› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › sti -04 laddar dåligt
- Detta ämne har 15 svar, 1,224 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Hjelm.
-
FörfattareInlägg
-
19 juni, 2011 kl. 20:07 #26141
Hjelm
DeltagareHej,
Har en sti -04 som laddar dåligt efter en motortvätt.
Jag bytte till silikon kylarslangar och vakumslangar samt tryckslangen emellan IC och spjällhus och en rejäl fin motortvätt.
Efter detta laddade bilen ca0.6 bar och var slö brukar i vanligtvis ladda 1,2 bar. Kände direkt att det var ngt på tok.. Men det ser ut som det ska och har inte känt nån läcka på tryckslangen eller vakum slangen.. Någon som har någon ide vart man ska börja ?MVH Lukas
19 juni, 2011 kl. 20:25 #225339Fricke.w
DeltagareDu säger att du bytt vacum slangar, du har inte bytt plats på slangarna på magnetventilen? kan bli väldigt dåligt med ladd då nämligen 🙂
annars de klassiska kolla över lmm, för låter nästan som limp home mod, och behöver inte tändas någon motorlampa för dom 2 felen jag beskrivit för dig.19 juni, 2011 kl. 20:51 #225347Hjelm
DeltagareDu säger att du bytt vacum slangar, du har inte bytt plats på slangarna på magnetventilen? kan bli väldigt dåligt med ladd då nämligen 🙂
annars de klassiska kolla över lmm, för låter nästan som limp home mod, och behöver inte tändas någon motorlampa för dom 2 felen jag beskrivit för dig.Okej helt ny på att skruva subaru=), men iaf testade lite förut att ge på full och som sagt först så gick den trött till 0.6 sen smög den upp på ca 1.0 bar på högre varv på 2:an men händer inget det går trögt.. tror inte jag har förväxlat nått men bytte även slangar till AV`n har en öppen hks, kan det vara något där kanske, har du någon bra bild som man kan se ? MVH
20 juni, 2011 kl. 08:15 #225340Fricke.w
DeltagareDe låter då väldigt snarlikt magnetventilen, gjorde den taben själv för längesedan, när jag höll på att rota i motorn, och vart samma sak som du beskriver då, alltså bilen ladda 0.6 för att klättra sakta upp till cirka 1.1 bar vid varvstop typ 😀
Du har inte byt nå slangar mellan turbo hus och wastegate? ja menar så du glömt att sätta i restriktor pil, som sitter orginal i T-korset där.MVH
Fredrik20 juni, 2011 kl. 18:58 #225348Hjelm
DeltagareDe låter då väldigt snarlikt magnetventilen, gjorde den taben själv för längesedan, när jag höll på att rota i motorn, och vart samma sak som du beskriver då, alltså bilen ladda 0.6 för att klättra sakta upp till cirka 1.1 bar vid varvstop typ 😀
Du har inte byt nå slangar mellan turbo hus och wastegate? ja menar så du glömt att sätta i restriktor pil, som sitter orginal i T-korset där.MVH
Fredrikjaså okej! Går det testa på ngt sätt innan man köper en ny, jo jag har bytt alla vakumslangar från WG o.s.v. även haft loss ic.. t-korset är det åt ett håll som det är restriktor pil?
20 juni, 2011 kl. 19:14 #225341Fricke.w
Deltagareja bara ett håll som restriktor pil sitter, den ska sitta mot turbo sidan, tittar du in i de slang T-korset så kommer du att se en mäsings kulla med ett väldigt litet hål i, ser du ingen sån ja där har du för modligen dit problem då 😀
annars angående magnetventilen, så tror ja inte du behöver någon ny, utan du behöver hellt enkelt skifta plats på dom 2 slangarna som går till den, alltså en av slangarna kommer ju just från T-korset och den andra borde komma från turbo elbow röret som sitter efter luftfiltret.MVH
Fredrik20 juni, 2011 kl. 19:39 #225349Hjelm
Deltagareja bara ett håll som restriktor pil sitter, den ska sitta mot turbo sidan, tittar du in i de slang T-korset så kommer du att se en mäsings kulla med ett väldigt litet hål i, ser du ingen sån ja där har du för modligen dit problem då 😀
annars angående magnetventilen, så tror ja inte du behöver någon ny, utan du behöver hellt enkelt skifta plats på dom 2 slangarna som går till den, alltså en av slangarna kommer ju just från T-korset och den andra borde komma från turbo elbow röret som sitter efter luftfiltret.MVH
Fredrikja precis är det typ som en backventil då eller ?.. sitter även en sådan till AV ? ett större och ett mindre hål.. jag tyckte jag var noga när jag bytte men kan ju gått lite snett kanske, min första subaru, har bara grejat saab, lite enklare 🙂 den ena går från turbon och den andre från vid filtret, som du kanske ser på mina bilder när vi prata om kylarslangarna.. får väl kolla över lite extra ..
