Näe, det krävs ingen motoringenjör för att mecka dit häftiga eftermarknadsprylar och kvadda motorer på något bilmärke. 😉
Så länge du vet att bilen inte går magert eller med för hög tändning
är det lungt. Vid ”normalanvändning” (vad det nu är?) är det sällan något problem. Däremot om maxeffekten ofta nyttjas är det väldigt klokt att investera i knocklink. Behovet ökar betydligt om du kör 95 oktan!
Ingen fara alltså utan mera en allmän pekpinne i välmening.
>>Det beror helt på hur den går & mår i övrigt, och det har
>du
>>förhoppningsvis stenkoll på med hjälp av allsköns mätare
>eller
>>loggutrustning?
>
>Allsköns mätare? nja det vet jag inte,:) en laddtrycks mätare
>e vad jag har!
>8800mil på mätaren och låter som en klocka i maskineriet!
>Har pågång att kanske inhandla en knocklink…;-)
>
>Men det kanske krävs en motoringenjör för att köra en Subaru
>Impreza? 😛