› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › laddtrycks svaj/peakar
- Detta ämne har 8 svar, 917 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
pettsun.
-
FörfattareInlägg
-
20 december, 2011 kl. 11:21 #27357
pettsun
DeltagareKöpt min impreza gt -00 för några veckor sedan. den var då orginal. Men satt ingen ”strypning” på slangen som går mellan turbon, wg’n och solenoiden. Gjorde då en liten strypning av ett plast rör. laddade då stadigt 1.15bar.
Kände att jag vill ha något seriösare som jag kunde ställa laddet en aning så köpte mig en dawes device från http://www.fastcartp.com/.Monterade den samtidigt som ett 3″ turboback avgassystem. på 2 – 4ans växel så laddar den cirka 0.85 som högst, men när jag trycker stumpt på 5an så laddar det 1bar. ställer jag upp den så det ligger på 1bar 2 – 4ans växel så peakar den på 1.2 bar på 5an.
Har ju läst i andra trådar att dawes device ska lösa detta men det värkar inte så för mig.
nån som har några ideer ? eller är de nå man för leva med?
20 december, 2011 kl. 13:47 #233774Jim_s
DeltagareKöpt min impreza gt -00 för några veckor sedan. den var då orginal. Men satt ingen ”strypning” på slangen som går mellan turbon, wg’n och solenoiden. Gjorde då en liten strypning av ett plast rör. laddade då stadigt 1.15bar.
Kände att jag vill ha något seriösare som jag kunde ställa laddet en aning så köpte mig en dawes device från http://www.fastcartp.com/.Monterade den samtidigt som ett 3″ turboback avgassystem. på 2 – 4ans växel så laddar den cirka 0.85 som högst, men när jag trycker stumpt på 5an så laddar det 1bar. ställer jag upp den så det ligger på 1bar 2 – 4ans växel så peakar den på 1.2 bar på 5an.
Har ju läst i andra trådar att dawes device ska lösa detta men det värkar inte så för mig.
nån som har några ideer ? eller är de nå man för leva med?
Har en exakt likadan ventil. Har du tagit bort strypningen nu? Hade liknande problem innan jag gjorde det.
20 december, 2011 kl. 17:45 #233777pettsun
Deltagarejo den är bort. drog helt nya slangar
20 december, 2011 kl. 17:52 #233775Jim_s
DeltagareDå vetefan, den fungerar som sagt bra för mig. När jag hade strul med min så mailade jag firman innan jag upptäckte den förbannade strypningen och han bad mig kontrollera detta. Var ju dock jag som slarvat och inte märkt strypningen.
”Fjädern kan ha vänts åt fel håll vid tillvekning/kontroll av ventilen. Skruva ur justerskruven och kontrollera att kulan sitter i sitt ”säte” på fjädern i ventilen. Alltså inte på den avsmalnande delen. ”
20 december, 2011 kl. 18:18 #233778pettsun
DeltagareDå vetefan, den fungerar som sagt bra för mig. När jag hade strul med min så mailade jag firman innan jag upptäckte den förbannade strypningen och han bad mig kontrollera detta. Var ju dock jag som slarvat och inte märkt strypningen.
”Fjädern kan ha vänts åt fel håll vid tillvekning/kontroll av ventilen. Skruva ur justerskruven och kontrollera att kulan sitter i sitt ”säte” på fjädern i ventilen. Alltså inte på den avsmalnande delen. ”
okej får kolla det
21 december, 2011 kl. 06:26 #233772Impreza99
DeltagareHar du pluggat slangen till solenoiden? Kan ha inverkan.
21 december, 2011 kl. 10:41 #233776Jim_s
DeltagareHar du pluggat slangen till solenoiden? Kan ha inverkan.
Hur kan de påverka?
21 december, 2011 kl. 10:52 #233773Impreza99
DeltagareÄr den ej pluggad testa iaf vet att den har haft betydelse i andra fall. Har ju med styrning att göra.
22 december, 2011 kl. 11:03 #233779pettsun
Deltagareden är pluggad men det spelar ingen roll om man pluggar den eller inte. den har inget att göra med nått förutom att styra laddtrycket.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
