› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Skulle ett fmic-kit vara bra för min nuvarande setup?
- Detta ämne har 7 svar, 928 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
17 juli, 2011 kl. 20:16 #26337
Gyver
DeltagareHej!
Jag har en -99 STI v.6 JDM.
För nuvarande uppgraderad med:
* TSL-motorsport thundercat downpipe, decat mellanrör och gr.N slutdämpare.
* TSL Green-cotton panelfilter.
* TSL ”hi-flow fuelpump”.
* Turbosmart BOV.
* Bafflad sump.
* Exedy hårdare koppling, organisk.
* Ecutek ommappning till 320hk.Bilen går riktigt bra i nuläget men jag har tänkt byta originalintercoolern eftersom den ser något sliten ut.
Är det någon fördel med att montera fmic jämfört med att skaffa en fräsch originalintercooler?
Tilläggas bör att jag har ett Zerosports vattensprut system till intercoolern som följde med bilen vid köpet, dock omonterat. Och killen som jag köpte bilen av sa att man kan montera en originalintercooler från nyare impreza för att få bättre kylning också. Stämmer detta?Om jag monterar fmic, kan jag skrämma upp effekten lite ytterligare med enkla mods eller inga alls? Alltså runt 350 hk?
Tacksam för svar:)
17 juli, 2011 kl. 20:29 #226584Håenström
DeltagareBorde gå att få ut mer hk med en ny mappning med ny fmic,vilken turbo har du? Orginal? Du får iaf ner tempen lite mer med en fmic.
Det är ju bättre med en fmic om du ska köra bana tex.
17 juli, 2011 kl. 20:40 #226585Gyver
DeltagareBorde gå att få ut mer hk med en ny mappning med ny fmic,vilken turbo har du? Orginal? Du får iaf ner tempen lite mer med en fmic.
Det är ju bättre med en fmic om du ska köra bana tex.
Det finns en vf28 under huven.
17 juli, 2011 kl. 21:00 #226582goffemannen
Deltagareett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.
17 juli, 2011 kl. 21:37 #226586Gyver
Deltagareett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.
Tack för länken:)
Jag hann precis skumma igenom den och se slutsatsen innan jag la mitt vinnande bud på ebay för en ny v.6 originalintercooler, det var 10 sek kvar på auktionen 😀 Det blir att montera den och mitt vattensprut.
Mvh David
17 juli, 2011 kl. 23:11 #226581Gilarski
Deltagareett tipps. kika lite längre ner i denna tråden. Du kanske finner ditt svar där.
Era galningar, gå och lägg er nu, klockan är mycke nu 😉
17 juli, 2011 kl. 23:29 #226580.zip
DeltagareSka man vara kräsen så bör man mappa om kärran när man byter till FMIC. Men om du ska ladda lika mkt som tidigare så ska det inte vara någon fara 🙂 Fördelen är att du får kallare luft vilket märks varma sommardagar. Kalluft är gott, speciellt då det laddas med 1.6 bar 😀
17 juli, 2011 kl. 23:50 #226583goffemannen
DeltagareTack för länken:)
Jag hann precis skumma igenom den och se slutsatsen innan jag la mitt vinnande bud på ebay för en ny v.6 originalintercooler, det var 10 sek kvar på auktionen 😀 Det blir att montera den och mitt vattensprut.
Mvh David
Okej. Jag själv har valt en fmic pga att ja tänker på framtiden och ska ha mer effekt senare.
/ David J – Superior Media
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
