› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Subaru mappare i Göteborgs omradet?
- Detta ämne har 18 svar, 1,214 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
13 januari, 2005 kl. 08:36 #2724
LOScooby
DeltagareHej,
Jag flyttar snart hem till GBG efter en tids utlandsvistelse min
STI behöver da en ny mappare, har idag ECUTEK custom-map…Jag är ute efter nagon form av motorstyrnings alt till min STi -2003.
Det är viktigt för mig att ha nagon bra mappare nära till hands…Är det nagon som kan rekommendera nagon firma som mappar och även har kunskap om det mekaniska runt Subaru-motorer i GBG-omradet?
Jag har hittat nagra produkter som säljs av GBG-företag:
BC500 fran Civico.com
SMT6/7 fran etapp.seFinns det nagon som har nagon erfarenhet av dessa produkter eller kan rekommendera annan produkt?
/L-O
13 januari, 2005 kl. 08:38 #54219Niklas
DeltagareKan inte Trollspeed fixa sånt (Trollhättan).
13 januari, 2005 kl. 10:04 #54208LOScooby
DeltagareNagon som vet nagot om vad trollspeed mappar(har erfarenhet av)?
Jag vet att dom har mappat unichip men det är inget som jag är intresserad av.helst skulle jag vilja ha min ECUTEK-om-mappad efterom jag iallafall har ECUTEK-licensen betald…
Men jag är även intresserad av andra lösningar som SMT7 eller BC500 där man kan modifiera via programvara tillgänglig inte bara för mapparen.
/L-O
13 januari, 2005 kl. 11:08 #54215pannan
DeltagareTrollspeed kör link vad jag vet. Fungerar bra men är ett piggy-back system.
13 januari, 2005 kl. 11:19 #54209LOScooby
DeltagareLink, det later intressant!
Är det nagon som har fatt sitt Link mappat av dessa herrar?
Har även kollat Motec’s nya PnP för sti’n, vet nagon om dom mappar Motec oxa?
/L-O
13 januari, 2005 kl. 11:33 #54202SecretAgentMan
DeltagareLink är på intet sätt ett piggybacksystem till Imprezan – det ersätter helt standardsprutet.
/J – kan link. 😉
13 januari, 2005 kl. 11:34 #54203SecretAgentMan
Deltagare>Link, det later intressant!
>
>Är det nagon som har fatt sitt Link mappat av dessa herrar?
>
>Har även kollat Motec’s nya PnP för sti’n, vet nagon om dom
>mappar Motec oxa?
>
>/L-OTrollspeed är duktiga på mappning, och när man väl satt sig in i hur man hanterar ett sprut så är det samma-lika att mappa det mesta.
/J
13 januari, 2005 kl. 13:12 #54216pannan
Deltagare>Link är på intet sätt ett piggybacksystem till Imprezan – det
>ersätter helt standardsprutet.
>
>/J – kan link. 😉Illern kör ju Link på sin GT och det var då piggy back system han använde sig av. Likaså de link system jag kikade på förut till min gamla bil.
AEM har plug ´n play system till STI:n. Sedan gäller det att få tag på någon som kan mappa bilen bra också.
Någon som vet vad Turbocenter kör med för grejor?
13 januari, 2005 kl. 13:15 #54210LOScooby
DeltagareHej och tack för svaren!
Japp, det finns flera ’stand alone’ förutom link sa finns det ju även Motec, Autronic och Hydra mfl.
Jag är mest orolig för att betala för att mapparen ska lära sig nya program-varor för själva mappningen.Det viktigaste för mig är att kunna logga motorvärden som inte är lättnär man har tex Unichip, där jag som kund inte har log-möjligheter…
Eftersom unichip ändrar signaler för a ’lura’ ecu sa kan jag inte lita pa Delta Dash eller WPSM som jag använder för tillfället…Jag är inte speciellt slängd pa detta med mappning sa rätta mig om detta med loggningen är fel!
