SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor laddtrycks svaj/peakar

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27357
    pettsun
    Deltagare

      Köpt min impreza gt -00 för några veckor sedan. den var då orginal. Men satt ingen ”strypning” på slangen som går mellan turbon, wg’n och solenoiden. Gjorde då en liten strypning av ett plast rör. laddade då stadigt 1.15bar.
      Kände att jag vill ha något seriösare som jag kunde ställa laddet en aning så köpte mig en dawes device från http://www.fastcartp.com/.

      Monterade den samtidigt som ett 3″ turboback avgassystem. på 2 – 4ans växel så laddar den cirka 0.85 som högst, men när jag trycker stumpt på 5an så laddar det 1bar. ställer jag upp den så det ligger på 1bar 2 – 4ans växel så peakar den på 1.2 bar på 5an.

      Har ju läst i andra trådar att dawes device ska lösa detta men det värkar inte så för mig.

      nån som har några ideer ? eller är de nå man för leva med?

      #233774
      Jim_s
      Deltagare

        Köpt min impreza gt -00 för några veckor sedan. den var då orginal. Men satt ingen ”strypning” på slangen som går mellan turbon, wg’n och solenoiden. Gjorde då en liten strypning av ett plast rör. laddade då stadigt 1.15bar.
        Kände att jag vill ha något seriösare som jag kunde ställa laddet en aning så köpte mig en dawes device från http://www.fastcartp.com/.

        Monterade den samtidigt som ett 3″ turboback avgassystem. på 2 – 4ans växel så laddar den cirka 0.85 som högst, men när jag trycker stumpt på 5an så laddar det 1bar. ställer jag upp den så det ligger på 1bar 2 – 4ans växel så peakar den på 1.2 bar på 5an.

        Har ju läst i andra trådar att dawes device ska lösa detta men det värkar inte så för mig.

        nån som har några ideer ? eller är de nå man för leva med?

        Har en exakt likadan ventil. Har du tagit bort strypningen nu? Hade liknande problem innan jag gjorde det.

        #233777
        pettsun
        Deltagare

          jo den är bort. drog helt nya slangar

          #233775
          Jim_s
          Deltagare

            Då vetefan, den fungerar som sagt bra för mig. När jag hade strul med min så mailade jag firman innan jag upptäckte den förbannade strypningen och han bad mig kontrollera detta. Var ju dock jag som slarvat och inte märkt strypningen.

            ”Fjädern kan ha vänts åt fel håll vid tillvekning/kontroll av ventilen. Skruva ur justerskruven och kontrollera att kulan sitter i sitt ”säte” på fjädern i ventilen. Alltså inte på den avsmalnande delen. ”

            #233778
            pettsun
            Deltagare

              Då vetefan, den fungerar som sagt bra för mig. När jag hade strul med min så mailade jag firman innan jag upptäckte den förbannade strypningen och han bad mig kontrollera detta. Var ju dock jag som slarvat och inte märkt strypningen.

              ”Fjädern kan ha vänts åt fel håll vid tillvekning/kontroll av ventilen. Skruva ur justerskruven och kontrollera att kulan sitter i sitt ”säte” på fjädern i ventilen. Alltså inte på den avsmalnande delen. ”

              okej får kolla det

              #233772
              Impreza99
              Deltagare

                Har du pluggat slangen till solenoiden? Kan ha inverkan.

                #233776
                Jim_s
                Deltagare

                  Har du pluggat slangen till solenoiden? Kan ha inverkan.

                  Hur kan de påverka?

                  #233773
                  Impreza99
                  Deltagare

                    Är den ej pluggad testa iaf vet att den har haft betydelse i andra fall. Har ju med styrning att göra.

                    #233779
                    pettsun
                    Deltagare

                      den är pluggad men det spelar ingen roll om man pluggar den eller inte. den har inget att göra med nått förutom att styra laddtrycket.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.