SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Subaru Legacy 2.5L -98 topplockspackning

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2646
    Tippler
    Deltagare

      Någon som har bytt en topplockspackning på en Subaru Legacy (är väl en boxermotor?) och vet om detta skiljer sig mycket från en vanlig bilmotor. Har en polare som har blåst topplockspackningen på sin Legacy och jag tänkte isåfall hjälpa honom att byta den.

      Själv har jag aldrig ägt en bil utan att byta topplockspackning, har ägt ca: 15 bilar. Dock så har jag aldrig bytt på en boxermotor.

      Är det krångligare än en vanlig bilmotor typ (Volvo, Saab, Scorpio 2.9i osv…)

      #53695
      Kvarnis
      Deltagare

        nja .. du måste lyfta ur motorn om det ska gå…
        ev kan du göra det på plts men går fortare att lyfta ur blocket dådu ändå måste bort med insug etc.

        #53697
        Tippler
        Deltagare

          Okey, behövs det inga specialverktyg eller något speciellt som man skall tänka på när det gäller boxermotorer?

          #53696
          Kvarnis
          Deltagare

            Nja inget särskilt.

            var noga med att få remmen rätt, å att spännaren funkar.
            annars så är det som vanligt, jo he 1:an i TDC

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.