SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor E85 kallstarts switch? Gammal tråd??

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #26733
    TomK
    Deltagare

      Någon på forumet skrev förut om att man hade gjort någon form av kallstarts switch för att slippa tröga starter på E85.

      Letat som en galning på forumet efter den gamla tråden men kan inte hitta den.

      Någon som vet vilken tråd jag menar??

      #229499
      Andersson
      Deltagare

        Jag tror det va Nikke McRae som byggde den.

        #229498
        SPiKE
        Deltagare
          #229496
          Nikke McRae
          Deltagare

            Det stämmer. Och den fungerar på samma sätt på min nuvarande STI 2005 motor.
            Dock ska jag pilla lite på kallstartsmappningen nu när jag har Link PNP, för att slippa använda kallstartsknappen, för den lurar bara motorn att det är kallare än vad det är.

            #229500
            TomK
            Deltagare

              Kanon tackar!! 🙂

              Hmm, frågan är bara om det funkar med mitt Autronic SM4.
              Läste det som b20mannen skrev men det blev man inte mycket klokare av 🙂

              #229497
              Nikke McRae
              Deltagare

                Ja, så länge som den plockar in signal för kylarvattentemp i ECU så kan man använda kallstartsmotståndet.
                Det jag menar är att man kan istället i mappningen justerar in mer soppa på crank enrichment mappen, för det är den som höjs när man lurar bilen att den är kallare. Även warmup-mappen kan behöva justeras upp, för att slippa känguruhopp de första metrarna.

                Det B20mannen skrev var att just på SM4 ska man kunna ändra spridarimpulserna för att passa bättre för E85.

                #229501
                TomK
                Deltagare

                  Jodå kylvatten tempen tar den in.
                  Ska testa att koppla in ett motstånd och se.

                  #229495
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Det borde gå att lösa genom att ändra crank/cold start enrichment som Nicke säger, du ska inte behöva sätta ditt ett mostånd.

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.