SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur mycket tål en STI orignal koppling i nm?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2708
    pannan
    Deltagare

      Efter att ha kört bilen i 400 mil nu så börjar lite trimdelar att dimpa ner hemma för montering till våren. Är det någon här som vet vad originalkoppling tål? Vad för vettig koppling skall man satsa på om det skulle börja krisa? Kommer aldrig på tal att montera sinterkoppling då det sliter fruktansvärt på transmission och drivlina. Har flera kompisar som kan tacka sina sinterkopplingar för växellådsras.

      Finns en del intressanta carbonkopplingar som tydligen skall tåla riktigt mycket.

      Här är de motordelar som skall i till våren:

      AEM Cold air intake
      Turbosmart BOV
      Afterburner Vortex avgassystem med centerpipe
      up pipe plus downpipe
      Wallbro pump
      Antingen EcuTek eller Autronic
      ev. frontmatad IC och större snurra till sensommaren 2005

      Väghållning:

      STI front strut bar
      STI rear strut bar
      Eibach sänkfjädrar

      Mvh
      J

      #54123
      Kvarnis
      Deltagare

        Kör tills den är slut/slirar, åker själv med en koppling från SPEC som har keclar lammel och den funkar än så länge med min 2.5L å lite större snurra ;)…men frågan är hur det funkar när jag vrida upp laddtrycket å mappa ordentligt till sommren…

        #54125
        pannan
        Deltagare

          >Kör tills den är slut/slirar, åker själv med en koppling från
          >SPEC som har keclar lammel och den funkar än så länge med min
          >2.5L å lite större snurra ;)…men frågan är hur det funkar
          >när jag vrida upp laddtrycket å mappa ordentligt till
          >sommren…

          2.5 liter? Strokad motor eller har du en USA specad Impreza?
          :7

          Mvh
          J

          #54124
          Kvarnis
          Deltagare

            >2.5 liter? Strokad motor eller har du en USA specad Impreza?
            >:7
            >
            >Mvh
            >J
            Nja byggt mig en egen med STI 2.5L blocket å en liten mitsu/garret hybrid +div andra delar 😀 http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=7614&mesg_id=7614&listing_type=search

            #54122
            Wiklundh
            Deltagare

              Ska du ha större turbo + IC så pallar den inte det i längden.
              Läste om bil med 400Hk från G-Force och det var inget den skulle tåla med hård körning i längden tydligen.

              Ska man bara byta till 3″ system och mappa så är det ingen fara med kopplingen.

              (Skulle tro att kopplingen pallar ett bra tag om man kör sansat med 400Hk.)

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.