› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › efektökning utan att kosta skjortan
- Detta ämne har 39 svar, 3,547 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2011 kl. 07:00 #27057
adam.b.w
DeltagareTjenare tänkte eåd feåga lite om vad som kan göras förvatt märkbart höja efekten på en gt 00 utan att det kostar skjortan och att de håller för att köra med varje dag.
de som är gjort är mappning och bytt soppa pump annars orginal.
Tipps och råd från dom erfarna rövarna uppskattas stort:Dmvh adam
1 november, 2011 kl. 07:19 #231363TomK
DeltagareEtt ordentligt avgassystem borde väl vara nästa post på önskelistan. 🙂
1 november, 2011 kl. 07:33 #231372adam.b.w
DeltagareA men tänkte mig något mer utöver detta eftersom den ändå behover mappas efter ett avgasbyte så kan jag ju inkludera något mer gosis skulle vilja lägga mig vid 270hk
de bore väll kunna ordan utan några stora ingrepp?1 november, 2011 kl. 07:56 #231359karlzzon.
DeltagareMin subba har fått ett nytt helsystem ny soppa pump, nya stift och är mappad på 95 oktan av JRM. Det gav 265 hk 350 Nm och en mycket trevlig gång samt att man kan tanka överallt.
1 november, 2011 kl. 08:05 #231373adam.b.w
DeltagareTörbå?
Va?
1 november, 2011 kl. 08:09 #231374adam.b.w
DeltagareMin subba har fått ett nytt helsystem ny soppa pump, nya stift och är mappad på 95 oktan av JRM. Det gav 265 hk 350 Nm och en mycket trevlig gång samt att man kan tanka överallt.
Inget med byta spridare ellwr så då? min är mappad för 98.
och de ör ju inte lätt hatt hitta ställen att tanka på:-)
Så då får jag palra mig upp till huvudstaden då för att mappa efter årsskiftet. attans de blir så långt ayt åka:-(1 november, 2011 kl. 08:33 #231375adam.b.w
DeltagareSå ni yycker att jag bara ska slänga på komplätt 3″ och mappning? för de känns som jag borde kunna göra något mer 😀
1 november, 2011 kl. 08:58 #231364TomK
DeltagareSå ni yycker att jag bara ska slänga på komplätt 3″ och mappning? för de känns som jag borde kunna göra något mer 😀
Klart det går 🙂 Men du ville inte att det skulle kosta skjortan.
Annars så en VF35 turbo, 650cc spridare, avgassystem.
1 november, 2011 kl. 09:10 #231376adam.b.w
Deltagaremen pallar drivlina och övriga komponenter i motorn detta? utan att de tar skada ?
jag är inte den personen som tycker de är häftigt att åka fort raktfram 😀1 november, 2011 kl. 10:15 #231362Vince
Keymastermen pallar drivlina och övriga komponenter i motorn detta? utan att de tar skada ?
jag är inte den personen som tycker de är häftigt att åka fort raktfram 😀Tycker du inte att åka fort raktfram så räcker väl den effekten du har nu (hur mkt?) ganska långt för att t.ex. köra konbana och dyl.
1 november, 2011 kl. 10:16 #231377adam.b.w
DeltagareHaha jag fayta inte vad du menade trodde att jag hade gjort något stavfel efter som jag skriver feån mobilen 🙂
1 november, 2011 kl. 10:20 #231378adam.b.w
DeltagareTycker du inte att åka fort raktfram så räcker väl den effekten du har nu (hur mkt?) ganska långt för att t.ex. köra konbana och dyl.
Men vill som många andra veta att jag har om jag någon gång vill busa lite vill ha mer drag 🙂
1 november, 2011 kl. 10:21 #231379adam.b.w
DeltagareNu skulle jag tro att den ligher mällan 230-240 hk men vill ha 270 uniefär.
så jag ska byta avgas och mappa? det känns som man gör ganska lite då.
finns de ingen firma närmare götet som har koll på gc8 gällande mappning och efekt optemering?1 november, 2011 kl. 12:28 #231358Boxer
DeltagareTvå saker – motorn ska andas in bättre och andas ut bättre.
Inandnining förbättras med ett öppet luftfilter. K&N har färdiga kit för de flesta Impreza.
Utandnngen sker med ett större avgassystem.
Första åtgärden kostar lite, under 4000:- för ett öppet luftfilter.
Andra åtgärden kostar mer och får full effekt först efter ommappning.Jag fick min Ecutekmappad och har sedan inte mappat om efter installation av K&N-filter men märker stor skillnad i effekt bara av detta.
Vill gärna sätta in ett turboback-system men det innebär nog behov av mappning igen.
1 november, 2011 kl. 12:51 #231380adam.b.w
DeltagareTvå saker – motorn ska andas in bättre och andas ut bättre.
Inandnining förbättras med ett öppet luftfilter. K&N har färdiga kit för de flesta Impreza.
Utandnngen sker med ett större avgassystem.
Första åtgärden kostar lite, under 4000:- för ett öppet luftfilter.
Andra åtgärden kostar mer och får full effekt först efter ommappning.Jag fick min Ecutekmappad och har sedan inte mappat om efter installation av K&N-filter men märker stor skillnad i effekt bara av detta.
Vill gärna sätta in ett turboback-system men det innebär nog behov av mappning igen.
Jag ska slänga på ett 3″ komplätt med sport kisse.
får jag inte problem med lmmn som alla sejer om jag slänger på ett öppet filter?
nästan alla rekomenderar orginal.
jag pratade med trollspeed angående mappning och dom var väldigt hjälpsamma och trevliga.
så de blir nog ett komplätt avgas med en ny mappning på bilen:D
jag ska ju som sakt va köra med den varjedag är tanken men vill ha lite extra krut i maskineriet.
någon som varigt på trollspeed tidigare? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
