Har en WRX 01 2.0motorn – Nu under senare tiden har den börjat ticka väldigt väldigt högt. Det låter ifrån bägge sidorna och höjs ju mer man gasar på..
Misstänker ventilerna eller någon lyftare. Jag åker med castrol sport 10×60 olja bytte för ungefär 300 mil sedan. Motorn iövrigt går otroligt bra,startar direkt.
Hur är det med lyfta topparna på dessa boxrar ? Måste man ta ur hela motorn och klarar man av jobbet själv ?
Är de mekaniska lyftare även på WRX?
i sådana fall kan de kannske vara dax för ett ventil spel chek, men oftast brukar ju spelet minska och då blir de ju inte högre knack?
Ska du köra på 10/60 olja under vintern?
Låter inte som någon höjdare då den förmodligen blir som sirap vid kallare väder lag.
Hur låter bilen när den blir varm?
Ja menar kör du med sån tjock olja och de skulle vara hydraliska lyftare på din bil, så kan den säker ligen knacka innan den blir varm, om de är kallt ute.
Är de mekaniska lyftare även på WRX?
i sådana fall kan de kannske vara dax för ett ventil spel chek, men oftast brukar ju spelet minska och då blir de ju inte högre knack?
Ska du köra på 10/60 olja under vintern?
Låter inte som någon höjdare då den förmodligen blir som sirap vid kallare väder lag.
Hur låter bilen när den blir varm?
Ja menar kör du med sån tjock olja och de skulle vara hydraliska lyftare på din bil, så kan den säker ligen knacka innan den blir varm, om de är kallt ute.
Jo- Det är det jag tänkt göra ev.
Oljan ska också bytas nu i dagarna.Men den har tickar även i somras fast det har blivit betydligt mer nu.
Är orolig bara för vevlagerknack eller ramlager 🙁
Mvh Andreas
Författare
Inlägg
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.