20 juni, 2011 kl. 21:01 #225342Fricke.w
Deltagareja precis är det typ som en backventil då eller ?.. sitter även en sådan till AV ? ett större och ett mindre hål.. jag tyckte jag var noga när jag bytte men kan ju gått lite snett kanske, min första subaru, har bara grejat saab, lite enklare 🙂 den ena går från turbon och den andre från vid filtret, som du kanske ser på mina bilder när vi prata om kylarslangarna.. får väl kolla över lite extra ..
Nja någon backventil vet jag inget om, men den gör ju ett specielt motstånd på luften från turbo, tar du bort den lilla restriktorn så får du väldigt lite ladd, samt att turbon kommer spola mycket saktare. Vad menar du med AV? 😀
21 juni, 2011 kl. 14:45 #225350Hjelm
DeltagareNja någon backventil vet jag inget om, men den gör ju ett specielt motstånd på luften från turbo, tar du bort den lilla restriktorn så får du väldigt lite ladd, samt att turbon kommer spola mycket saktare. Vad menar du med AV? 😀
jaha okej,
Avlastningsventil = dump 😛 har ju bytt slangarna till den med, och även där är det en liten distans mellan slangarna ena sidan är ett litet hål och andra sidan större 😛21 juni, 2011 kl. 22:18 #225343Fricke.w
DeltagareJa ja nu hänger jag med 😀 AV=avlastnings ventil 🙂 ja de du menar på den är ju säkerligen ett filter, för vist ser den ut som typ ett tefat med 2 pipar på 😀
Men jag tror fort farande att du råkat byt plats på slangarna på magnet ventilen som sitter på vänster fjäderbens torn ja.MVH
Fredrik22 juni, 2011 kl. 15:51 #225351Hjelm
DeltagareJa ja nu hänger jag med 😀 AV=avlastnings ventil 🙂 ja de du menar på den är ju säkerligen ett filter, för vist ser den ut som typ ett tefat med 2 pipar på 😀
Men jag tror fort farande att du råkat byt plats på slangarna på magnet ventilen som sitter på vänster fjäderbens torn ja.MVH
FredrikNej nej =), nu har jag forskat och härjat runt allt, verkligen allt sitter på sin plats, men det där du sa med t-korset och och den dära strypningen verkar stämma, har kollat i t-korset men inget där, men har listat ut att det satt i slangen.. och den ligger på tippen, så det blir ju svårt att hitta.. men har iaf vart och beställt en ny på subaru, och blev 350kr fattigare för 3 vakumslangar ala 5cm styck samt ett t-kors och klämmer, helt otroligt, ska man skratta eller gråta ;P
23 juni, 2011 kl. 10:22 #225344Fricke.w
DeltagareHa ha känner i gen mig där 😀 gjorde samma sak själv en gång i tiden, då jag tyckte att slangarna på T-korset såg lite torra ut :)så jag åkte och köpte ny slang som du och kassta den gammla.
Men då ska du nog se att de ordnar till sig när du får hem den då, synd bara att jag inte visste de, hade du kunnat köpt min om du velat, då jag kör en annan pil nu på sc46 turbon.
Men de skiljer nog kannske mellan din oem turbo och den som satt på min, vet att de är olika storlek på dom där, beroende på års model och turbo.
MVH
Fredrik23 juni, 2011 kl. 19:56 #225352Hjelm
DeltagareHa ha känner i gen mig där 😀 gjorde samma sak själv en gång i tiden, då jag tyckte att slangarna på T-korset såg lite torra ut :)så jag åkte och köpte ny slang som du och kassta den gammla.
Men då ska du nog se att de ordnar till sig när du får hem den då, synd bara att jag inte visste de, hade du kunnat köpt min om du velat, då jag kör en annan pil nu på sc46 turbon.
Men de skiljer nog kannske mellan din oem turbo och den som satt på min, vet att de är olika storlek på dom där, beroende på års model och turbo.
MVH
Fredrikhaha, här försöker man förebygga och hålla allt fräscht, så blir de bara fel:) haha, ja tror det var 0.9mm eller något runt där! japp får hoppas det =) tack för hjälpen!! Har du monterat fjäderbensstag på din ngn gång från carlab ?
MVH
26 juni, 2011 kl. 22:38 #225345Fricke.w
DeltagareNix har inte monterat något sådant, hoppas du bestält ett bara som passar med tmic, så du inte köpt fel.
27 juni, 2011 kl. 06:09 #225346Gilarski
DeltagareWastegate som kärvar (konstant halvöppen) ?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