/L-O
13 januari, 2005 kl. 13:44 #54207Strat
Deltagare>
>Illern kör ju Link på sin GT och det var då piggy back system
>han använde sig av. Likaså de link system jag kikade på förut
>till min gamla bil.Illern kör Unichip. Och det är mycket bättre än ecutek 😉
————————————–
/Claes
Regionsansvarig Stockholm
Min RalliPil13 januari, 2005 kl. 13:55 #54204SecretAgentMan
Deltagare>Illern kör ju Link på sin GT och det var då piggy back system
>han använde sig av. Likaså de link system jag kikade på förut
>till min gamla bil.
>
>AEM har plug ´n play system till STI:n. Sedan gäller det att
>få tag på någon som kan mappa bilen bra också.
>
>Någon som vet vad Turbocenter kör med för grejor?
>
Link är inte ett piggybacksystem, även om de har andra pryttlar som kan jobba tillsammans med originalsprutet – deras ecu finns av isticksmodell till Imprezans box, att ersätta originalsprutet med.http://www.link-electro.co.nz/possumlink.html 44s är till wrx:en – har inte meckat alls med den, och har inte kollat vad som funkar eller inte.
/J
13 januari, 2005 kl. 14:03 #54205SecretAgentMan
Deltagare>Hej och tack för svaren!
>
>Japp, det finns flera ’stand alone’ förutom link sa finns det
>ju även Motec, Autronic och Hydra mfl.
>Jag är mest orolig för att betala för att mapparen ska lära
>sig nya program-varor för själva mappningen.
>
>Det viktigaste för mig är att kunna logga motorvärden som inte
>är lättnär man har tex Unichip, där jag som kund inte har
>log-möjligheter…
>Eftersom unichip ändrar signaler för a ’lura’ ecu sa kan jag
>inte lita pa Delta Dash eller WPSM som jag använder för
>tillfället…
>
>Jag är inte speciellt slängd pa detta med mappning sa rätta
>mig om detta med loggningen är fel!
>
>/L-O
>
>Litar du på din mappare så finns det ingen anledning att oroa sig, och med laddtrycksmätare och knocklink kommer man långt.
Eftersom du redan kör ecutek, och det funkar så är ändå den billigaste lösningen att fortsätta med det, värst lokalt blir det inte – men skall det inte mappas om 10 ggr /år så spelar det liten cykel.
/J
13 januari, 2005 kl. 14:03 #54217pannan
Deltagare>>
>>Illern kör ju Link på sin GT och det var då piggy back
>system
>>han använde sig av. Likaså de link system jag kikade på
>förut
>>till min gamla bil.
>
>Illern kör Unichip. Och det är mycket bättre än ecutek 😉
>
>
>————————————–
>/Claes
>Regionsansvarig Stockholm
>[a
>href=”http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi22″%5DMin
>RalliPil[/a]Aha tyckte han sade Link till mig då jag träffade honom. Men då var det tydligen Unichip
😀13 januari, 2005 kl. 14:04 #54218pannan
Deltagare>>
>Link är inte ett piggybacksystem, även om de har andra
>pryttlar som kan jobba tillsammans med originalsprutet – deras
>ecu finns av isticksmodell till Imprezans box, att ersätta
>originalsprutet med.
>
>http://www.link-electro.co.nz/possumlink.html 44s är till
>wrx:en – har inte meckat alls med den, och har inte kollat vad
>som funkar eller inte.
>
>/JHar du någon aning om Trollspeed gjort något på en STI? Vet att de pillat en hel del på GT och gjort mycket fina jobb.
13 januari, 2005 kl. 14:12 #54211LOScooby
DeltagareJa, du har förmodligen rätt men jag föredrar nog att ha lite närmare till mapp-hjälp ända
jag har kontakt med Hydra ang deras ersättnings ECU som kan vara ett ok alt. för mig eftersom den kommer med map för mina mods och ska enl. andra (inte Hydra själva) ga riktigt bra utan justeringar.
Trollspeed borde kunna hjälpa till med justeringar via hydras windows-gui utan att priset pa mappning borde skjuta iväg för mycket förhoppningsvis.
Tack för alla hjälp!
/L-O
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.