SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Subaru impreza type R hjälp!!!!!!!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26522
    ostmacka1
    Deltagare

      Hej! Va och kollade på en impreza type r och ja man fastnade ju direkt vilken bil :). Varit en drömbil länge. Nå nu till problemet.

      Bilen skulle besiktigas om pga av avgasvärdena. När vi var ute och körde med bilen så började den misstända kan man förklara det som. Och sen efter en liten stund gick den normalt igen. Så vad kan detta va för fel? Allt funkade perfekt annars på bilen.

      Kan det vara lmm som spökar?

      Hoppas på ett snabbt svar hade varit jätte bra 🙂 mvh// Makus Johansson

      #227978
      Subarumicke
      Deltagare

        Jag tror det är ett fel som är trasigt

        #227990
        ostmacka1
        Deltagare

          Kan man ju säga. Inget vettigt förslag då??

          #227986
          Mäki
          Deltagare

            Luftmassemätare, tändstift, tändspole/ar, finns det någon tändförstärkare som kan gå?

            #227991
            ostmacka1
            Deltagare

              Glömde skriva att där sitter 3 tums hela vägen och sen gems motorstyrsystem.
              , större intercooler sen inget annat.

              #227983
              goffemannen
              Deltagare

                som mäki skriver så kan det va nått av dessa…

                Luftmassemätare, tändstift, tändspole(sitter bara 1 tändspole på GC8). Luftmassemätaren är ju ett vanligt fel på GC8 så kan mkt möjligt va den. Men borde väl gå att köra utan den iom det sitter ett Gems på den?

                #227979
                Kvarnis
                Deltagare

                  Lmm, kan du glömma då det är map baserat.

                  Det är rätt troligt att det är mappning som ligger bakom hög co, varför den misständer….

                  I vilket sammanhang varv/laddtryck etc etc..kanska svårt att säga när man inte kört bilen

                  #227992
                  ostmacka1
                  Deltagare

                    som mäki skriver så kan det va nått av dessa…

                    Luftmassemätare, tändstift, tändspole(sitter bara 1 tändspole på GC8). Luftmassemätaren är ju ett vanligt fel på GC8 så kan mkt möjligt va den. Men borde väl gå att köra utan den iom det sitter ett Gems på den?

                    Tack för svaret! Är inte så insatt men har läst om samma grej du säger. 🙂 men sen är det frågan om den går för fett. Funderar lite på E85 i tanken borde hjälpa.

                    #227984
                    goffemannen
                    Deltagare

                      ja ska va tyst…han med kunskap ska få tala =)

                      anledningen till att den går fett ligger nog i mappen….koppla in datorn å kika över den å justera…

                      #227993
                      ostmacka1
                      Deltagare

                        Lmm, kan du glömma då det är map baserat.

                        Det är rätt troligt att det är mappning som ligger bakom hög co, varför den misständer….

                        I vilket sammanhang varv/laddtryck etc etc..kanska svårt att säga när man inte kört bilen

                        Gick konstigt när den kom upp i lite varv + ladd men dock bara en stund sen gick den fint igen. Konstigt som fan. Men det kan ju vara tändstiften.

                        #227987
                        Mäki
                        Deltagare

                          Du kan verkligen inte bara tanka E85 och hoppas det funkar, det krävs att du kör på bränslet bilen är mappad för, och ska du köra E85 vill det sig att du mappar med större spridare. 🙂

                          #227994
                          ostmacka1
                          Deltagare

                            Du kan verkligen inte bara tanka E85 och hoppas det funkar, det krävs att du kör på bränslet bilen är mappad för, och ska du köra E85 vill det sig att du mappar med större spridare. 🙂

                            Nene men typ 50/50 eller det kanske är för mycket också? Det är ju bara när man ska besiktiga den. 🙂

                            #227985
                            goffemannen
                            Deltagare

                              Nene men typ 50/50 eller det kanske är för mycket också? Det är ju bara när man ska besiktiga den. 🙂

                              Skit i e85 iom den inte är mappad på de. Kolla istället om du kan justera mappen å får ner värdena på så sätt. Går inte det så kan de ju va dålig kat, om de nu sitter nån på bilen?

                              #227980
                              Kvarnis
                              Deltagare

                                Eftermarknas spru funakr inte som org.styr box.

                                problem emd CO brukar inte vara så lätt att åtgära dem E85, då det till 99,9% är mappen alt något anant som spökar.

                                Att blanda 50/50 så kommer motorn att förmodligen inte gå att köra, om inte lambda justering är aktiverat och det funkar skit på en ecu för rally bilar.

                                #227989
                                Garagekungen
                                Deltagare

                                  När du hängt här ett tag så kommer du att upptäcka att Kvarnis (ovan) antagligen är forumets skickligaste på bilarna i allmänhet och motorerna i synnerhet…
                                  …om än lite svårt med tagneterna 😀 :p 😉

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.