Köp inte om du inte planerar mappa om bilen i samma veva. Filtren ändra flödet över lmm så att den mäter fel. Bilen går snålt som resultat. Nästan garanterat 😉
————————————–
/Claes Regionsansvarig Stockholm Min RalliPil
Ok. Men hur ska man göra då om man skall montera fmic måste ha öppet sen ska man ta sig 20 mil till jrm o mappa?
Är att köra bilen på släp det enda alt?
/D
>Ok. Men hur ska man göra då om man skall montera fmic måste
>ha öppet sen ska man ta sig 20 mil till jrm o mappa?
>Är att köra bilen på släp det enda alt?
>/D
Jag kör själv med APS. Funkar bra men kräver ordentlig omskalning av lmm.
>
>Kör lugnt så justerar ecu’n soppa med lambdan 🙂
så länge den går i clc ja, och det är väl bara till typ~0.2bar har jag för mig, kommer f-n inte i håg längre riktigt då var 100år sedan man körde med org.ecu ;):D
>
>>
>>Kör lugnt så justerar ecu’n soppa med lambdan 🙂
>
>så länge den går i clc ja, och det är väl bara till typ~0.2bar
>har jag för mig, kommer f-n inte i håg längre riktigt då var
>100år sedan man körde med org.ecu ;):D
Closed/Open loop baseras på TPS och RPM. Under 4000 varv och inte mer än 20% gas skall funka. Undvik laddtryck öht kanske är enklast, om det går 😉
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.