Tja,
Bytte insugsröret till turbon och var tvungen att skruva loss bulten som håller ner metalröret till styrservon. När jag skruvade loss den så glömde jag att markera hur den banjo-bulten satt så jag vet inte om hålen måste passas in som dom vita hålen på bilden eller om den kan sitta hur som helst??
Det är ju skålformat ”urgröpt” i själva fästet (vit pil).

Hur som helst så drog jag åt den för lite vilket resulterade i att hela styrservo-”tanken” tömdes ut genom den minimala glipan vid banjo-bulten när jag testvred på ratten och den sprayen med styrservoolja träffade i princip hela framsidan på motorn (som är mitt emot motorfläkarna).
När jag startade bilen och testvred på ratten så verkar remmarna ha slirat lite på drivhjulen först någon sekund eller två då generator-lampan blinkade till när jag precis började vrida på ratten, men sen efter ytterligare några sekunder så kändes bilen helt som vanligt. Dock så kom det en svag rök från vad jag antar är styrservooljan som hettas upp när remmarna åker runt etc.
FRÅGA: hur får jag bort styrservoolja (ATF/Automat Transmission Fluid) effektivt och bra? Är det brandfarligt? Är det bara att köra vidare som om inget hänt då det kommer att hettas bort och ge lite mer rök? Alternativt gå på med 5-56, avfettning och lite vatten?
Tips är VÄLDIGT tacksamma =)
/Christian