Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2687
    livio
    Deltagare

      sitter i tankarna och ska införskaffa en ny uppipe men hur stor skillnad e de med en helix mot en original effektmässigt? Gör de stor skillnad med nytt grenrör. svårt att byta?

      Mvh livio

      #53971
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Gör ingen skillnad utan mappning, och är heller inte det första man skall byta om man jagar effekt. 🙂

        Enbart uppipen är det ingen mening alls med att byta faktiskt.

        /J

        #53975
        livio
        Deltagare

          när är det dags att uppgradera då?

          #53972
          SecretAgentMan
          Deltagare

            Börja med avgas, mappning, turbo (mappning igen), soppatillförsel och mera turbo (mappning igen), ic…osv – grenrör är rätt långt ned på listan. 🙂

            /J

            #53976
            Larry
            Deltagare

              När vi ändå pratar uppipe… Är det någon här som råkat ut för att
              skiten har gått av vid flex-röret? Mindre kul operation! ;(
              Hände mig nu… kan ha varit så ett tag men jag tyckte det började
              lukta mer avgaser än vanligt i hytten… inte konstigt när jag
              hittade det

              Så nu står man utan leksak när föret är som bäst! x(

              #53974
              -L-
              Deltagare

                Har själv hört att det är bland det första man ska byta på

                #53973
                JRM_Racing_AB
                Deltagare

                  Har du en WRX bör den bytas om du ska trimma då det sitter en för-kat i den … Sitter 3 st katalysatorer på en WRX … HELT GALET!!! …

                  MVH JoCCe

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.