› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Impreza Wrx Sent laddtryck? Original Laddtyck? Motorkod sti?
- Detta ämne har 3 svar, 1,615 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av
200sxet.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2012 kl. 20:45 #27482
200sxet
DeltagareHej, har köpt min första impreza. Är en 02(bug eye). Tycker laddet kommer lite sent, BÖRJAR inte ladda försen vid 4000rpm, är det normalt?
Va ska den föresten ladda original?
Killen som hade den innan köpte den för att göra iordning karossen på den men nu blir det jag som för göra det istället för han förlorade tillgång till lackbox. Men hur som hällst så skulle ägaren innan honom ha satt dit ett sti block i bilen, går det att bekräfta på något vis, någon kod någonstanns på blocket?
Tack för svar! MVH Tim Johansson
11 januari, 2012 kl. 21:33 #235183Christian S
Deltagareom den inte börja ladda förren vid 4000rpm så är det något som är galet då den borde börja komma igång vid 2500rpm och ha fullt vid 3000rpm.
skulle föreslå att du kollar turbon om den glappar för när min orginal turbo glappade så vägrade den ladda mer än 0,9 oavsett vad vi gjorde samt att laddtrycket kom välldigt segt och sent.ska väll ladda typ 1bar orginal.
du kanske har någon hjälp av den här tråden då det står ett annat rätt långt nr jämte serienummret som skulle kunna vara motornummret http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90647
11 januari, 2012 kl. 23:53 #235184Gilarski
DeltagareOm Wastegaten inte stänger(kärvar) ordentligt kommer det krävas duktigt med gadflöde innan det blir
blir fart på snurran, högt varvtal -> högt gasflöde.12 januari, 2012 kl. 17:32 #235185200sxet
Deltagareom den inte börja ladda förren vid 4000rpm så är det något som är galet då den borde börja komma igång vid 2500rpm och ha fullt vid 3000rpm.
skulle föreslå att du kollar turbon om den glappar för när min orginal turbo glappade så vägrade den ladda mer än 0,9 oavsett vad vi gjorde samt att laddtrycket kom välldigt segt och sent.ska väll ladda typ 1bar orginal.
du kanske har någon hjälp av den här tråden då det står ett annat rätt långt nr jämte serienummret som skulle kunna vara motornummret http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=90647
Tyckte väl att det va lite väl sent, bilen laddar inte mer än 0.9bar så det verkar som jag borde kolla turbon då. Har inte provat om det går att höja laddet än.
Enligt förra ägaren ska det sitta en större turbo på, skulle ju kunna bero på att de, men så stor tycker jag inte att den är ändåTack, de va precis en sån tråd jag letade efter
Om Wastegaten inte stänger(kärvar) ordentligt kommer det krävas duktigt med gadflöde innan det blir
blir fart på snurran, högt varvtal -> högt gasflöde.Ja, den är nog bäst att kolla då med. Den kan ju inte va så dyr så kanske är värt att skaffa en ny
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
