Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #28310
    jraberg
    Deltagare

      Med alla grejer är den inte direkt ett Gt99 längre. Mer en -99 STI med lite Ra 😉

      ca 9000 mil
      En ägare innan mig, köpte den när han kört väldigt lugnt i mindre än ett år. Körde in den åt mig typ =)

      kamrem bytt vid 8000
      Olja,filter varje år och även innan bankörning eller hårdare “aktivitet”
      Aldrig rattlås rejsad.. inte min grej.

      Stått i värmegarage sedan 2007 ca. Sista bankörning 2005 och isåka 2006.
      Sedan dess mest som nödfalls pendlingsbil.
      Alltid snabbt avsköljd(inte hårdspolad!) efter att ha varit ute i vinterväglag(tvätthall på förra jobbet)

      Kör numera mest med den för att packningar etc inte ska torka ihop.

      Den är nyttjad vid de träffar vi haft men oxå servad därefter! Jag e rätt feg och försiktig dock. Men ibland tog jag i litegrand..

      Nu har jag varken tid lust eller råd att hålla på längre och den måste tyvärr säljas. Ju snabbare desto bättre (rycka plåster snabbt typ)

      Den har definitivt väghållnings potential att sätta riktigt bra tider på superstage med en kompetent/orädd förare. Motorn med såklart.
      Lägg lite pengar på en etanol motor mapp och små prylar och du har en riktigt Go bil..

      Bromsar och chassie:
      – Rostskyddsbehandlad hos rostskyddsmetoder
      – Bromsar Fram Alcon (ca 20 000kr)
      – Stålomspunna slangar såklart
      – Sti8 bromsar/hubbar bak
      – Sti8 bakdiff(r180) (ca 19 000kr diff och hubbar)
      – Sti engine mount
      – Sti pitch stop mount
      – Sti Gearbox mount

      Väghållning: Kolla gärna projekttråden för när det monterades ALDRIG bankört då detta är upgraderingar och ännu kraftigare grejer än de whitelinegrejerna jag hade innan, tror det var ca 2007:

      – Whiteline heavy duty krängare fram/bak (race varianten)
      – WHiteline Camber adj. bolt bak
      – Whiteline toe lock bak
      – Whiteline krängarfäste kraftigare(ej monterat)
      – Bussningar bytta till Powerflex
      – Öhlinsdämpare ställbara med eibach fjädrar (ca 17 000 grym skillnad)
      – Snap-off Ratt nav och Momo Ratt
      – 6p bälte
      – Cusco lower arm bar Fram typ1 (det med 4 fästpunkter)
      – Cusco lower arm bar Bak typ1
      – Cusco stag vid diffen
      – Cusco fjäderbensstag(fram)
      – Volk Racing 17×7.5 LÄTTA fälgar med toyo 888

      Motor/växellåda:
      -Växellåda 1-2 ppg rakskuret med förstärkning, 3-4 “Semirakskuret” 5:an från sti (har jag för mig)
      alltså lägre uväxling och snabbare acc än orginallådan
      – Modena Framdiff Biter bra mkt bättre än original
      – Shortshift kit
      – Hks FMIC
      – Hks Superflow (insug/filter)
      – Laddtr.mätare (inget biltema skräp såklart)
      – Kong turbo keramiskt behandlad och polerad, ja.. kvarnis vet vad firman i usa heter men den är nog god för 280-300hk(?) stod 305hk i specen har jag för mig dock(innebär ju inte att man får det automagiskt bara för det..)
      – Automotive(?) sopparegulator (höjt tryck iom mer ladd och för att skydda motorn och cyl no3)
      – Soppapump wallbro
      – HKS R2D2 dumpventil, ljudligaste och mysigaste ljud då (8år sedan)
      – Ferrita 3″ Rostfritt AGA

      ECU:
      – Link handmodul och LinkECU kalas-mappad av en Dr i sura, Går Skitbra!
      – Knocklink (visar knackningar)
      – LambdaLink
      – Bredbandslambda och mätare, underlättar rejält vid mapp
      – defi vsd display som kan visa det du vill
      – diverse givare till Defin som inte är monterade

      Kosmetiskt:
      – P1 läpp
      – sti v6 vinge(?) dyyr och stoor =D
      – Grill från en -00
      – dimljuskåpor (de eftertraktade)
      – Vita blinkers fram
      – Lackade kjolar och speglar

      Skydd:
      – jag har en störtburs byggsats som är gjord till bilen av Guss. Aldrig monterat eller byggt och säljes EXTRA om du vill ha. Reserverat till Adam klättermus sålänge..

