SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Montering av AP Fuel rail

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #27725
    Hjelm
    Deltagare

      Tjenare,

      Kliar mig lite i huvudet och funderar på hur ni fått ihop Agency`s Fuel rail kit till sti 04.

      Hur är smartast och dra dem samt placeringen av fördelaren med Ställbar BTR när man har TMIC..
      Eftersom att det är en lång och kort bränsleslang i vardera ände, så blir det lite knöligt ? Kan man korsa dem så dem inte dem bägge går in på samma sida som fördelaren om ni förstår hur jag menar…

      /hjelm

      #236487
      Fricke.w
      Deltagare

        Tjenare,

        Kliar mig lite i huvudet och funderar på hur ni fått ihop Agency`s Fuel rail kit till sti 04.

        Hur är smartast och dra dem samt placeringen av fördelaren med Ställbar BTR när man har TMIC..
        Eftersom att det är en lång och kort bränsleslang i vardera ände, så blir det lite knöligt ? Kan man korsa dem så dem inte dem bägge går in på samma sida som fördelaren om ni förstår hur jag menar…

        /hjelm

        Dom är ett ****** att få till bra, men allting går:)

        #236491
        Hjelm
        Deltagare

          Dom är ett ****** att få till bra, men allting går:)

          HAHA ja dem känns lite långa och korta om man säger så. 🙂
          Men antar att du drog dem under insuget men , den slangen som går ifrån fuelrailen på passagerar sidan går ju nästan på turbon , känns lite sådär eller..

          Funderar även på om man kan dra en an anslutning ifrån fördelarens adapter och up till en BTR eftersom att jag inte får så bra med plats för en BTR när jag har toppmatad IC, och sätta den så man lätt kommer åt den. det kan väl inte spela någon roll för bränslet menar jag ?:D

          #236486
          Turbovin
          Deltagare

            Skaffa hellre ny slang än att ha nåt som går för nära turbon, precis livsfarligt. Nu har jag inte koll på kittet i sig men man ska akta sig för strålningsvärmen från turbon, bränsleslang brukar inte va specat till så extremt höga temperaturer.

            #236488
            Fricke.w
            Deltagare

              HAHA ja dem känns lite långa och korta om man säger så. 🙂
              Men antar att du drog dem under insuget men , den slangen som går ifrån fuelrailen på passagerar sidan går ju nästan på turbon , känns lite sådär eller..

              Funderar även på om man kan dra en an anslutning ifrån fördelarens adapter och up till en BTR eftersom att jag inte får så bra med plats för en BTR när jag har toppmatad IC, och sätta den så man lätt kommer åt den. det kan väl inte spela någon roll för bränslet menar jag ?:D

              Ja dom långa drog jag från längst fram på railen, och korsade dom under insuget har jag för mig, men som du säger på insugs sidan, har jag för mig att jag hittade en lösning, genom någon öppning på plenumet? men kommer inte i håg så bra, men du kan ju kicka på min gammla gallt på gammla forumtråden, eller på garaget, och se om de syns på någon bild.
              Jag köpte även alu belagd värme filt från karnag, som jag klipte till i lämpliga bitar, och tjejen fick sy på kardbore band, bara för att säkra från värme strålningen, som nämndes 🙂

              #236492
              Hjelm
              Deltagare

                ne det kan ju vara lite väl dumt, men får hitta på något där, man kan ju inte bända i en stålomspunnen slang hur som helst heller..

                kan ju försöka att hitta en annan väg som du säger fricke och även säkra upp det slangar med lite värmetåligt material 😀

                men den änden är ju rak och som sagt det går ju inte bända/böja hur som helst.. det var lite dåligt med bilder där, men iaf, vad tror ni om den lilla extra slangen, bränsle matning -> btr -> matning fördelning -> fuelrail och självklart säkra AN kopplingar:)

                Inte dåligt att få med tjejen på bil bygget! HEHE

                #236489
                Fricke.w
                Deltagare

                  Själv fallet, kan du flytta bort BTR med en slang och koplingar, blir ju ingen ändring i funktionen på den för de 🙂

                  #236493
                  Hjelm
                  Deltagare

                    Själv fallet, kan du flytta bort BTR med en slang och koplingar, blir ju ingen ändring i funktionen på den för de 🙂

                    lysande..var dina an kopplingar till din Ap fördelaren förbannat tröga ?

                    #236490
                    Fricke.w
                    Deltagare

                      lysande..var dina an kopplingar till din Ap fördelaren förbannat tröga ?

                      Om jag hänger med nu? så menar du att dom ör tröga att skruva in i alu klumpen.
                      De är dom helt enkelt för att dom är koniska, och tättar på så sätt, men jag hade på gäng tätning på dom ändå ja, för att vara 100% på att slippa nå soppa läckage

                      #236494
                      Hjelm
                      Deltagare

                        Om jag hänger med nu? så menar du att dom ör tröga att skruva in i alu klumpen.
                        De är dom helt enkelt för att dom är koniska, och tättar på så sätt, men jag hade på gäng tätning på dom ändå ja, för att vara 100% på att slippa nå soppa läckage

                        Jo precis, men så in i bongen tröga, knappt att dem går in 🙂 känndes lite väl tyckte jag men det är väl bara att dra på då..

                        Förresten, hur hårt ska man dra AN kopplingar, har aldrig andvänt dessa.

                        / Hjelm

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.