SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ojämn tomgång pga trasig LMM

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2706
    migu
    Deltagare

      Har nu konstaterat att anledningen till att tomgången varierat
      mellan 200-1200 rpm senaste dagarna verkar vara en trasig LMM.
      Jag ryckte sladden till LMM:en och tomgången blev perfekt igen.
      Bilen går bra på alla sätt utom just vid tomgång, och check engine
      lyser inte.
      Jag hade för mig att bilen skulle gå dåligt på alla varv UTOM vid
      tomgång när LMM:en pajat, men det kan tydligen yttra sej på flera sätt.
      Nåja, det blir ju mitt första LMM-byte, så man ska väl inte klaga. 😉

      /Micke

      #54108
      jeppe
      Deltagare

        Hur långt har den gått ?
        Har du orginal luftbox ?

        #54107
        migu
        Deltagare

          Den har gått 12000 mil och är helt orginal.

          /Micke

          #54109
          jeppe
          Deltagare

            Där ser man !
            Någon gång ger den ju upp !
            Det är ju inte bara Subaru som har problem med LMM
            Volkswagen gruppen har ju tex haft stora problem.

            #54111
            Ante_J
            Deltagare

              Skyll inte på biltillverkarna i första hand, det är BOSH som inte kan leverera en bra produkt.
              I princip alla bilmärken som har Bosh som leverantör av LMM`s har haft problem, dem som jag vet har haft störst problem är VW, BMW och Subaru.

              Audi erbjuder nu komplett utbytes LMM för 1500:- vilket är bra, BMW har inte agerat än.
              Till Subaru kan man ju som bekant köpa ”innehållet” för ca 1500:- så det är ju bra.

              #54110
              jeppe
              Deltagare

                Du har så rätt i att det är Bosch fel !
                dock så hade jag inte koll på att det var en Bosch i Subaru

                #54106
                Manor
                Deltagare

                  >Audi erbjuder nu komplett utbytes LMM för 1500:- vilket är
                  >bra, BMW har inte agerat än.
                  >Till Subaru kan man ju som bekant köpa ”innehållet” för ca
                  >1500:- så det är ju bra.

                  Till min pappas Audi A4 1.8T -97 så kostade LMM:en 4500:-…till den årsmodellen så krävs ett komplett byte inkl. plaströret. Till de senare årsmodellerna så stämmer det dock att det går på 1500:-.

                  mvh Mats N

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.