Har nu konstaterat att anledningen till att tomgången varierat
mellan 200-1200 rpm senaste dagarna verkar vara en trasig LMM.
Jag ryckte sladden till LMM:en och tomgången blev perfekt igen.
Bilen går bra på alla sätt utom just vid tomgång, och check engine
lyser inte.
Jag hade för mig att bilen skulle gå dåligt på alla varv UTOM vid
tomgång när LMM:en pajat, men det kan tydligen yttra sej på flera sätt.
Nåja, det blir ju mitt första LMM-byte, så man ska väl inte klaga. 😉
Skyll inte på biltillverkarna i första hand, det är BOSH som inte kan leverera en bra produkt.
I princip alla bilmärken som har Bosh som leverantör av LMM`s har haft problem, dem som jag vet har haft störst problem är VW, BMW och Subaru.
Audi erbjuder nu komplett utbytes LMM för 1500:- vilket är bra, BMW har inte agerat än.
Till Subaru kan man ju som bekant köpa ”innehållet” för ca 1500:- så det är ju bra.
>Audi erbjuder nu komplett utbytes LMM för 1500:- vilket är
>bra, BMW har inte agerat än.
>Till Subaru kan man ju som bekant köpa ”innehållet” för ca
>1500:- så det är ju bra.
Till min pappas Audi A4 1.8T -97 så kostade LMM:en 4500:-…till den årsmodellen så krävs ett komplett byte inkl. plaströret. Till de senare årsmodellerna så stämmer det dock att det går på 1500:-.
mvh Mats N
Författare
Inlägg
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.