      Har säkert glömt en del, men vill att du får en bild av hur mkt du faktiskt får..

      Sitter en Sparco EVO-L stol i just nu men kommer sätta i orginalstol med underrede efter handskak och köp om inget annat överenskommes.
      Stolen behöver min son nämligen till sin sim-rig 🙂

      Säljes i befintligt skick.

      Kopplingen har börjat slira vid fullt ladd(organisk med förstärkt tryckplatta) Inte original givetvis.
      Pga rost iom stillastående(?) eller bara sliten byttes väldigt tidigt och har varit med om en del.
      priset är iaf. justerat ned med vad byte kostar hos firma dvs ca 13 000 (exedy modell Stark behövs eller liknande)

      Du bör budgetera för nytt grenrör(orginal funkar fint), det var nästa på min lista då skyddsplåtarna ser aj aj ut och det kommer säkert behövas.

      En Tur till ngn Proffessionell firma och mappa bilen är att rekommendera, eller så lär du dig mappa Link:en själv (ganska enkelt iom att grundmapp finns)

      Pris ide 70 000 :-

      Snälla subbarister, säg till om priset är för Högt/lågt! jag har inte koll på beggat marknaden mer än att jag vet att bilen är i riktigt bra skick.

      Provkörning vid köp. Provåka kan ordnas Jag Kör.
      Har du inte råd, vill pruta eller bara köra skiten ur bilen. Se dig om efter ngn annan. Den här Ska tas om hand.. finns inte många fina inte slutkörda svensksålda ex kvar..
      Jag ser hellre att ngn tar över den så den kan få träffa sin kompis silverpilen,Gymkhana racer mfl igen..än att den står och gråter i garaget.

      För lite historik:
      http://gallery.subaruclub.se/v/members/ssi73/album494/
      eller Projekttråden för den som orkarläsa:
      http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=85588

      lägger ut på blocket om nån vecka eller så. men slipper gärna alla dryga människor som det innebär.

      maila helst.

      Mvh
      Johan
      jr555se At gmail punkt com

      #242523
      jraberg
      Deltagare

        vill bara poängtera att denna bilen är varken sopslut eller rostig som många andra exemplar. Den är BYGGD/upgraderad för banrace(där man Svänger ni vet)..och ompysslad därefter.

        Finns en baktanke med att lämna kopplingsbyte till nästa ägare och det är om nya ägaren vill pressa än mer pulver ur maskinen, kanske lättare svänghjul, än mer on-off koppling etc.. varför då stoppa dit en koppling bara för att sälja(?)

        Inte körd av en ******* som inte har råd att underhålla!

        (blev bara måttligt trött av att läsa i en annan tråd och var tvungen att förtydliga)

        -johan

        #242524
        jraberg
        Deltagare

          sänkt pris och lagt ut på blocket. tack för feedbacken om priset är för högt eller lågt vänner….

          #242526
          Kvarnis
          Deltagare

            Priset var väl helt ok i mina ögon.
            Men folk vet ju inte vad allt kostar tyvärr.

            #242528
            Pirre
            Deltagare

              med allt som gjorts på denna tycker jag det var billigt.Men som kvarnis säger folk vet inte värdet i det….

              / Henke

              #242527
              Impreza112
              Deltagare

                Dock är det ju en hel del småfix på bilen det skrämmer nog många. Priset är nog rätt ok annars men alltid svårt att få ut det när allt inte är hundra, kollade lite bilder under bilen och såg att det var väldigt rostigt på oljetråg tex. Hade för mig kännts lite sådär vid det miltalet och om den är i bra skick. Jag önskar all lycka med försäljning.
                Dock är det mesta osäljbart nu känns det som:-(
                Mvh/Christian

                #242525
                jraberg
                Deltagare

                  Tack för feedback!
                  SÅLD! (sen ngra veckor tillbaka)

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.