Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26102
    [JimpA]
    Deltagare

      Har sökt runt lite och läst mig fram, men hur vet man for sure att lmm gått sönder?
      Vad har den för reservdelsID oxå…? Är det en sån HÄR?
      Har även läst om en förstärkt/utbytes lmm. Kostar och finns?

      #225067
      Fricke.w
      Deltagare

        vad är de för model på imprezan du har? och vilket år?

        #225070
        [JimpA]
        Deltagare

          Gt -99/11

          #225068
          Gilarski
          Deltagare

            Om LMM är kass har du troligen något av följande symptom:
            – Motolampa tänd
            – Kärran går crappy över 0,3 bar (om den ens kommer upp till det)
            – Ojämn gång över registret
            – Motorn varvar ej över ~4k

            Du kan läsa ut felkod genom att koppla ihop 2 kontaktdon under ratten (enpoligt grönt resp. svart om jag minns rätt). Motorlampan kommer då att blinka en sekvens, kod, som du kan få fram innebördan av här på forumet.

            #225069
            Gilarski
            Deltagare

              2 gröna va’ det visst 😮

              Kolla här: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/ReadingECUCodes

              #225071
              [JimpA]
              Deltagare

                Om LMM är kass har du troligen något av följande symptom:
                – Motolampa tänd
                – Kärran går crappy över 0,3 bar (om den ens kommer upp till det)
                – Ojämn gång över registret
                – Motorn varvar ej över ~4k

                Du kan läsa ut felkod genom att koppla ihop 2 kontaktdon under ratten (enpoligt grönt resp. svart om jag minns rätt). Motorlampan kommer då att blinka en sekvens, kod, som du kan få fram innebördan av här på forumet.

                Har inte bilen tillgänglig för om några dagar då får sig ”en liten bränna”… (lackförbättring) 😀
                Men jag känner inte av det du beskriver ovan alls faktiskt…
                Bilen går hur bra som helst när turbon sparkar igång från 2500rpm och laddar ca 0,8 mot ca tidigare 1,6.

                Däremot är den lite känsligare på låga varv, kan det ha att göra med att laddet är nedvridet just nu? Stiften för övrigt nya så det har inte med att göra iaf…. Utesluter LMM då, rätt?

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.