› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Ny rumsren och banfärdig STi
- Detta ämne har 13 svar, 1,858 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 11 månader sedan av
YZFR1.
-
FörfattareInlägg
-
19 mars, 2012 kl. 17:28 #27902
nemonic
DeltagareVi leker med följande tankar:
* Du har obegränsat med pengar
* Du måste köpa en ny STi (2012 årsmodell) av en svensk återförsäljare
* Ditt jobb kräver att din bil ser ”rumsren” ut (på personalparkeringen och inte låter som en långdistansmissil)
* Du älskar att köra på bana
* Du vill ”modda” bilen rimligt, dvs den ska gå som &%¤# på banan men ändå se ganska snäll utTips mottages tacksamt!
20 mars, 2012 kl. 06:47 #239900Andersson
DeltagareVälkommen!
Mina tips:
# PFC 01 belägg fram o bak(PEAN Sweden)
# Coilovers
# R-däck på extra fälgar 17″
# Downpipe, 3″ avgassystem inkl.kat,255 Walbropump, 750CC spridare, hårdare stift och en ECUTEK mappning ca:370HK20 mars, 2012 kl. 06:55 #239906TomK
Deltagare..
20 mars, 2012 kl. 07:13 #239897andreaswrx
DeltagareÖhlins ttx runtom
Ap grupp n bromsa rätt igenom asfalt kit
R4 upphägning runtom
18 tums fälgar med r-däck Annas går inte bromsans i,
Annan ecu.22 mars, 2012 kl. 08:07 #239899Adam K
DeltagareGår en ’annan’ ECU genom besiktningen på en 2012a?
Öhlins ttx runtom
Ap grupp n bromsa rätt igenom asfalt kit
R4 upphägning runtom
18 tums fälgar med r-däck annas går inte bromsarna i,
Annan ecu.22 mars, 2012 kl. 08:15 #239904goffemannen
DeltagareVälkommen!
Mina tips:
# PFC 01 belägg fram o bak(PEAN Sweden)
# Coilovers
# R-däck på extra fälgar 17″
# Downpipe, 3″ avgassystem inkl.kat,255 Walbropump, 750CC spridare, hårdare stift och en ECUTEK mappning ca:370HKPFC 01 rekomenderas väl inte för gatan lr? De är väl ett race belägg som gärna vill ha lite värme. Kör med nått sportbelägg på gatan istället. Sen när du ska köra på bana så kan du byta belägg, till t.ex PFC 01.
Pean Sweden tar 4185:- inkl och frakt för PFC 01 beläggen. Men va ja vet så är de jävligt bra belägg och de ska hålla rätt länge också jämfört med andra racebelägg.
Ja ska köra PFC 01 på bana och Stoptech Streetperformance på gatan. Stoptech beläggen fram + bak kostar ca 1700kr inkl frakt hos Pean Sweden
Här finns de å läsa om dem.
http://www.peansweden.com/belagg.htm22 mars, 2012 kl. 08:39 #239898andreaswrx
DeltagareGår en ’annan’ ECU genom besiktningen på en 2012a?
Bättre med två då det bara är att bytta när man ska besiktiga,
22 mars, 2012 kl. 09:02 #239901Andersson
DeltagarePFC 01 rekomenderas väl inte för gatan lr? De är väl ett race belägg som gärna vill ha lite värme. Kör med nått sportbelägg på gatan istället. Sen när du ska köra på bana så kan du byta belägg, till t.ex PFC 01.
Pean Sweden tar 4185:- inkl och frakt för PFC 01 beläggen. Men va ja vet så är de jävligt bra belägg och de ska hålla rätt länge också jämfört med andra racebelägg.
Ja ska köra PFC 01 på bana och Stoptech Streetperformance på gatan. Stoptech beläggen fram + bak kostar ca 1700kr inkl frakt hos Pean Sweden
Här finns de å läsa om dem.
http://www.peansweden.com/belagg.htmJag har kört även när det varit riktigt kallt och inte märkt någon nämvärd försämring, dock sliter dom lite mer på skivorna.Sen blir det en film på skivorna så man ska ha samma belägg.
22 mars, 2012 kl. 09:45 #239902Fricke.w
DeltagareNi är ju helt fel ute grabbar 🙂
Klart han ska köpa sig en S206 och importera, sedan konvertering av post bilen när den är hemma.
Blir så mycket grymmare bil från grunden då, samt att den är ju redan förstärkt i karossen på väl valda punkter 🙂
Sammt duger nog i grunden som den är ett år i alla fall, är vell 6kolvs ok och annat godis orginal på dom?22 mars, 2012 kl. 10:39 #239905goffemannen
DeltagareJag har kört även när det varit riktigt kallt och inte märkt någon nämvärd försämring, dock sliter dom lite mer på skivorna.Sen blir det en film på skivorna så man ska ha samma belägg.
Okej. Pratade precis med herr Stacke(Ägare av Pean Sweden). Han sa att det är ingen fara att köra med olika belägg. Bara det att man stoppar dit beläggen som man ska ha på bana2-3 dagar innan bankörningen så man kör till dem och alla rester från de andra belägget försvinner.
Är det annars nått trådskaparen undrar om bromsar så är det bara att slå Per en signal. Han är nog den företagare som är mest service minded, iaf av de jag har haft kontakt med. Mycket trevlig herre det där.
22 mars, 2012 kl. 16:15 #239907Patrick P931
DeltagareNi är ju helt fel ute grabbar 🙂
Klart han ska köpa sig en S206 och importera, sedan konvertering av post bilen när den är hemma.
Blir så mycket grymmare bil från grunden då, samt att den är ju redan förstärkt i karossen på väl valda punkter 🙂
Sammt duger nog i grunden som den är ett år i alla fall, är vell 6kolvs ok och annat godis orginal på dom?Helt rätt!
En kontakt i Australien köpte en vit S206 och har på första mappningen lyckats med nästan 330 kW (knappt 450 hk) på hjulen. 😉
Sitter en VF56 snurra på som verkar vara nästa våta bolt-on dröm…
22 mars, 2012 kl. 16:36 #239903Fricke.w
DeltagareHelt rätt!
En kontakt i Australien köpte en vit S206 och har på första mappningen lyckats med nästan 330 kW (knappt 450 hk) på hjulen. 😉
Sitter en VF56 snurra på som verkar vara nästa våta bolt-on dröm…
:O inte illa, inte illa, respekt där.
24 mars, 2012 kl. 17:51 #239896Subarumicke
Deltagarehar det köpts någon bil?
27 mars, 2012 kl. 20:03 #239908YZFR1
DeltagareBANBIL 2012 STI RACING
Ferritas downpipe,efterkat hos subaru,ecutek med 2olika mappar(JRM STEG1 )Walbro bränslepump,HKS tändstift,JRM lättade remskiva,Perrin insuggningsrör,ev enstorlek större turbo(om du siktar på över 400-410hk)vid turbobyte rekomderas Perrin fuel rail,HKS luftfilterkit,andra bromsklossar,Koni sänkningsats,OZ Alleggeria 8,5×18=7,9kg med Michelin Pilot super sport,Perrin shortskift, ev Perrin headers olika längd för ljudet skull, finns nog lite annat godis också, kommer till att ha det mesta på listan på min 2011 STI -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.