› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dawes device injustering
- Detta ämne har 12 svar, 2,097 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 3 månader sedan av
Rocco.
-
FörfattareInlägg
-
13 maj, 2012 kl. 18:10 #28333
Markuiis
DeltagareHallo!
Har beställt hem en Dawes device som jag tänkte koppla in i min Wrx sti -02a. Beställde den för att mitt laddtryck svajar rätt rejält, Peakar 1,4 för att sedan gå ner till 0,8-10 och där emellan hoppar nålen lite hur den känner för:P har jag fullgas på höga växlar kan det sjunka ända ner till 0,7. Det är ju en prodrive så det är ju uppgraderad bränsle pump m,m så den borde vara mappad så den borde ju inte få för lite bränsle m.m. Det är original avgassystem på så ”fuelcut” eller va de kallas borde jag väl inte behöva oroa mig? Hoppas iaf att en dawes device kan få ordning på laddtrycket! Men vad ska jag ställa den på för laddtryck? Vill gärna se en bild på hur den ska kopplas in med om någon har det i bakfickan:-D Over and out! /Markus14 maj, 2012 kl. 05:26 #242802Cmon
DeltagareHallo!
Har beställt hem en Dawes device som jag tänkte koppla in i min Wrx sti -02a. Beställde den för att mitt laddtryck svajar rätt rejält, Peakar 1,4 för att sedan gå ner till 0,8-10 och där emellan hoppar nålen lite hur den känner för:P har jag fullgas på höga växlar kan det sjunka ända ner till 0,7. Det är ju en prodrive så det är ju uppgraderad bränsle pump m,m så den borde vara mappad så den borde ju inte få för lite bränsle m.m. Det är original avgassystem på så ”fuelcut” eller va de kallas borde jag väl inte behöva oroa mig? Hoppas iaf att en dawes device kan få ordning på laddtrycket! Men vad ska jag ställa den på för laddtryck? Vill gärna se en bild på hur den ska kopplas in med om någon har det i bakfickan:-D Over and out! /MarkusRing någon respektabel mappningsfirma och fråga dem om fullt ladd för att sedan gå ner i ladd som du säger. När dem mappar så brukar dem göra så för att spara turbon har jag för mig.
Vart har du läst att soppa pumpen är uppgraderad på Prodrive bilarna? 🙂
14 maj, 2012 kl. 06:10 #242799GT99
DeltagareTa reda på orsaken till ditt svajiga tryck istället, börja med att prova en annan tryck mätare.
14 maj, 2012 kl. 09:02 #242806Markuiis
DeltagareRing någon respektabel mappningsfirma och fråga dem om fullt ladd för att sedan gå ner i ladd som du säger. När dem mappar så brukar dem göra så för att spara turbon har jag för mig.
Vart har du läst att soppa pumpen är uppgraderad på Prodrive bilarna? 🙂
Jo jag har tänkt göra det men det är ju en del som använder dawes device här har jag läst så tänkte kolla först:-) High capacity fuel pump står det i mina papper:-)
14 maj, 2012 kl. 09:15 #242807Markuiis
DeltagareTa reda på orsaken till ditt svajiga tryck istället, börja med att prova en annan tryck mätare.
Ja har forskat lite i det, Jag har ju tagit bort ”Snorkeln” Men det borde ju inte ha något med det att göra? Bakre ljuddämparen är även bortplockad på avgassystemet. Alla slangar är hela och wgn känns bra! Har provat ”nolla” systemet, Bilen går bra och är absolut inte slö! Men, När man drar ut rejält på växlarna så sjunker laddtrycket från 1,4 till 0,8 och det är ju rätt rejält, och som sagt kan det fladra lite upp och ner mellan 0,8 och 1,0 ibland.
14 maj, 2012 kl. 09:27 #242800TomK
DeltagareJa har forskat lite i det, Jag har ju tagit bort ”Snorkeln” Men det borde ju inte ha något med det att göra? Bakre ljuddämparen är även bortplockad på avgassystemet. Alla slangar är hela och wgn känns bra! Har provat ”nolla” systemet, Bilen går bra och är absolut inte slö! Men, När man drar ut rejält på växlarna så sjunker laddtrycket från 1,4 till 0,8 och det är ju rätt rejält, och som sagt kan det fladra lite upp och ner mellan 0,8 och 1,0 ibland.
Kan vara din WG som börjar bli trött så den inte orkar hålla trycket uppe.
14 maj, 2012 kl. 10:04 #242808Markuiis
DeltagareKan vara din WG som börjar bli trött så den inte orkar hålla trycket uppe.
Jag har kännt på WG’n och ja tycker inte den känns dålig, Men det kan ju vara den iaf, Om problemet kvarstår när dawes device är insatt så är det ju värt att prova byta den. föresen hur gör man med Den elektroniska laddtrycksstyrningen när man sätter in em strypventim?
14 maj, 2012 kl. 10:47 #242801TomK
DeltagareJag har kännt på WG’n och ja tycker inte den känns dålig, Men det kan ju vara den iaf, Om problemet kvarstår när dawes device är insatt så är det ju värt att prova byta den. föresen hur gör man med Den elektroniska laddtrycksstyrningen när man sätter in em strypventim?
Du har alltså trycksatt den och sett att den håller trycket?
14 maj, 2012 kl. 18:02 #242809Markuiis
DeltagareDu har alltså trycksatt den och sett att den håller trycket?
Nej det har jag inte gjort! Hur gör man det?
14 maj, 2012 kl. 19:59 #242810Markuiis
DeltagareNej det har jag inte gjort! Hur gör man det?
Ska man vaccumsuga då eller?
14 maj, 2012 kl. 20:17 #242804blixte
DeltagareSka man vaccumsuga då eller?
du ska trycksätta de å kolla så de inte tappar tryck:)
15 maj, 2012 kl. 12:25 #242805Jim_s
DeltagareKan man inte bara trycka in/dra ut staget och hålla för nippeln?
18 maj, 2012 kl. 09:06 #242803Rocco
DeltagareGör som det är sagt trycksätt med manometer så du ser vid vilket tryck din wg börjar läka OM den nu läker. Kanske är tät som ett grodarsle upp till 1 bar men klarar inte hålla trycket vid 1.1. Det får du aldrig reda på om du ”håller för” och rör på armen.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.