› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Fmic VS Orginal turbo? *Strat*
- Detta ämne har 8 svar, 1,080 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2004 kl. 20:15 #2697
Subaru Robban
DeltagareHallå gött fölk! Jag ska snickra dit en FMIC på subban här i dagarna, men jag har en fundering… Jag tänkte byta turbo till en större först men lädret höll inte med, så jag får nöjja mej med IC.. Pallar orginal turbon att fylla upp hela vägen? Måste få en dålig respons? Mycket rör att knuffa igenom 🙁
Sen så har jag kikat på din rör dragning Strat! Den är ju inte riktigt lik dom andras jag sett, dina rör går ju från IC sen direkt till insuget? klockren dragning! Dom andra har ju sina rör kommer upp i skärmen.. För jag har åxå luft-filtert i skärmen som du har (APS) Jag anar att du åxå gjorde dina gavlar till IC själv så du fick utgångarna där du vela ha dom? Jag har köpt ett löst cell-paket av Racecooling och tänkte fixa resten själv …
/ Robban Gävle
13 december, 2004 kl. 20:25 #54043ADDE.H
DeltagareVad jag förstår så är det ett Pace intercooler kit han har!!
/Adde
13 december, 2004 kl. 20:30 #54042Strat
DeltagareMin fmic är ett kit som Pace gör. Det innehåller en ny kylare också, som gör att allt får plats innanför ramen. Med originalkylaren är det nog omöjligt att dra rören på det viset, tyvärr.
Kan inte direkt säga hur en originalturbo är tillsammans med en stor fmic då jag aldrig kört så. Men det är klart att det blir många gånger större volym att fylla upp. Vanligast är ju att ta turbon först 🙂
13 december, 2004 kl. 20:35 #54040SecretAgentMan
DeltagareJag körde med standardturbon medans 05:an var på renovering i somras, och visst funkar det, men det blir lite laggigt (nu är ju HKS-ic:n jag har rätt bastant, och det hjälper inte heller).
Skall du köra högre laddtryck kommer turbon att få jobba friskt, det är inget jag rekommenderar, spara till en riktig turbo och ommappning du. 🙂
/J
13 december, 2004 kl. 21:42 #54046Subaru Robban
DeltagareJag har ett TEK 3 på bilen som e mappat av JRM, men ska jag slanta upp till en större turbo på en gång alltså? Mappa om lär jag ju ner å göra iallafall sen jag har bytt IC, jag har redan beställt cell paketet så det kommer att åka på iaf 🙁 Jag kommer väl köra på samma ladd som nu (1,3) kan jag tänka efter mappningen? även om det är med orginal snurra eller inte? Hmmm Hmmm dubbel Hmmm ;(
Robban Gävle
14 december, 2004 kl. 14:59 #54047Subaru Robban
Deltagare?
14 december, 2004 kl. 15:29 #54041SecretAgentMan
DeltagareJag skulle lugna mig med ic och ommappning tills det fanns slantar till turbo – om det nu är så att den ändå skall dit.
Så kul kan det inte vara att slanta för ommappningar. 😉
/J
23 december, 2004 kl. 11:32 #54045Fancy
Deltagarehmm vad jag förstår av denna tråd så rekommenderar ni inte att byta till FMIC innan man bytt turbo. Hade tänkt köra FMIC med orginal ladd och orginal turbo, sen mappa, sen turbo…
Många omprogrammeringar men så hade jag tänkt…MVH patrik
23 december, 2004 kl. 13:52 #54044Kvarnis
DeltagareGör hellre tvärtom, det ger inte vidare mycket att åka fmic med TD04:an om du inte göra den på max dvs.
Alt, vänta med att mappa tills du har allt och monterar det då.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.