räcker det tydligen med bättre avgasrör och ecutec för att komma upp i 260-270 hk?
        Blir det dyrt tro?

        En som aldrig frågat förr :*

        #53376
        Davve
        Deltagare

          Helt rätt Mats… Jag har en WRX med ca 280hk & jag lovar, mer behöver du absolut inte. Jag har precis vad Mats skriver (Ecutek & 3″ ifrån turbon). Men Börja med at köpa bilen sen har du väl 3 års garanti på bilen vad jag minns… 😉 efter det kan du fundera på om du vill ha mer kraft.. Men det är en J***vla rolig bil..

          Lycka till!

          #53375
          jan14
          Deltagare

            Tack för vänliga svar.
            En fråga till… hur går det med besiktningen om man sätter på större rör och ecutek? Avgasutsläppen?

            Mvh
            Jan

            #53372
            dlehtihet
            Deltagare

              Det är nog klokt att lämna en katalysator kvar (racekatt?? :-)). Min före detta GT gick igenom med Tek3 och mellankatt med väldigt bred marginal. Tror EcuTek har gjort programvaran med bl.a detta i åtanke (inom rimliga gränser förstås).

              M v h

              Danne

              >Tack för vänliga svar.
              >En fråga till… hur går det med besiktningen om man sätter på
              >större rör och ecutek? Avgasutsläppen?
              >
              >Mvh
              >Jan

              #53373
              Kvarnis
              Deltagare

                >Tack för vänliga svar.
                >En fråga till… hur går det med besiktningen om man sätter på
                >större rör och ecutek? Avgasutsläppen?
                >
                >Mvh
                >Jan

                Med kat race lr vanlig inga probelm om den som mappat vet vad han sysslat med… utan kat …glöm det.

                #53371
                Manor
                Deltagare

                  Hej Jan !

                  Välkommen till forumet.

                  En Subaru Impreza går väldigt bra utan att du behöver ”fila” på den…det får bli det första tipset som kan spara en del pengar åt dig ;). Vad ska du använda bilen till? Om du ska köra på bana så är väghållning (stötdämpare, fjädring, däck) och bromsar viktigare än hästkrafter. Om det drag/street/blackrace så finns det betydligt billigare bilar att använda som bas. Det man däremot kan säga generellt om Imprezan är att den är tillräckligt bra på ”allt” för att vara en förbannat ball bil att äga. Du kan ju använda den året om, den går hyfsat både i race och på bana…och den kan dra släp- och husvagn :P.

                  Om du nu ändå vill ha mer hästkrafter efter ett tag så är väl rådet ett komplett 3″ avgassystem (inkl. downpipe) samt ett besök till JRM för ett stycke EcuTek operation. Detta ger nog cirka 260-270 ärliga hästkrafter. För att få mer hästkrafter så börjar turbobyte samt FMIC att komma på tapeten, men då lever kopplingen och växellådan farligt…

                  Det finns massor med information om detta i forumet. Sök – läs – lär, och kom ihåg att det kan kosta stora pengar när du väl börjar ”mickla”. Mycket vill ha mer…eller hur grabbar :P.

                  mvh Mats N

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.