SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Vad ska man ha för dumpventil?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26709
    Snurre
    Deltagare

      Hej Hopp! Kanske ska börja med att säga att jag har i stort sätt nollkoll på denna avdelning men here we go.

      Vad ska man ha för dumpventil?

      Jag har en impreza gt -99 som jag inte har bytt någonting på och den kom med en öppen(??? Den pyser sådär gulligt när man växlar)dumpventil.

      Har hört att en återcirkulerande dump ska vara snällar mot soppakontot? kanske är en myt?

      Måste jag mappa om motorn om jag byter dump.

      Kanske ska tillägga att det sitter öppet luftfilter samt en front monterad IC på. Vet inte om de är relevant.

      Mvh

      #229263
      TomK
      Deltagare

        Är den inte mappad med den öppna dumpen så kommer den dra mindre med en orginal tex.
        Men som sagt så ska du se till att få den mappad pga din FMIC.

        #229265
        Snurre
        Deltagare

          Är den inte mappad med den öppna dumpen så kommer den dra mindre med en orginal tex.
          Men som sagt så ska du se till att få den mappad pga din FMIC.

          Du är typ alltid först på allt jag skriver :O

          OnT: Men jag måste då anta att den är mappad för den speccen som sitter på nu; för jag tycker den går bra!

          Om den nu är mappad för den öppna dumpen, är de samma förbrukning som om de skulle va mappad för den återcirkulerande?

          #229264
          TomK
          Deltagare

            Du är typ alltid först på allt jag skriver :O

            OnT: Men jag måste då anta att den är mappad för den speccen som sitter på nu; för jag tycker den går bra!

            Om den nu är mappad för den öppna dumpen, är de samma förbrukning som om de skulle va mappad för den återcirkulerande?

            Jag har inget liv. Lever mitt liv genom Subaru forumet! 😀

            Farligt att anta att den är mappad.
            Är den inte det så kan man anta att ett ras ligger runt hörnet.

            Igentligen så är det svårt att märka nått på förbrukningen med tanke på att soppan rinner rakt igenom på dom här bilarna 🙂

            #229266
            Snurre
            Deltagare

              Jag har inget liv. Lever mitt liv genom Subaru forumet! 😀

              Farligt att anta att den är mappad.
              Är den inte det så kan man anta att ett ras ligger runt hörnet.

              Igentligen så är det svårt att märka nått på förbrukningen med tanke på att soppan rinner rakt igenom på dom här bilarna 🙂

              Haha bra där!

              Finns det något sätt att kolla om den är mappad förutom att prata med förra ägare osv. Jag menar; att lägga ut pengar på en mappning bara för att va säker att den är mappad känns rätt skumt, för jag gissar att det inte är ett par hundralappar som vi talar om.

              #229262
              Fricke.w
              Deltagare

                Om bilen inte är mappad med öppen dump lär du nog märka de, bilarna brukar ha en tendens till att vilja dö när dom går ner i varv om du gasar till med öppen dump, om dom inte är mappad med dumpen, blir ju så på grund av att ecu räknar med luft flödet som lmm korigerat, men som nu försviner ut i atmosfären.
                Så din bil är säkert mappad med öppen dump om du tycker den går bra.
                Där emot säger jag inte att den är mappad med fmic, men de lär du vell nästan kunna fråga föregående ägare om?
                Allt titta upp blandnings förhållande med en bredbands lambda.

                #229267
                OphanWitehall
                Deltagare

                  Någon som har nått tips på en hybriddump till STi 03?

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.